Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
24 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. Baza e-booków edukacyjnych wydawnictwa Britannica, http://eb.pdn.ipublishcentral.com/ [stan z 20września 2016 r.].
2. Bem P., Dlaczego polskie edytorstwo naukowe nie istnieje, „Teksty Drugie” 2016, nr 1, s. 151-168.
3. Bielecki M., Dawidziak-Kładoczna M., Jarosz A. i in., Kultura i życie. Klasa 3, szkoła ponadgimnazjalna,https://www.epodreczniki.pl/reader/c/132535/v/latest/t/student-canon [stan z 15 września 2016 r.].
4. Czerski W., Multibook a tradycyjna książka w opinii nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, „Edukacja – Technika– Informatyka” 2013, nr 4, cz. 2, s. 196-202.
5. Czerski W., Wawer R., „Cyfrowa szkoła” – szansa czy zagrożenie dla edukacji?, „Dydaktyka informatyki” 2014, t. 9, s. 112.
6. Drózd R., E-Ink znów ogłosił kolorowy e-papier!, http://swiatczytnikow.pl/e-ink-znow-oglosil-kolorowy-e-papier-ale-na-razie-nie-mamy-co-liczyc-na-czytniki/ [stan z 23 września 2016 r.].
7. Erway R., Defining „Born Digital”, http://www.oclc.org/content/dam/research/activities/hiddencollections/borndigital.pdf [stan z 23 września 2016 r.].
8. Flores P.Q., Ramos A., Escola J., The Digital Textbook: Methodological and Didactic Challenges for PrimarySchool, w: Digital Textbooks, What’s New?, red. J. Rodríguez, E. Bruillard, M. Horsley, Santiago de Compostela2015, s. 847-866.
9. Gabler H.W., Theorizing the digital scholarly edition, „Literature Compass” 2010, no. 7/2; Digital CriticalEditions, red. D. Apollon, C. Bélisle, P. Régnier, Illinois 2014.
10. Gajda M., WCAG 2.0 w skrócie – 25 najważniejszych zasad, http://dostepnestrony.pl/artykul/wcag-2-0-w-skrocie/ [stan z 21 września 2016 r.].
11. Gąsiorek K., Hącia A., Kłosińska K. i in., Kryteria oceny podręcznika szkolnego w aspekcie językowym. Przewodnikdla rzeczoznawców wraz ze wzorami opinii, Warszawa 2012.
12. Gogołek W., Wpływ e-podręczników na rozwój psychosomatyczny uczniów, Warszawa 2013.
13. Gruchała J.S., Edytorstwo – wiedza i umiejętność, „Wielogłos” 2012, nr 2, s. 7-14.
14. Hankała A., Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informatycznejw edukacji, Warszawa-Kraków 2004, s. 73-83.
15. Infografika przedstawiająca korzyści wynikające z użytkowania z e-podręczników: http://uwolnij.podrecznik.org/wp-content/uploads/2014/09/infografika_glowna_A3web1.pdf [stan z 23 września2016 r.].
16. Kluszczyński R.W., Trzecia kultura. O współczesnych związkach sztuki, nauk i technologii, „Przegląd Kulturoznawczy”2011, nr 1 (9), s. 24-36.
17. Korpus Tekstów i Korespondencji Jana Dantyszka, http://dantiscus.ibi.uw.edu.pl/?menu=call&f=search[stan z 15 września 2016 r.].
18. Kulesza G., Kulesza J., Piąta strona świata. Klasa 6, szkoła podstawowa, dostępny on-line: http://www.epodreczniki.pl/reader/c/222087/v/21/t/student-canon/m/j0000008QXB6v21 [stan z 15 września2016 r.].
19. Lista przykładowych krojów ekranowych: http://typecast.com/blog/type-on-screen-5-faces-for-ui-design[stan z 22 września 2016].
20. McGann J., From text to work: digital tools and the emergency of the social text, „Romanticism on the Net”2006 no. 41-42. Dostępny on-line: http://www.erudit.org/revue/ron/2006/v/n41--42/013153ar.html[stan z 15 września 2016 r.].
21. Mikuła E., Między grą a e-książką. O rozszerzonej rzeczywistości i hipermedialności w publikacjach elektronicznych,w: Od skryptoriów po nowe media, red. M. Stopnicka, A. Śladowska, J. Gruszecki, Warszawa 2016,s. 48-58.
22. Mikuła E., Nowoczesne technologie w edytorstwie – zastosowanie w edukacji, „Ogrody Nauk i Sztuk” 2016 (6),s. 357-367.
23. Mikuła E., O tożsamości zjawiska immersji. Czytelnik w dobie „postpapierowej”, w: Tożsamość, red. M. Urbańska,Łódź 2016.
24. Mitchell W.J.T., Zwrot piktorialny, „Kultura Popularna” 2009, nr 1(23), s. 4-19.
25. Multimedialna Encyklopedia Powszechna PWN, Warszawa 2010.
26. Narodowy Korpusu Języka Polskiego, http://nkjp.pl/ [stan z 22 września 2016].
27. Oferta e-podręczników Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. Zob. https://www.wsip.pl/e-oferta/e-podreczniki/ [stan z 22 września 2016 r.].
28. Oferta e-podręczników wydawnictwa Nowa Era, http://ebooki.nowaera.pl/ [stan z 22 września 2016 r.].
29. Oliveira J. de, Camacho M., Gisbert M., Exploring Student and Teachers Participation in E-textbooks ina Primary School, „Comunicar. Media Education Research Journal” 2014, nr 42, s. 87-95.
30. Ophir S., Big data for the humanities using Google Ngrams: Discovering hidden patterns of conceptual trends,„First Monday” 2016, vol. 21, nr 7. Dostępny on-line: http://firstmonday.org/ojs/index.php/fm/article/view/5567/5535 [stan z 22 września 2016 r.].
31. Pikul A., Typografia książki elektronicznej. Praca licencjacka napisana pod kierunkiem dr Klaudii Sochy, Kraków2010.
32. Podręczniki multimedialne w polskich szkołach. Raport z badania, Warszawa 2013.
33. Poole A., Which Are More Legible: Serif or Sans Serif Typefaces?, http://alexpoole.info/blog/which-are-more-legible-serif-or-sans-serif-typefaces/ [stan z 23 września 2016 r.].
34. Program „Flexbooks”, http://www.ck12.org [stan z 21 września 2016 r.].
35. Raport EduTech 2016. Nowe technologie w świecie edukacji, http://edutorial.pl/wp-content/uploads/2016/09/raport-edu-tech-2016.pdf [stan z 22 września 2016 r.].
36. Reforma prawa autorskiego dla edukacji, http://nowoczesnenauczanie.pl/inne/dozwolony-uzytek-w-edukacji-dla-nauczycieli-i-nie-tylko/[stan z 20 września 2016 r.].
37. Ren-Kurc A., Kołodziejczak B., Roszak M., Kowalewski W., Nowy wymiar kompetencji edytorskich. E-podręcznik,w: Rola e-edukacji w rozwoju kształcenia akademickiego, red. M. Dąbrowski, M. Zając, Warszawa2013, s. 161-169.
38. Rockinson-Szapkiw A.J., Courduff J., Carter K., Bennett D., Electronic versus traditional print textbooks:A comparison study on the influence of university students’ learning, “Computers & Education” 2013, nr 63,s. 259-266.
39. Sartori G., Homo videns. Telewizja i postmyślenie, Warszawa 2007.
40. Strona internetowa poświęcona projektowi e-podręczników: http://www.epodreczniki.pl/ [stan z 20września 2016 r.].
41. Szczegółowe informacje na temat projektu „Cyfrowa szkoła”: http://www.cyfrowaszkola.org/ [stan z 20września 2016 r.].
42. Szczegóły dotyczące licencji Creative Commons 3.0 Polska: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ [stan z 20 września 2016 r.].
43. Technologia elektronicznego papieru: http://eksiazki.az.pl/e-papier/ [stan z 22 września 2016 r.].
44. Ustawia z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz.U. 2006 nr 90, poz. 631,pkt. 23-35.
45. Wójtowicz A., Narzędzia mediów elektronicznych w warsztacie edytora – próba teoretycznego rozpoznania,„Teksty Drugie” 2014, nr 2, s. 252-264.
46. Wyniki ankiety na temat programu „Cyfrowa szkoła” i e-podręczników, http://www.ore.edu.pl/wydzialy/wychowania-i-profilaktyki/zespol-ds-promocji-zdrowia-w-szkole/2954-e-podrczniki-i-cyfrowa-szkoaq-wyniki-ankiety[stan z 20 września 2016 r.].
47. Van Horne S., Russell J., Schuh K.L., Assessement with E-Textbook Analytics, “Ecar Research Bulletin”2015, February.
48. Zawojski P., Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii, Katowice 2010.
49. Zwrot cyfrowy w humanistyce. Internet – Nowe Media – Kultura 2.0, red. A. Radomski, R. Bomba, Lublin2013.
oai:rcin.org.pl:64252 ; 1507-4153
IBL PAN, call no. P.I.2795 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Oct 2, 2020
Jan 31, 2018
1948
https://rcin.org.pl./publication/83709
Edition name | Date |
---|---|
Mikuła E. - E-podręczniki a rozwój edytorstwa cyfrowego | Oct 2, 2020 |
Strehovec, Janez
Maryl, Maciej