Vol. 2 (2017) - Special Issue - English Edition
21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. K. Bojarska, “Miłość do emancypacji. O warsztacie i zaangażowaniu badacza-humanisty z Piotrem Piotrowskim rozmawiają Luiza Nader, Katarzyna Bojarska i Adam Mazur”, http://widok.ibl.waw.pl/index.php/one/article/view/87/115, accessed February 28, 2015.
2. K. Bojarska, “Poczuć myślenie: afektywne procedury historii i krytyki (dziś)”, Teksty Drugie 6 (2013): 8-16.
3. G. Deleuze, Francis Bacon: The Logic of Sensation (London: Continuum, 2003).
4. A. Dauksza, “Afektywny awangardyzm”, Teksty Drugie 1 (2014): 41-66.
5. Gilles Deleuze, Francis Bacon: The Logic of Sensation (London: Continuum, 2003),
6. D. Jarecka, “Musiałam mieć ciało”, http://www.kulikzofia.pl/polski/ok3/ok3_jarecka.html, accessed February 28, 2015.
7. A. Kępińska, Nowa sztuka polska w latach 1945-1978 (Warszawa: Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1981).
8. I. Kowalczyk, “Kobieta, która patrzy”, Kresy. Kwartalnik Literacki 1 (1999).
9. Z. Kulik, Forma jest faktem społecznym. KwieKulik, dir. A. Mazanek and K. Landsberg, (2009; Warszawa: Pop TV, TVP S.A., NInA),ca. 12 min. 25 sec. – 12 min. 40 sec., http://ninateka.pl/flm/kwiekulik-forma-jest-faktemspolecznym, accessed February 28, 2015.
10. Z. Kulik, KwieKulik, dir. J. Turowicz and A. Zakrzewska (2011; Warszawa: Centrala), 10 min. 50 sec. – 11 min. 25 sec.
11. KwieKulik. Zofia Kulik & Przemysław Kwiek, ed. Ł. Ronduda and G. Schöllhammer (Warszawa, Wrocław, Wiedeń: Museum of Modern Art, BWA Wrocław – Galleries of Contemporary Art, Awangarda Kontakt Gallery, The Art Collection of Erste Group and ERSTE Foundation, 2012).
12. B. Latour, “Give Me a Laboratory and I Will Raise the World,” in Science Observed: Perspectives on the Social Study of Science, ed. K. Knorr-Cetina and M. Mulkay (London and Beverly Hills: Sage, 1983).
13. M. Michałowska, “KwieKulik i Rzeczywistość”, http://www.kulikzofia.pl/polski/ok2/ok2_michalowska.html, accessed February 28, 2015.
14. R. Nycz, “W stronę humanistyki innowacyjnej. Tekst jako laboratorium”, Teksty Drugie 1/2 (2013): 239-255.
15. A. Prodeus, “KwieKulik: Duet-legenda”, Newsweek, February 28, 2015, http://kultura.newsweek.pl/kwiekulik--duet-legenda,104269,1,1.html, accessed March 1, 2015.
16. E. Rewers, “Praktyka jako badanie: nowe metodologie w humanistyce” in Teoria – literatura – życie. Praktykowanie teorii w humanistyce współczesnej, ed. A. Legeżyńska and R. Nycz (Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, 2012).
17. K. Sienkiewicz, Zatańczą ci co drżeli, (Kraków-Warszawa: Karakter, MSN w Warszawie, 2014).
18. K. Sienkiewicz, “Zofia Kulik,” http://culture.pl/pl/tworca/zofia-kulik, accessed February28, 2015.
19. M. Sitkowska, “Wywiad z Zofią Kulik i Przemysławem Kwiekiem. Warszawa 1986-1995, http://www.kulikzofia.pl/polski/ok2/ok2_wywiad1.html, accessed February 28, 2015.
20. E. Toniak, Olbrzymki: Kobiety i socrealizm (Kraków: Ha!art, 2008).
21. J. Turowicz, “Bunt neoawangardowej artystki. Z Zofią Kulik rozmawia Joanna Turowicz”, Opcje. Kwartalnik Kulturalny 3 (2004): 54-61.
22. M. Ujma, “Tkanie jako bunt. O twórczości Zofii Kulik”, Dekada Literacka 2 (2004).
23. T. Załuski, “Zofia Kulik prezentuje KwieKulik. Dobromierz X. Katalog”, accessed February 28, 2015, http://www.kulikzofia.pl/polski/ok2/ok2_zaluski.html
24. R. Ziarkiewicz, “Bądź tylko posłusznym instrumentem. Z Zofią Kulik rozmawiał Ryszard Ziarkiewicz”, Magazyn Sztuki 1 (1993): 12-21.
25. A. Żychliński, Laboratorium antropofikcji. Dociekania filologiczne (Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, 2014).
oai:rcin.org.pl:67708 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.en.2.5
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Jul 10, 2024
Jan 7, 2019
834
https://rcin.org.pl./publication/87925
Edition name | Date |
---|---|
Dauksza A. - KwieKulik as an Unknown: A Neo-Avant-gardist Laboratory of Experience | Jul 10, 2024 |
Dauksza, Agnieszka
Rakowski, Tomasz
Sosnowski, Jan (1876–1938)