• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Tekst-partytura Michela Butora. „Dialogue avec 33 variations de Ludwig van Beethoven sur une valse de Diabelli”

Twórca:

Hejmej, Andrzej ORCID

Data wydania/powstania:

2007

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki Z. 3 (2007)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2018-2019: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie ; Streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. K. Bazarnik, „Książka jako przedmiot” Michela Butora, czyli o liberaturze przed liberaturą. W zb.: Od Joyce’a do liberatury. Red. K. Bazarnik. Kraków 2002.
2. L. van Beethoven, Dreiunddreissig Veränderungen über einen Walzer von Anton Diabelli. W: Variationen für Klavier / Variations for Piano. T. 1 (UT 50024). Wien 1973, s. 98-137.
3. A. Bossut Ticchioni, Structures littéraires et structures musicales dans „Portrait de l ’artiste en Jeune singe”. „Annali dell’Istituto Universitario Orientale”. Sezione Romanza 1981, nr 1.
4. P. Brunel, Ecrivains compositeurs. W zb.: Fascinations musicales. Musique, littérature et philosophie. Éd. C. Dumoulié. Paris 2006, s. 217-222.
5. P. Brunel, „L’Emploi du temps”. Le texte et le labyrinthe. Paris 1995.
6. M. Butor, Les Bagatelles de Thélème. Petit dialogue avec les „Bagatelles” opus 126 de Ludwig van Beethoven. „Revue des Sciences Humaines” 1987, nr 205.
7. M. Butor, Dialogue avec Eugène Delacroix sur "L’Entrée des Croisée à Constantinople". Saint-Etienne 1991.
8. M. Butor, Dialogue avec Rembrandt Van Rijn sur "Samson et Dalila". Paris 2005.
9. M. Butor, Dialogue avec 33 variations de Ludvig van Beethoven sur une valse de Diabelli. Paris 1971.
10. M. Butor, Entretiens. Quarante ans de vie littéraire. T. 2: 1969-1978. Éd. H. Desoubeaux. Introduction A. Coelho. Nantes 1999.
11. M. Butor, Composition littéraire et composition musicale. „Communication et Languages” 1972, nr 13, s. 33-34.
12. M. Butor, Curriculum vitae. Entretiens avec A. Clavel. Paris 1996.
13. M. Butor, L’Espace du roman. W: Répertoire II. Paris 1964.
14. M. Butor, Illustrations II. Paris 1969.
15. M. Butor, Improvisations sur Michel Butor. L’écriture en transformations. Paris 1993.
16. M. Butor, Influences de formes musicales sur quelques oeuvres. „Musique en Jeu” 1971, nr 4, s. 63-70.
17. M. Butor, La Littérature, l’oreille et l’oeil. W: L’Endurance de la pensée. Pour saluer Jean Beaufret. Paris 1968.
18. M. Butor, Musique et écriture. „Revue des Deux Mondes” 2001, nr 1, s. 68.
19. M. Butor, La Musique, art réaliste. „Esprit” 1960, nr 1, s. 141.
20. M. Butor, Odmiany czasu. Przeł. E. Bąkowska. Warszawa 1958.
21. M. Butor, Oeuvres complètes. Éd. M. Calle-Gruber. T. 3: Répertoire II. Paris 2006.
22. M. Butor, Les Oeuvres d’art imaginaires chez Proust. W : Essais sur les Modernes. Paris 1960.
23. M. Butor, Palerme. „L’Arc” 1959, nr 6, s. 78.
24. M. Butor, Przemiana. Przeł. I. Wieczorkiewicz. Warszawa 1960.
25. M. Butor, Przestrzeń powieści. W: Powieść jako poszukiwanie. Wybór esejów. Przeł. J. Guze. Warszawa 1971.
26. M. Butor, Les Révolutions des calendriers. „Trou” 1981, nr 2.
27. M. Butor, Travaux d’approche. Eocène, Miocène, Pliocène. Paris 1972.
28. M. Butor, G. Perros, Correspondance 1955-1978. Éd. F. Lhomeau. Introduction A. Coelho. Nantes 1996, s. 368-369.
29. A. Compagnon, La Seconde main ou le travail de la citation. Paris 1979.
30. D., J.-J. Bosseur, Musicalités de Michel Butor. „Oeuvres & Critiques” 1985, nr 10, specjalny: Michel Butor. Regards critiques sur son oeuvre.
31. L. Dällenbach, Mosaïques. Un objet esthétique à rebondissements. Paris 2001.
32. L. Dällenbach, Une Ecriture dialogique? W zb.: La Création selon Michel Butor: réseaux - niefrontières - écart. Éd. M. Calle-Grube r. Paris 1991.
33. B. Didier, Michel Butor et les variations de Diabelli. W: Butor. Aproches de Michel Butor. „Colloque de Cerisy”. Du 24 juin au 1er juillet 1973. Dir. G. Raillard. Paris 1974.
34. Dossier: Michel Butor et la musique. Éd. D., J.-Y. Bosseur. „Musique en Jeu” 1971, nr 4.
35. S. Fish, Jak rozpoznać wiersz, gdy się go widzi? Przeł. A. Grzeliński. W zb.: Interpretacja, retoryka, polityka. Eseje wybrane. Przeł. K. Abriszewski [i in.]. Red. A. Szahaj. Kraków 2002
36. K. Geiringer, The Structure of Beethoven’s ,,Diabelli Variations”. „The Musical Quarterly” t. 50 (1964), nr 4.
37. G. Genette, Palimpsestes. La littérature au second degré. Paris 1982.
38. L. Giraudo, Michel Butor, le dialogue avec les arts. Villeneuve d’Ascq 2006.
39. A. Helbo, Michel Butor, vers une littérature du signe. Paris 1975.
40. W. Kinderman, Beethoven’s „Diabelli Variations”. Oxford - New York 1987.
41. W. Kinderman, The Evolution and Structure of Beethoven’s „Diabelli Variations”. „Journal of the American Musicological Society” 1982, nr 2.
42. J. Kristeva, Le Mot, le dialogue et le roman. W: Sèméiotikè. Recherches pour une sémanalyse. Paris 1969.
43. J. Kristeva, Słowo, dialog i powieść. Przeł. W. Grajewski. W: Bachtin. Dialog - język - literatura. Red. E. Czaplejewicz, E. Kasperski. Warszawa 1983.
44. J. La Mothe, Butor en perspective. Paris 2002.
45. J. La Mothe, La Répétition interrompue ou peindre l’histoire, un polylogue intertextuel. „Narratologie” 2001, nr 4.
46. S. Mallarmé, Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku. Wprowadzenie M. P. Markowski. Kraków 2005.
47. H. Meschonnic, Critique du rythme. Paris 1982.
48. Les Métamorphoses: Butor. Entretiens de M. Calle avec M. Butor, J.-F. Lyotard, B. Didier, J. Starobinski. Grenoble-Quebéc 1991.
49. Michel Butor: jusq’au grand orchestre. Entretiens avec J. Réda et F. Marmande. „Jazz Magazine” 1978, nr 270, s. 37.
50. D. Moutote, Maîtres Livres de notre temps. Postérité du „Livre” de Mallarmé. Paris 1988.
51. Musique et littérature. Entretiens T. Belleguic, A. Desbizet avec M. Butor. „Revue Frontenac Review” 1991, nr 8, s. 79.
52. A. Münster, Studien zu Beethovens "Diabelli- Variationen". München 1982.
53. A. R. Pugh, Butor on Beethoven, or The Limits of Formalism. „The International Fiction Review” 1976, t. 3, nr 1, s. 65.
54. Quant à l'oeuvre Butor. Entretiens M. Calle-Gruber avec M. Butor, J. Starobinski et J.-F. Lyotard. „Revue des Sciences Humaines” 1991, nr 221, s. 228.
55. M. Riffaterre, Interpretation and Undecidability. „New Literary History” t. 12 (1981), nr 2, s. 227.
56. F. Rigal, Butor: la pensée-musique. Paris 2004.
57. J. Stenzl, Le Dialogue de Michel Butor avec les „ Variations Diabelli ” de Beethoven. W zb.: Les Ecrivains face à la critique. Red. D. Barthélemy. „Les Actes du Ve Colloque Interdisciplinaire. Université de Fribourg 1983”. Fribourg 1990.
58. J.-C. Vareille, Butor ou l’intertextualité: roman populaire, Surréalisme, André Gide, Nouveau Roman. Red. R. Theis, H. T. Siepe. Frankfurt am Main - Bern - New York - Paris 1986.
59. J. Waelti-Walters, The Architectural and Musical Influences of Michel Butor’s „Description de San Marco”. „Revue de Littérature Comparée” 1979, nr 1.
60. M. Zenck, Musik über Musik in Michel Butors "Dialogue avec 33 variations de Ludwig van Beethoven sur une valse de Diabelli". W zb.: Musik und Literatur. Komparatistische Studien zur Strukturverwandtschaft. Hrsg. A. Gier, G. W. Gruber. Frankfurt am Main 1997.

Zeszyt:

3

Strona pocz.:

157

Strona końc.:

176

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:116450 ; 0031-0514

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

18 kwi 2023

Data dodania obiektu:

7 mar 2020

Liczba pobrań / odtworzeń:

259

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/84931

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji