• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: W modnym kostiumie Fauna. Postacie „fauniczne” w literaturze i sztuce przełomu XIX i XX wieku oraz ich wpływ na kulturę współczesną

Twórca:

Igliński, Grzegorz

Data wydania/powstania:

2012

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Wiek XIX, Rok V (XLVII) 2012

Wydawca:

Zarząd Główny Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza ; Instytut Badań Literackich

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

24 cm ; Tekst pol., streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Wiek XIX. Rocznik Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie".

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. Apuleius, The most pleasant and delectable tale of the Marriage of Cupid and Psyche, as rendered into the English tongue by W. Adlington, with pictures by D. Mullock [and an introductory note by W.H.D. Rouse], London 1914.
2. O. J. Bierbaum, Flötender Faun, w: tegoż, Erlebte Gedichte, Leipzig [1891], s. 91–92.
3. The Birth, Life, and Acts of King Arthur, of His Noble Knights of the Round Table…, the text as written by Sir Th. Malory, with an introduction by Prof. Rhys and embellished with many original designs by A. Beardsley, vol. 1–3, [London] 1893–1894.
4. S. Brzozowska, Czy faun może być postacią tragiczną? Motyw Fauna-Pana w wybranych dramatach Młodej Polski, w: Problemy tragedii i tragizmu. Studia i szkice, pod red. H. Krukowskiej i J. Ławskiego, Białystok 2005, s. 691–703.
5. A. Crowley, Hymn to Pan, „The Equinox” [The Blue Equinox], t. 15, vol. 3, nr 1 (1919), s. 5–7.
6. Czescy symboliści, dekadenci, anarchiści przełomu XIX i XX wieku, oprac. J. Baluch, przeł. J. Baluch [i in.], Wrocław 1983, s. 211, 215.
7. R. Darío, Głuchy satyr (opowiadanie greckie), przeł. A Sobol-Jurczykowski, w: W zaczarowanym zwierciadle. Opowiadania fantastyczne Ameryki Łacińskiej, przeł. R. Kalicki [i in.], wyb. dokonał A. Sobol-Jurczykowski, posł. i notami biograf. opatrzył J. Kühn, Kraków 1977, s. 256–261.
8. J. Davidson, Plays. Being An unhistorical pastoral; A romantic farce; Bruce, a chronicle play; Smith, a tragic farce; and Scaramouch in Naxos, a pantomime, [with front. by A. Beardsley], London 1894.
9. G. Flaubert, Kuszenie świętego Antoniego, przeł. P. Śniedziewski, z komentarzami G. Séginger, R. Lis i R. Przybylskiego, Warszawa 2010, s. 174, 183.
10. G. Flaubert, La Tentation de saint Antoine, Paris 1890, s. 217, 229–230.
11. K. M. Górski, Wiersze wybrane, oprac. E. Miodońska-Brookes, Kraków 1987, s. 88.
12. K. Grahame, The Wind in the Willows, ill. by P. Bransom, London [1913].
13. C. Greenberg, Kicz i awangarda, w: Kultura masowa, wyb., przekł., przedm. Cz. Miłosz, Kraków 2002, s. 44–45.
14. M. de Guérin, Centaur, w: W. Korab Brzozowski, Utwory zebrane, oprac. M. Stala, Kraków 1980, s. 197–198.
15. M. de Guérin, Le Centaure, w: J. Lisowski, Antologia poezji francuskiej, t. 3, s. 312, 314.
16. N. Hawthorne, Transformation. Or, the Romance of Monte Beni, London 1860, Leipzig 1860.
17. J.-M. de Hérédia, Koziarz, w: J. Lisowski, Antologia poezji francuskiej, t. 3: Od Chateaubrianda do Germaina Nouveau, Warszawa 2000, s. 631.
18. J.-M. de Hérédia, Na posąg strzaskany, w: Z. Przesmycki [Miriam], Wybór poezji, wyb. i oprac. tekstu T. Walas, Kraków 1982, s. 190.
19. G. Igliński, Czcigodna tajemnica miłości. O wierszu Jana Kasprowicza „Kosmaty faun za nimfą biegnie jasnoudą”, w: Jego świat. 150-lecie urodzin Jana Kasprowicza, pod red. G. Iglińskiego, Olsztyn 2011, s. 244–254.
20. G. Igliński, Król i Żebrak. O dwoistości natury ludzkiej w „Marchołcie grubym a sprośnym” Jana Kasprowicza, w: Pośród twórczych potęg i niszczących mocy. Antynomiczne widzenie rzeczywistości w literaturze Młodej Polski, pod red. G. Iglińskiego i R. Świątkowskiego, Olsztyn 2005, s. 57–86.
21. G. Igliński, Pieśni wieczystej tęsknoty. Liryka Jana Kasprowicza w latach 1906–1926, Olsztyn 1999, s. 169–172 i 193–229.
22. G. Igliński, Pocałunek chwili. Faun wśród symbolistów („Popołudnie Fauna” Stéphane’a Mallarmégo a wiersze Paula Verlaine’a, Arthura Rimbauda i Henri de Régniera), w: tegoż, Magia serca i słowa w modernistycznych snach i wizjach, Warszawa 2005, s. 93–123.
23. R. Jaworski, Historie maniaków, Kraków 1978, s. 162–163.
24. E. Jędrkiewicz, Laudem vitae…, w: tegoż, Poezje wybrane, wyb. dokonał i wstępem opatrzył S. Lichański, Gdańsk 1978, s. 103.
25. T. Klingsor, Isabel, przeł. K. Zawistowska, „Chimera” 1902, t. 5, z. 15, s. 446.
26. M. Kurkiewicz, Bohaterowie antycznych mitów w poezji Młodej Polski, w: tegoż, Symbole, narracje, eschatologie… Studia o literaturze przełomu XIX i XX wieku, Toruń 2007, s. 75–78.
27. A. Lange, Amor i Faun, w: tegoż, W czwartym wymiarze. Opowiadania, Kraków 1912, s. 110.
28. A. Lange, Pogrzeb Shelley’a, Warszawa 1890, s. 10.
29. B. Leśmian, Satyr i Nimfa; Bajka o złotym grzebyku, oprac. i posłowie D. Pachocki, A. Truszkowski, Lublin 2011, s. 5–28.
30. J. Lisowski, Antologia poezji francuskiej, t. 4: Od Rimbauda do naszych dni, Warszawa 2006, s. 120–127.
31. J. Malczewski, Dzieła, z przedmową S. Witkiewicza i tekstem L. Rydla, seria V, Kraków 1909.
32. T. Miciński, Nietota. Księga tajemna Tatr, Kraków 2002, s. 306, 313.
33. T. Miciński, Noc rabinowa, w: tegoż, Utwory dramatyczne, wyb. i oprac. T. Wróblewska, t. 1, Kraków 1996, s. 61, 83.
34. T. Miciński, Poematy prozą, oprac. W. Gutowski, Kraków–Wrocław 1985, s. 102.
35. T. Miciński, Poezje, oprac. J. Prokop, Kraków–Wrocław 1984, s. 126.
36. T. Miciński, Termopile polskie. Misterium na tle życia i śmierci ks. Józefa Poniatowskiego, w: tegoż, Utwory dramatyczne, wyb. i oprac. T. Wróblewska, t. 3, Kraków 1980, s. 207.
37. P. Newman, Aleister Crowley and the Cult of Pan, London 2004.
38. A. Nowakowski, „Pan w trzcinie” – przezroczystość motywu, w: tegoż, Arnold Böcklin. Chwała i zapomnienie, Kraków 1994, s. 297–298.
39. Obraz poezji angielskiej, zeb., przeł. i notatkami biograficznymi opatrzył J. Kasprowicz, t. 5, Kraków 1931, s. 61–64.
40. Anioł Orvieto, Pan, przeł. A. Bronisławska, „Chimera” 1907, t. 10, z. 28/30, s. 430.
41. J. Pudełek, Warszawski balet w latach 1867–1915, Kraków 1981, s. 100, 198.
42. Quinti Horati Flacci, Opera omnia, vol. 1: Carmina et Epodon librum continens, imprimendum curavit, variorum interpretum translationes vernaculas elegit, praefatione, vita poetae, arte metrica, annotationibus instruxit O. Jurewicz, Wrocław 1986, s. 273.
43. H. de Régnier, Le Vase, w: Współcześni poeci francuscy. Wybór poezji, przeł. K. Rychłowski, Kraków 1907, s. 101–105.
44. H. de Régnier, Wazon, przeł. A. Lange, w: Symboliści francuscy, s. 243–245.
45. A. Rimbaud, Głowa fauna, w: tegoż, Wiersze. Sezon w piekle. Iluminacje. Listy, s. 53.
46. A. Rimbaud, Wiersze. Sezon w piekle. Iluminacje. Listy, przeł. J. Czechowicz [i in.], wyb., oprac. i posł. opatrzył A. Międzyrzecki, Kraków 1993, s. 296.
47. J. Ruffer, Wezwanie, z cyklu Księga miłości w tomie Posłanie do dusz, Lwów, Warszawa 1903.
48. L. Rydel, Poezje wybrane, wstęp, wyb. i oprac. tekstu L. Tatarowski, Kraków 2004, s. 243.
49. Rzeźby W. Szymanowskiego: „Faun i bachantka”, „Wiatr” na wystawie TZSP], „Kurier Warszawski” 1900, nr 6 (6 stycznia), s. 6.
50. M. Schwob, Mimy, w: W. Korab Brzozowski, Utwory zebrane, oprac. M. Stala, Kraków 1980, s. 366.
51. P. B. Shelley, Hymn Pana, przeł. Z. Glinka, w: tegoż, Poezje wybrane, wyb., oprac. i wstępem opatrzył J. Żuławski, Warszawa 1961, s. 87.
52. J. Szarota (właść. Lorentowicz): Henryk de Régnier, w: tegoż, Współczesna poezya francuska 1880–1914, Warszawa 1917, s. 269–296.
53. P. Verlaine, Faun, przeł. F. Konopka, w: tegoż, Wybór poezji, oprac. A. Drzewicka, Wrocław 1980, s. 43–44.
54. P. Verlaine, Faun, przeł. Miriam, w: Symboliści francuscy. Od Baudelaire’a do Valéry’ego, wyb., wstępem i notami biograficznymi poprzedził M. Jastrun, objaśniła J. Kamionkowa, Wrocław 1965, s. 81–82.
55. J. Vrchlický, Na dwie starożytne maski i tragedyę i komedyę, w: A. Lange, Przekłady z poetów obcych, cz. 2, Warszawa 1899, s. 122.
56. J. Vrchlický, Wybór poezji, oprac. J. Magnuszewski, Wrocław 1954, s. 16–21, 28–29, 106–107.
57. O. Wilde, Salome. A tragedy in one act, trans. from the french of O. Wilde, pictured by A. Beardsley, London 1894.
58. The Works of Aleister Crowley, vol. 3, Foyers 1907, s. 117, 119.
59. T. Żeleński Boy, Słówka, wstęp i wyb. tekstów T. Weiss, przyp. E. Miodońska-Brookes i J. Michalik, Wrocław–Warszawa 1988, s. 124.

Zeszyt:

5

Strona pocz.:

69

Strona końc.:

99

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:69811 ; 2080-0851 ; 10.18318/wiekxix.2012.3

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.1269 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

29 mar 2019

Liczba pobrań / odtworzeń:

864

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/81291

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji