21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. I. Adamczewska, Pisarz w mediach masowych, czyli autentyzm jako literacki chwyt (auto)promocyjny, „Teksty Drugie” 2012 nr 6.
2. J. Baudrillard, System of objects, w: tegoż Selected writings, ed. M. Poster, Polity, Cambridge 1988.
3. Culture and economy after the cultural turn, ed. L. Ray, A. Sayer, Sage, London 1999.
4. P. Czapliński, Polityka literatury, czyli pokazywanie języka, w: Polityka literatury, red. K. Dunin, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
5. P. Czapliński, Powrót centrali. Literatura w nowej rzeczywistości, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2007.
6. M. Czermińska, O autobiografii i autobiograficzności, w: Autobiografia, red. M. Czermińska, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009.
7. T.H. Davenport, C. Beck The attention economy. Understanding the new currency of business, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts 2001.
8. E. Deckers, K. Lacy Branding yourself. How to use social media to invent or reinvent yourself, Que, Indianapolis, Indiana 2012.
9. C. Derber, Zaistnieć w społeczeństwie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
10. R. Dyer, Stars, BFI, London 1998.
11. D. Flisak, Ghostwriting na tle zasad prawa autorskiego, „Przegląd Prawa Handlowego” 2007 nr 13.
12. J. Gaines, Superman and the protective strength of the trademark, w: Logics of television. Essays in cultural criticism, ed. P. Mellencamp, BFI, London 1990.
13. L. Glass, Trademark Twain, „American Literary History” 2001 nr 4.
https://doi.org/10.1093/alh/13.4.671
14. R. Goldman, S. Papson Nike culture. The sign of the swoosh, Sage, London, 1998.
15. G. Gusdorf, Warunki i ograniczenia autobiografii, przeł. J. Barczyński, w: Autobiografia, red. M. Czermińska, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009.
16. D. Hebdige, Hiding in the Light. On images and things, Routledge, London 1988.
17. I. Kopytoff, Kulturowa biografia rzeczy – utowarowienie jako proces, przeł. E. Klekot, w: Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej, red. M. Kempny, E. Nowicka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
18. M. Krajewski, Sposoby życia przedmiotów. O trwałości dóbr materialnych, „Kultura i Społeczeństwo” 2010 nr 1.
19. M. Krajewski, Władza horyzontalna. O życiu po śmierci Michaela Jacksona, w: Miasto przywództwa, red. M. Staniszewski, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań 2010.
20. S. Lash, C. Lury Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy, przeł. J. Majmurek, R. Mitoraj, Wydawnictwo UJ, Kraków 2011.
21. S. Lash, J. Urry Economies of signs and space, Sage, London 1994.
22. P. Lejeune, Wariacje na temat pewnego paktu. O autobiografii, red. R. Lubas-Bartoszyńska, przeł. W. Gajewski i in., Universitas, Kraków 2001.
23. R. Lubas-Bartoszyńska, Między autobiografią a literaturą, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993.
24. C. Lury, Cultural rights. Technology, legality and personality, Routledge, London 1993.
25. P.D. Marshall, Celebrity and power. Fame in contemporary culture, University of Minnesota Press, Minneapolis–London, 2013.
https://doi.org/10.5749/minnesota/9780816695621.001.0001
26. B. Massumi, Autonomia afektu, przeł. A. Lipszyc, „Teksty Drugie” 2013 nr 6.
27. J. Mayer, Donald Trump's ghostwriter tells all, „The New Yorker” 2016, https://www.newyorker.com/magazine/2016/07/25/donald-trumps-ghostwriter-tells-all [13.12.2018]
28. J. Potkański, Epoka spojrzenia. Literatura i społeczeństwo nowego kapitalizmu, Wydział Polonistyki UW, Warszawa 2014.
29. I. Rein i in., High visibility. Transforming your personal and professional brand, McGraw-Hill, New York 2006.
30. J.J. Rousseau, Wyznania. Wybór, przeł. T. Żeleński, oprac. E. Rzadkowska, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wydawnictwo, Wrocław 1978.
31. J. Rutherford, A place called home. Identity and the cultural politics of difference, w: tegoż Identity. Community, culture, difference, Lawrence and Wishart, London 1990.
32. J. Starobinski, Styl autobiografii, przeł. W. Kwiatkowski, w: Autobiografia, red. M. Czermińska, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009.
33. D. Trump, T. Schwartz Trump. The art of the deal, Random House, New York 1987.
34. A. Wernick, Authorship and the supplement of promotion, w: What is an author?, ed. M. Biriotti, N. Miller, Manchester University Press, Manchester 1993.
35. A. Wernick, Promotional culture. Advertising, ideology and symbolic expression, Sage, London, 1991.
https://doi.org/10.1007/978-1-349-22346-6_17
36. K. Wojewódzki, Nieautoryzowana autobiografia, Wielka Litera, Warszawa 2018.
oai:rcin.org.pl:120067 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2019.1.6
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego ; Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa
Jul 9, 2024
Apr 5, 2020
1648
https://rcin.org.pl./publication/149023
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Antonik D. - Przemysł autobiografii. Ghostwriting, kultura sławy i utowarowienie tożsamości | Jul 9, 2024 |
Antonik, Dominik
Kapuściński, Andrzej (1937–2018)