Pamiętnik Literacki Z. 4 (2016)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. A. Bielik-Robson, Inna nowoczesność. Pytania o współczesną formułę duchowości. Kraków 2000.
2. B. Dopart, Prozopoizm w romantyzmie polskim. Rekonesans. W: Polski romantyzm i wiek XIX. Zarysy, rekonesanse. Kraków 2013, s. 177-188.
3. A. Honneth, Walka o uznanie. Moralna gramatyka konfliktów społecznych. Przeł. J. Duraj. Kraków 2012.
4. A. Kadyjewska, Norwidowskie rozmowy umarłych – dialog postaci i epok. W zb.: Liryka Cypriana Norwida. Red. P. Chlebowski, W. Toruń. Lublin 2003, s. 277-300.
5. M. Kalinowska, Mowa i milczenie. Romantyczne antynomie samotności. Warszawa 1989.
6. Z. Kubiak, Szkoła stylu. Eseje o tradycji poezji europejskiej. Warszawa 1972.
7. M. Kuziak, Epifanie Słowackiego – pomiędzy estetyką a metafizyką. W zb.: Piękno Juliusza Słowackiego. T. 1: Principia. Red. J. Ł awski, K. Korotkich, G. Kowalski. Białystok 2012, s. 225-237.
8. M. Kuziak, Intertekstualność poematów dygresyjnych Słowackiego. W zb.: Poemat dygresyjny Juliusza Słowackiego. Struktura, konteksty, recepcja. Red. M. Kalinowska, M. Leszczyński. Toruń 2011, s. 181-199.
9. M. Kuziak, Słowacki – nihilistyczny? Wokół „Kordiana”. W zb.: Nihilizm i historia. Studia z literatury XIX i XX wieku. Red. M. Sokołowski, J. Ławski. Białystok–Warszawa 2009, s. 171-199.
10. M. Kuziak, Tradycja w myśli Mickiewicza. W: Wielka całość. Dyskursy kulturowe Mickiewicza. Słupsk 2006, s. 141-197.
11. Z. Łapiński, Norwid. Kraków 1971.
12. M. Masłowski, Gest, symbol i rytuały polskiego teatru romantycznego. Warszawa 1998.
13. M. Mrugalski, Żyjąca scena. Dramat i widowisko w teorii Fryderyka Schlegla. W zb.: Dramatyczność i dialogowość w kulturze. Red. A. Krajewska, D. Ulicka, P. Dobrowolski. Poznań 2010, s. 72-84.
14. Polska dramatyczna. T. 2: Dramat i dramatyzacja w XVIII i XIX wieku. Red. M. Sugiera, M. Borowski. Kraków 2014.
15. J. M. Rymkiewicz, Baket. Warszawa 1991.
16. K. Sawicka, Fragment poza „Wielką Całością” – o nihilizmie I części „Dziadów” Adama Mickiewicza. W zb.: Nihilizm i historia. Studia z literatury XIX i XX wieku. Red. M. Sokołowski, J. Ławski. Białystok–Warszawa 2009, s. 79-99.
17. M. Stanisz, Juliusz Słowacki jako krytyk literacki. „Teksty Drugie” 2003, nr 2/3, s. 270-281.
18. Z. Stefanowska, Rola autobiografii w wierszach miłosnych Mickiewicza. W zb.: Biografie romantycznych poetów. Red. Z. Trojanowiczowa, J. Borowczyk. Poznań 2007, s. 9-15.
19. M. Warchala, Autentyczność i nowoczesność. Idea autentyczności od Rousseau do Freuda. Kraków 2006.
20. J. Winiarski, „Dziady. Widowisko. Część I” Adama Mickiewicza. Piotrków Trybunalski 1998.
21. M. Zielińska, Opowieść o Gustawie i Maryli, czyli Teatr, życie i literatura. Warszawa 1989.
22. A. Ziołowicz, Dramat i romantyczne „Ja”. Studium podmiotowości w dramaturgii polskiej doby romantyzmu. Kraków 2002.
23. A. Ziołowicz, „Misteria polskie”. Z problemów misteryjności w dramacie romantycznym i młodopolskim. Kraków 1996.
oai:rcin.org.pl:64636 ; 0031-0514
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Jun 26, 2023
Feb 22, 2018
1638
https://rcin.org.pl./publication/83166
Bracka, Mariya
Dziadek, Adam
Szelwach, Grzegorz
Lutomierski, Marcin
Żmigrodzka, Maria