• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Centrum handlowe jako czynnik ruchotwórczy w transporcie samochodowym – przykład Portu Łódź = A shopping centre as a traffic-generating factor In car transport as exemplified by Port Łódź, Poland

Creator:

Kowalski, Michał ; Wiśniewski, Szymon

Date issued/created:

2017

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Przegląd Geograficzny T. 89 z. 4 (2017)

Publisher:

IGiPZ PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

24 cm

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

Abstract:

Artykuł przedstawia wyniki badań dotyczących roli centrum handlowego jako czynnika ruchotwórczego w indywidualnym transporcie samochodowym, na przykładzie Portu Łódź – jednego z trzynastu tego typu obiektów w granicach Łodzi. Głównym celem opracowania jest określenie udziału ruchu samochodowego generowanego przez Port Łódź w potokach ruchu na lokalnej sieci dróg. Analiza została oparta na danych pochodzących z miejskiego systemu sterowania ruchem, a dokładnie z pętli indukcyjnych rozmieszczonych na sieci miejskich skrzyżowań.

References:

1. Bagnowska A., Kaczor T., 2009, Ocena oddziaływania inwestycji na system transportowy, Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne, 90, 148, s. 9-18.
2. Bartosiewicz B., Wiśniewski Sz., 2016, Lokalny transport zbiorowy w Łodzi w świetle badań dostępności, Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 19, 2, s. 31-43.
https://doi.org/10.4467/2543859XPKG.16.009.6307 -
3. Birr K., Jamroz K., Kustra W., 2013, Analiza czynników wpływających na prędkość pojazdów transportu zbiorowego na przykładzie Gdańska, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej-Transport, 96, s. 19-29.
4. Bruinsma F., Rietveld P., 1998, The accessibility of European cities: Theoretical framework and comparison of approaches, Environment and Planning A, 30, 3, s. 499-521.
https://doi.org/10.1068/a300499 -
5. Celińska-Janowicz D., 2015, Uwarunkowania prawne rozwoju wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, Samorząd Terytorialny, 7-8, s. 25-34.
6. Cudny W., 2016, Manufaktura in Łódź, Poland: An example of a festival marketplace, Norsk Geografisk Tidsskrift - Norwegian Journal of Geography, 70, 5, s. 276-291.
https://doi.org/10.1080/00291951.2016.1239654 -
7. Dzieciuchowicz J., 2012, Nowa geografia handlu, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 12, s. 37-53.
8. Flamm M., Kaufmann V., 2006, Operationalising the concept of motility: A qualitative study, Mobilities, 1, 2, s. 167-189.
https://doi.org/10.1080/17450100600726563 -
9. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz T., 2008, Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa.
10. Gadziński J., Beim M., 2010, Dostępność czasowa celów podróży przy dojazdach lokalnym transportem publicznym w Poznaniu, Transport Miejski i Regionalny, 3, s. 9-13.
11. Gałązka M., 2013, Społeczno-demograficzne uwarunkowania kształtowania się wydatków żywnościowych w gospodarstwach domowych w Polsce, Roczniki Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, 100, 1, s. 23-34.
12. Goss J., 1996, Disquiet on the waterfront: Reflections on nostalgia and utopia in the urban archetypes of festival marketplaces, Urban Geography, 17, 3, s. 221-247.
https://doi.org/10.2747/0272-3638.17.3.221 -
13. Haklay M., 2010, How good is volunteered geographical information? A comparative study of OpenStreetMap and Ordnance Survey datasets, Environment and Planning B: Planning and Design, 37, 4, s. 682-703.
https://doi.org/10.1068/b35097 -
14. Hansen W.G., 1959, How accessibility shapes land use, Journal of the American Institute of Planners, 25, 2, s. 73-76.
https://doi.org/10.1080/01944365908978307 -
15. Ingram K.G., Liu Z., 1999, Vehicles, Roads, and Road Use. Alternative Empirical Specifications, Policy Research Working Paper, 2036, The World Bank, Washington DC.
16. Jakóbczyk-Gryszkiewicz J., 2011, Łódź u progu XX wieku, Studia Miejskie, 4, s. 131-138.
17. Kędroń K., 2010, Badanie wielkości ruchu ciężarowego związanego z funkcjonowaniem wielkopowierzchniowych sklepów budowlanych w Krakowie, Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne, 153, s. 119-127.
18. Kisiała W., Rudkiewicz M., 2016, Dostępność przestrzenna sklepów dyskontowych sieci Biedronka na terenie miasta Poznania, Handel Wewnętrzny, 6, 365, s. 103-117.
19. Komornicki T., 2011, Przemiany mobilności codziennej Polaków na tle rozwoju motoryzacji, Prace Geograficzne, IGiPZ PAN, 227, Warszawa.
20. Kopta T., Buczyński A., Hyła M., Lustofin B., 2012, Konkurencyjność roweru w zakresie czasu podróży, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Warszawa-Kraków.
21. Kowalski M., Wiśniewski S., 2013, Ocena możliwości realizacji transportu zbiorowego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi na terenie kształtującego się Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, Transport Miejski i Regionalny, 3, s. 26-32.
22. Kowalski M., Wiśniewski S., 2017, Dostępność transportowa łódzkich centrów handlowych, Handel Wewnętrzny, 3, 368, s. 339-357.
23. Krych A., Kaczkowski M., 2010, Słownik kompleksowych badań i modelowania potoków ruchu, [w:] Modelowanie ruchu i prognozowanie podróży, Materiały Konferencyjne, SITK RP, 94, 153, Kraków, s. 357-396.
24. Kulińska E., Rut J., Partyka P., 2014, Ograniczenia zjawiska kongestii z wykorzystaniem elastycznych pasów ruchu, Logistyka, 2, s. 26-34.
25. Lambert J., 2006, One step closer to a pan-European shopping center standard illustrating the new framework with examples, International Council of Shopping Centers, Research Review, 13, 2, s. 35-40.
26. Ledwoń S., 2008, Wpływ współczesnych centrów handlowych na strukturę śródmieść, Wydział Architektury, Politechnika Gdańska, Gdańsk, maszynopis.
27. Ledwoń S., 2009, Przekształcenia obszarów śródmiejskich z udziałem funkcji handlowej, [w:] P. Lorens, J. Martyniuk-Pęczek (red.), Wybrane zagadnienia z rewitalizacji miast, Wydawnictwo Urbanista, Gdańsk, s. 36-58.
28. Liu D., Cheu R. L., 2004, Simulation evaluation of dynamic TRANSYT and SCATS-based signal control logic under time varying traffic demand, [w:] K.C. Sinha, T.F. Fwa, R.L. Cheu, D.H. Lee (red.), Applications of Advanced Technologies in Transportation Engineering, American Society of Civil Engineers, Beijing, s. 203-207.
29. Matysiak N., 2009, Współczesne centra handlowe w Polsce, Handel Wewnętrzny, 6, 55, s. 26-32.
30. Pamuła T., 2012, Prognozowanie natężenia ruchu pojazdów na skrzyżowaniu za pomocą sieci neuronowej, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Transport, 74, s. 67-74.
31. Polska, Market Insights. Raport Roczny 2016, 2016, Colliers International.
32. Ritzer G., 2005, Enchanting a disenchanted world: Revolutionizing the means of consumption, Pine Forge Press, Thousand Oaks.
33. Roberts G.H., bez daty, That's Entertainment: IKEA's 'Mega Mall' Shopping Centres, Université Paris Ouest Nanterre la Défense, [https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/31288466/thats_entertainment.pdf?AWSAccessKeyld=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1512649125&Signature=73XC1nzavMarVsi%2Bg9KB5FTWOGc%3D&response-content-disposition=inline%3B%Zofilename%3DThatsEntertainmentIKEAsMegaMallBr.pdf]
34. Rochmińska A., 2011, Centra handlowe-miejsca spędzania czasu wolnego przez łodzian, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 11, s. 207-217.
35. Rochmińska A., 2016, Shopping centres as the subject of Polish geographical research, Geographia Polonica, 89, 4, s. 521-535.
https://doi.org/10.7163/GPol.0072 -
36. Romanowska A., Jamroz K., 2012, Ruchotwórczość wielkopowierzchniowych obiektów handlowych trzeciej generacji na przykładzie Trójmiasta, Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne, 2, 98, s. 179-191.
37. Romanowska A., Jamroz K., 2015, Wielkopowierzchniowe obiekty handlowe: zwykłe generatory ruchu czy źródła problemów transportowych?, Transport Miejski i Regionalny, 2, s. 4-13.
38. Salvaneschi L., 1996, Location, Location, Location: How to Select the Best Site for Your Business, Oasis Press/PSI Research, Portland.
39. Szarata A., 2013, Modelowanie liczby pojazdów generowanych przez duże centra handlowe, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Transport, 97, s. 499-508.
40. Twardzik M., 2014, Typologia i znaczenie centrów handlowych dla miast województwa śląskiego, Studia Miejskie, 16, s. 129-145.
41. Wilk W., 2013, Miasta zbyt małe na handel z dyskontem, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 15, s. 21-37.
42. Wiśniewski S., 2016, Dostępność mieszkańców województwa łódzkiego do sklepów wielkopowierzchniowych, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 23, 1, s. 25-38.

Relation:

Przegląd Geograficzny

Volume:

89

Issue:

4

Start page:

617

End page:

639

Detailed Resource Type:

Artykuł

Format:

Rozmiar pliku 1,9 MB ; application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:64383 ; 0033-2143 (print) ; 2300-8466 (on-line) ; 10.7163/PrzG.2017.4.5

Source:

CBGiOŚ. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.181, Cz.3136, Cz.4187 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 3.0 PL] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitizing institution:

Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Centralna Biblioteka Geografii i Ochrony Środowiska Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Otwarty

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information