Pamiętnik Literacki, Z. 1 (2001)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. Th. W. Adorno, Szkice kafkowskie. W: Sztuka i sztuki. Wybór esejów. Przeł. K. Krzemień. Wybór i wstęp K. Sauerland. Warszawa 1990.
2. R. Barthes, Uwolnienie od sensu. W: Imperium znaków. Przeł. A. Dziadek. Przekł. przejrzał i poprawił, wstęp M. P. Markowski. Warszawa 1999.
3. M. Bibrowski, Do kontrataku. „Kwadryga” 1928, nr 2.
4. M. Bibrowski, Poeci „Kwadrygi”. „Wiek XX ” 1928, nr 3, s. 2-3.
5. m. b. [M. Bibrowski], Romantyczność wraca. „Kwadryga” 1927, nr 2.
6. M. Bibrowski, Sztuka wojująca i triumfująca. „Kwadryga” 1927, nr 1.
7. M. Bibrowski, U progu idących przemian. „Kwadryga” 1928, nr 2.
8. W. Bolecki, Poetycki model prozy w Dwudziestoleciu międzywojennym: Witkacy, Schulz, Gombrowicz i inni. Studium z poetyki historycznej. Kraków 1996.
9. J. Czechowicz, Tezy do manifestu. W: Wyobraźnia stwarzająca. Wstęp, wybór i oprac. T. Kłak. Lublin 1972.
10. M. Delaperriere, Barok w polskiej literaturze współczesnej: czyżby autoterapia? W: Dialog z dystansu. Kraków 1998.
11. S. R. Dobrowolski, Rzemiosło czy objawienie. „Kwadryga” 1927, nr 2.
12. I. Fika, Co za czasy! W: Wybór pism krytycznych. Oprac., wstęp A. Chruszczyński. Warszawa 1961.
13. A. Fiut, Czy tylko katastrofizm?: o przedwojennej poezji Czesława Miłosza. „Pamiętnik Literacki” 1978, z. 3, s. 75-112.
14. S. Flukowski, Władysław Sebyła: „ Pieśni szczurołapa ”. „Droga” 1931, nr 7/8.
15. L. Fryde, Władysław Sebyła: „Koncert egotyczny". „Droga” 1935, nr 1.
16. S. Furmanik, Władysław Sebyła. „Koncert egotyczny”. „Polonista” 1935, z. 5/6.
17. G. Herling-Grudziński, Bilans i wnioski. „Orka na Ugorze” 1938, nr 9.
18. G. Herling-Grudziński, Obrona metafory. „Orka na Ugorze” 1938, nr 6, s. 4.
19. G. Herling-Grudziński, Zamknięty krąg Władysława Sebyły. W: Dwugłos o Sebyle. „Ateneum” 1939, nr 1.
20. K. Irzуkowski, Burmistrz marzeń niezamieszkanych. W: Słoń wśród porcelany. Studia nad nowszą myślą literacką w Polsce. - Lżejszy kaliber. Oprac. i indeks Z. Górzyna. Pisma. Pod red. A. Lam. Kraków 1976.
21. K. Irzykowski, Walka o treść. Studia z literackiej teorii poznania. I. Zdobnictwo w poezji. II. Treść i forma. Warszawa 1929.
22. L. Isakiewicz, Sebyły dialog z Bogiem. „Poezja” 1978, nr 10, s. 53-60.
23. S. Jędrychowski, Bezpośrednio przed nami. „Żagary” 1931, nr 4.
24. A. Kluba, Referencyjność i autoteliczność w twórczości Tadeusza Peipera i Juliana Przybosia. "Pamiętnik Literacki" 1998 z. 4 s. 37-71.
25. J. Kott, Pyrrusowe zwycięstwo awangardy. „Sygnały” 1938, nr 37.
26. J. A. Król, Przeciw wyrażaniu siebie. „Orka na Ugorze” 1938, nr 7.
27. W. Kubacki, Estetyzm czy kulturalizm. „Marchołt” 1934, nr 1.
28. J. Kwiatkowski, Literatura Dwudziestolecia. Warszawa 1990.
29. J. Kwiatkowski, Świat poetycki Juliana Przybosia. Warszawa 1972.
30. S. Lichański, Poeta ludzkiej samotności. „Pion” 1938, nr 4.
31. J. Maśliński, Środki, nie tylko cele. „Orka na Ugorze” 1938, nr 9.
32. H. Michalski, Poszukiwanie utraconej rzeczywistości. W: Dwugłos o Sebyle. „Ateneum” 1939, nr 1.
33. B. Miciński, Klasyk czy romantyk? „Prosto z mostu” 1935, nr 22.
34. B. Miciński, Pisma. Eseje, artykuły, listy. Wybór i oprac. A. Micińska. Przedm. J. Błoński. Kraków 1970.
35. Cz. Miłosz, Kłamstwo dzisiejszej „poezji”. „Orka na Ugorze” 1938, nr 5.
36. Cz. Miłosz, O milczeniu. „Ateneum” 1938, nr 2.
37. Cz. Miłosz, Punkt widzenia, czyli o tak zwanej Drugiej Awangardzie. „Oficyna Poetów” 1967, nr 1, s. 7-17.
38. Cz. Miłosz, Zejście na ziemię. „Pióro” 1938, nr 1.
39. W. Mrozowski, Cyganeria. Lublin 1963.
40. R. Nycz, Język modernizmu. Prolegomena historycznoliterackie. Wrocław 1997.
41. R. Nycz, „Wyrażanie niewyrażalnego” w literaturze nowoczesnej. (Wybrane zagadnienia). „Ruch Literacki” 1997, z. 3, s. 283-309.
42. T. Peiper, Gdzie prawda? Rozmowa z Tadeuszem Peiperem. Rozm. przepr. S. Flukowski. „Kwadryga” 1928, nr 2.
43. T. Peiper, Pisma wybrane. Oprac. S. Jaworski. BN I 235. Wrocław 1979.
44. T. Peiper, Wiązania. „Kurier Literacko-Naukowy” 1936, nr 36.
45. T. Peiper, Wiązania. W: O wszystkim i jeszcze o czymś. Artykuły, eseje, wywiady 1918-1939. Przedm. i komentarz S. Jaworski. Kraków 1974.
46. M. Piechal, Sebyła. „Nowiny Literackie” 1947, nr 20.
47. J. Przyboś, O poezji integralnej. W: Linia i gwar. Szkice. T. 1. Kraków 1959.
48. J. Putrament, O „finis operantis ”. „Orka na Ugorze” 1938, nr 8.
49. W. Sebyła, Cierpienia młodych Werterów. „Zet” 1932, nr 5.
50. W. Sebуła, Inflacja poezji. „Kwadryga” 1930, nr 5.
51. W. Sebyła, Margines nienapisanej recenzji. „Pion” 1935, nr 9, s. 2.
52. W. Sebyła, Na marginesie współczesności literackiej. „Pion” 1934, nr 16, s. 8.
53. W. Sebyła, Poezje zebrane. Wstęp, oprac. A. Z. Makowiecki. Warszawa 1981.
54. W. Sebуła, rec.: A. Bielecki, Spiekota. „Pion” 1935, nr 3, s. 5.
55. W. Sebуła, rec.: J. Сzeсhowiсz, nic więcej. „Pion” 1936, nr 49, s. 6.
56. W. Sebуła, rec.: S. Karpiński, Mieszczański poemat. „Pion” 1935, nr 25, s. 6.
57. W. Sebyła, rec.: R. Kołoniecki, Solo fletowe. „Pion” 1935, nr 16, s. 10.
58. W. Sebyła, rec.: T. Peiper, Poematy. „Pion” 1936, nr 3, s. 6.
59. W. Sebyła, rec.: J. Pietrkiewicz, Wiersze o dzieciństwie . „Pion” 1935, nr 52, s. 34.
60. W. Sebyła, rec.: J. A. Teslar, Metamorfozy. „Pion” 1935, nr 20, s. 6.
61. W. Sebyła, rec.: A. Ważyk, Wiersze zebrane. „Pion” 1935, nr 3, s. 5.
62. W. Sebyła, Sprawozdanie za rok 1935 w dziedzinie liryki. „Rocznik Literacki za rok 1935” 1936, s. 14-52.
63. W. Sebyła, Trzy poematy. „Pion” 1937, nr 20, s. 3.
64. W. Sebyła, Z kłonicą na łopatologię unistyczną. „Zet” 1932, nr 10.
65. W. Sebyła, Z nożem na lirykę. „Pion” 1934, nr 5, s. 4.
66. W. Sebyła, M. Bibrowski, W balwierni poetyckiej. „Kwadryga” 1929, nr 1.
67. S.Sebyłowa, Okładka z pegazem. Warszawa 1960.
68. J. Sławiński, Funkcje krytyki literackiej. W: Dzieło, język, tradycja. Prace wybrane. T. 1. Kraków 1998.
69. J. Sławiński, Koncepcja języka poetyckiego Awangardy Krakowskiej. Wrocław 1965.
70. J. Sławiński, rec.: B. Leśmian, Szkice literackie. „Pamiętnik Literacki” 1961, z. 1, s. 218-231.
71. A. Sobolewska, Poeci wobec niewyrażalnego. W zb.: Literatura wobec niewyrażalnego. Red. W. Bolecki, E. Kuźnia. Warszawa 1998, s. 233-248.
72. W. Szekspir, Król Henryk IV. Przeł. L. Ulrich. W: Dzieła dramatyczne. Oprac. S. Helsztyński, R. Jabłkowska, A. Staniewska. Wyd. 3. T. 3: Kroniki. Warszawa 1973.
73. L. Szenwald, O śmierci. „Kwadryga” 1927, nr 2.
74. W. P. Szymański, Od metafory do heroizmu. Z dziejów czasopism literackich w Dwudziestoleciu międzywojennym. Kraków 1967.
75. G. Timofiejew, Czy zmierzch poezji? Garść uwag do dyskusji nad współczesnością literacką. „Głos Poranny” 1931, nr z 19 IV.
76. K. Troczyński, Od formizmu do heroizmu. Warszawa 1935.
77. P. Valery, Estetyka słowa. Wybór A. Frybesowa. Wstęp M. Żurowski. Przeł. D. Eska, A. Frybesowa. Warszawa 1971.
78. A. Ważyk, Dziwna historia awangardy. Warszawa 1976.
79. A. Ważуk, Kwestia gustu. Warszawa 1966.
80. K. Wyka, Ogrody lunatyczne i ogrody pasterskie. „Twórczość” 1946, nr 5, s. 135-147.
81. M. Zaleski, Przygoda Drugiej Awangardy. Wrocław 1984.
82. K. W. Zawodziński, Liryka polska w dobie jej kryzysu. W: Wśród poetów. Kraków 1964.
83. K. W. Zawodziński, Wśród poetów. „Pion” 1935, nr 17.
oai:rcin.org.pl:123356 ; 0031-0514
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Oct 2, 2020
May 6, 2020
354
https://rcin.org.pl./publication/86458
Kluba, Agnieszka
Kluba, Agnieszka
Kluba, Agnieszka