• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: E-podręczniki a rozwój edytorstwa cyfrowego

Creator:

Mikuła, Ewa

Date issued/created:

2016

Resource type:

Text

Subtitle:

Napis Seria XXII (2016)

Publisher:

Wydawnictwo IBL

Place of publishing:

Warszawa

Description:

24 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Journal/Article

References:

1. Baza e-booków edukacyjnych wydawnictwa Britannica, http://eb.pdn.ipublishcentral.com/ [stan z  20września 2016 r.].
2. Bem P., Dlaczego polskie edytorstwo naukowe nie istnieje, „Teksty Drugie” 2016, nr 1, s. 151-168.
3. Bielecki M., Dawidziak-Kładoczna M., Jarosz A. i in., Kultura i życie. Klasa 3, szkoła ponadgimnazjalna,https://www.epodreczniki.pl/reader/c/132535/v/latest/t/student-canon [stan z 15 września 2016 r.].
4. Czerski W., Multibook a tradycyjna książka w opinii nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, „Edukacja – Technika– Informatyka” 2013, nr 4, cz. 2, s. 196-202.
5. Czerski W., Wawer R., „Cyfrowa szkoła” – szansa czy zagrożenie dla edukacji?, „Dydaktyka informatyki” 2014, t. 9, s. 112.
6. Drózd R., E-Ink znów ogłosił kolorowy e-papier!, http://swiatczytnikow.pl/e-ink-znow-oglosil-kolorowy-e-papier-ale-na-razie-nie-mamy-co-liczyc-na-czytniki/ [stan z 23 września 2016 r.].
7. Erway R., Defining „Born Digital”, http://www.oclc.org/content/dam/research/activities/hiddencollections/borndigital.pdf [stan z 23 września 2016 r.].
8. Flores P.Q., Ramos A., Escola J., The Digital Textbook: Methodological and Didactic Challenges for PrimarySchool, w: Digital Textbooks, What’s New?, red. J. Rodríguez, E. Bruillard, M. Horsley, Santiago de Compostela2015, s. 847-866.
9. Gabler H.W., Theorizing the digital scholarly edition, „Literature Compass” 2010, no. 7/2; Digital CriticalEditions, red. D. Apollon, C. Bélisle, P. Régnier, Illinois 2014.
10. Gajda M., WCAG 2.0 w skrócie – 25 najważniejszych zasad, http://dostepnestrony.pl/artykul/wcag-2-0-w-skrocie/ [stan z 21 września 2016 r.].
11. Gąsiorek K., Hącia A., Kłosińska K. i in., Kryteria oceny podręcznika szkolnego w aspekcie językowym. Przewodnikdla rzeczoznawców wraz ze wzorami opinii, Warszawa 2012.
12. Gogołek W., Wpływ e-podręczników na rozwój psychosomatyczny uczniów, Warszawa 2013.
13. Gruchała J.S., Edytorstwo – wiedza i umiejętność, „Wielogłos” 2012, nr 2, s. 7-14.
14. Hankała A., Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informatycznejw edukacji, Warszawa-Kraków 2004, s. 73-83.
15. Infografika przedstawiająca korzyści wynikające z  użytkowania z  e-podręczników: http://uwolnij.podrecznik.org/wp-content/uploads/2014/09/infografika_glowna_A3web1.pdf [stan z 23 września2016 r.].
16. Kluszczyński R.W., Trzecia kultura. O współczesnych związkach sztuki, nauk i technologii, „Przegląd Kulturoznawczy”2011, nr 1 (9), s. 24-36.
17. Korpus Tekstów i Korespondencji Jana Dantyszka, http://dantiscus.ibi.uw.edu.pl/?menu=call&f=search[stan z 15 września 2016 r.].
18. Kulesza G., Kulesza J., Piąta strona świata. Klasa 6, szkoła podstawowa, dostępny on-line: http://www.epodreczniki.pl/reader/c/222087/v/21/t/student-canon/m/j0000008QXB6v21 [stan z  15 września2016 r.].
19. Lista przykładowych krojów ekranowych: http://typecast.com/blog/type-on-screen-5-faces-for-ui-design[stan z 22 września 2016].
20. McGann J., From text to work: digital tools and the emergency of the social text, „Romanticism on the Net”2006 no. 41-42. Dostępny on-line: http://www.erudit.org/revue/ron/2006/v/n41--42/013153ar.html[stan z 15 września 2016 r.].
21. Mikuła E., Między grą a e-książką. O rozszerzonej rzeczywistości i hipermedialności w publikacjach elektronicznych,w: Od skryptoriów po nowe media, red. M. Stopnicka, A. Śladowska, J. Gruszecki, Warszawa 2016,s. 48-58.
22. Mikuła E., Nowoczesne technologie w edytorstwie – zastosowanie w edukacji, „Ogrody Nauk i Sztuk” 2016 (6),s. 357-367.
23. Mikuła E., O tożsamości zjawiska immersji. Czytelnik w dobie „postpapierowej”, w: Tożsamość, red. M. Urbańska,Łódź 2016.
24. Mitchell W.J.T., Zwrot piktorialny, „Kultura Popularna” 2009, nr 1(23), s. 4-19.
25. Multimedialna Encyklopedia Powszechna PWN, Warszawa 2010.
26. Narodowy Korpusu Języka Polskiego, http://nkjp.pl/ [stan z 22 września 2016].
27. Oferta e-podręczników Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. Zob. https://www.wsip.pl/e-oferta/e-podreczniki/ [stan z 22 września 2016 r.].
28. Oferta e-podręczników wydawnictwa Nowa Era, http://ebooki.nowaera.pl/ [stan z 22 września 2016 r.].
29. Oliveira J. de, Camacho M., Gisbert M., Exploring Student and Teachers Participation in E-textbooks ina Primary School, „Comunicar. Media Education Research Journal” 2014, nr 42, s. 87-95.
30. Ophir S., Big data for the humanities using Google Ngrams: Discovering hidden patterns of conceptual trends,„First Monday” 2016, vol. 21, nr 7. Dostępny on-line: http://firstmonday.org/ojs/index.php/fm/article/view/5567/5535 [stan z 22 września 2016 r.].
31. Pikul A., Typografia książki elektronicznej. Praca licencjacka napisana pod kierunkiem dr Klaudii Sochy, Kraków2010.
32. Podręczniki multimedialne w polskich szkołach. Raport z badania, Warszawa 2013.
33. Poole A., Which Are More Legible: Serif or Sans Serif Typefaces?, http://alexpoole.info/blog/which-are-more-legible-serif-or-sans-serif-typefaces/ [stan z 23 września 2016 r.].
34. Program „Flexbooks”, http://www.ck12.org [stan z 21 września 2016 r.].
35. Raport EduTech 2016. Nowe technologie w  świecie edukacji, http://edutorial.pl/wp-content/uploads/2016/09/raport-edu-tech-2016.pdf [stan z 22 września 2016 r.].
36. Reforma prawa autorskiego dla edukacji, http://nowoczesnenauczanie.pl/inne/dozwolony-uzytek-w-edukacji-dla-nauczycieli-i-nie-tylko/[stan z 20 września 2016 r.].
37. Ren-Kurc A., Kołodziejczak B., Roszak M., Kowalewski W., Nowy wymiar kompetencji edytorskich. E-podręcznik,w: Rola e-edukacji w rozwoju kształcenia akademickiego, red. M. Dąbrowski, M. Zając, Warszawa2013, s. 161-169.
38. Rockinson-Szapkiw A.J., Courduff J., Carter K., Bennett D., Electronic versus traditional print textbooks:A comparison study on the influence of university students’ learning, “Computers & Education” 2013, nr 63,s. 259-266.
39. Sartori G., Homo videns. Telewizja i postmyślenie, Warszawa 2007.
40. Strona internetowa poświęcona projektowi e-podręczników: http://www.epodreczniki.pl/ [stan z  20września 2016 r.].
41. Szczegółowe informacje na temat projektu „Cyfrowa szkoła”: http://www.cyfrowaszkola.org/ [stan z 20września 2016 r.].
42. Szczegóły dotyczące licencji Creative Commons 3.0 Polska: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ [stan z 20 września 2016 r.].
43. Technologia elektronicznego papieru: http://eksiazki.az.pl/e-papier/ [stan z 22 września 2016 r.].
44. Ustawia z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz.U. 2006 nr 90, poz. 631,pkt. 23-35.
45. Wójtowicz A., Narzędzia mediów elektronicznych w warsztacie edytora – próba teoretycznego rozpoznania,„Teksty Drugie” 2014, nr 2, s. 252-264.
46. Wyniki ankiety na temat programu „Cyfrowa szkoła” i e-podręczników, http://www.ore.edu.pl/wydzialy/wychowania-i-profilaktyki/zespol-ds-promocji-zdrowia-w-szkole/2954-e-podrczniki-i-cyfrowa-szkoaq-wyniki-ankiety[stan z 20 września 2016 r.].
47. Van Horne S., Russell J., Schuh K.L., Assessement with E-Textbook Analytics, “Ecar Research Bulletin”2015, February.
48. Zawojski P., Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii, Katowice 2010.
49. Zwrot cyfrowy w humanistyce. Internet – Nowe Media – Kultura 2.0, red. A. Radomski, R. Bomba, Lublin2013.

Relation:

Napis

Volume:

22

Start page:

226

End page:

244

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:64252 ; 1507-4153

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2795 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

Jan 31, 2018

Number of object content downloads / hits:

1948

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/83709

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information