21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. M. Amaladoss, The Asian Jesus, Orbis Books, New York, 2006.
2. An Ong Reader. Challenges for Futher Inquiry, ed. T.J. Farrell, P.A. Soukup, Cresskill, New Jersey 2002, s. 91.
3. J. Baniak, Desakralizacja kultu religijnego i świąt religijnych w Polsce. Studium socjologiczne, Nomos, Kraków 2007.
4. J. Baniak, Między buntem a potrzebą akceptacji i zrozumienia. Świadomość religijna i moralna a kryzys tożsamości osobowej młodzieży gimnazjalnej, Wydawnictwo Homini, Kraków 2008.
5. R. Barthes, Sade, Fourier, Loyola, przeł. R. Lis, KR, Warszawa 1996, s. 45.
6. B. Bauer, Jesuitische ‘ars rhetorica’ im Zeitalter der Glaubenskämpfe, Verlag Peter Lang, Frankfurt am Mein/Bern 1986.
7. Z. Bauman, S. Obirek, O Bogu i człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2013.
8. D. Beauvois, Trójkąt ukraiński. Szlachta, carat i lud na Wołyniu, Podolu i Kijowszczyźnie 1793-1914, przeł. K. Rutkowski, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011.
9. S. Bednarski, Upadek i odrodzenie szkół jezuickich w Polsce. Studjum z dziejów kultury i szkolnictwa polskiego, Wydawnictwo Księży Jezuitów, Kraków 1933.
10. J. Błoński, Mikołaj Sęp Szarzyński a początki polskiego baroku, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1967 (wyd. 2: Universitas, Kraków 2004).
11. M. Bobrownicka, Narkotyk mitu. Szkice o świadomości narodowej i kulturowej Słowian zachodnich i południowych, Universitas, Kraków 1995.
12. M. Bobrownicka, Patologie tożsamości narodowej w postkomunistycznych krajach słowiańskich, Universitas, Kraków 2006, s. 121.
13. E. Bobrowska, Obrazowanie społeczeństwa w mediach. Analiza radiomaryjnego dyskursu, WydawnictwoUJ, Kraków 2007.
14. M. Bogucka, The Lost Word of the ‘Sarmatians’: Custom as the Regulator of Polish Social Life in Early Modern Times, IH PAN, Warszawa 1996.
15. I. Borowik, T. Doktór, Pluralizm religijny i moralny w Polsce, Nomos, Kraków 2001.
16. J.S. Bystroń, Megalomanja narodowa: źródła – teorje – skutki, Gebethner i Wolff, Warszawa 1935.
17. J. Cieślak, Ultrakatolicy nie tworzą kultury, „Rzeczpospolita” 3.07.2014.
18. F.X. Clooney, Comparative Theology. Deep Learning Across Religious Borders, Wiley-Blackwell, Oxford 2010.
19. P. Czapliński, Polska do wymiany. Późna nowoczesność i nasze wielkie narracje, W.A.B., Warszawa 2009.
20. Czego nas uczy Radio Maryja? Socjologia treści i recepcja rozgłośni, red. I. Krzemiński, WAiP, Warszawa 2009.
21. E. Domańska, Historia egzystencjalna. Krytyczne studium narratywizmu i humanistyki zaangażowanej, Wydawnictwo UAM, Poznań 2012.
22. K. Dunin, Czytając Polskę. Literatury polska po roku 1989 wobec dylematów nowoczesności, W.A.B., Warszawa 2004.
23. J. Dupuis, Chrześcijaństwo i religie. Od konfrontacji do dialogu, przeł. s. Obirek, Wydawnictwo WAM, Kraków 2003, s. 348.
24. E. Garin, Educazione in Europa (1400-1600), Laterza, Bari 1957, s. 214.
25. Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany, red. A. Werner, T. Żukowski, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2013.
26. R. Haight, Jesus Symbol of God, Orbis Books, New York 2002.
27. M. Inglot, La Compagnia di Gesu nell’Impero Russo (1772-1820) e la sua parte nella restaurazione generale della Compagnia, EPUG, Roma 1997.
28. K. Koehler, Boży podżegacz: opowieść o Piotrze Skardze, Sic!, Warszawa 2012.
29. K. Koehler, Stanisław Orzechowski i dylematy humanizmu renesansowego, Arcana, Kraków 2004.
30. J. Kornhauser, A. Zagajewski, Świat nie przedstawiony, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1974.
31. K. Koseła, Polak i katolik. Splątana tożsamość, Wydawnictwo IFIS PAN, Warszawa 2003, s. 307.
32. S. Kot, Ideologia polityczna i społeczna Braci Polskich zwanych arjanami, Kasa im. Mianowskiego Instytut Popierania Nauki, Warszawa 1932.
33. S. Kowalski, M. Tulli, Zamiast procesu. Raport o mowie nienawiści, W.A.B., Warszawa 2003.
34. A. Leder, Prześniona rewolucja. Ćwiczenia z logiki historycznej, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2014.
35. M. Makuchowska, Od wrogów do braci. Posoborowe zmiany w dyskursie Kościoła katolickiego, Wydawnictwo UO, Opole 2011.
36. J. Mariański, Religia w społeczeństwie ponowoczesnym, Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.
37. K. Nadana-Sokołowska, Problem religii w polskich dziennikach intymnych. Stanisław Brzozowski, Karol Ludwik Koniński, Henryk Elzenberg, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2012.
38. B. Natoński, Humanizm jezuicki i teologia pozytywno-kontrowersyjna od XVI do XVIII wieku. Nauka i piśmiennictwo, Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna „Ignatianum” Kraków 2003, s. 52.
39. Nowoczesność i sarmatyzm, red. P. Czapliński, Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne, Poznań 2011.
40. R. Nycz, Poetyka doświadczenia. Teoria – nowoczesność - literatura, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2012.
41. S. Obirek, Czy Ignacy Loyola był przedstawicielem kontrreformacji?, w: Kultura staropolska – kultura europejska. Prace ofiarowane Januszowi Tazbirowi w siedemdziesiątą rocznicę urodzin, Semper, Warszawa 1997, s. 173-178.
42. S. Obirek, Działalność kulturalna jezuitów w Rzeczypospolitej Obojga Narodów (1564-1668). Próba syntezy, WFTJ, Kraków 1996.
43. S. Obirek, Jezuici na dworach Batorego i Wazów 1580-1668, WFTJ, Kraków 1996.
44. S. Obirek, Jezuici wobec tradycji humanistycznej. Zakon wyrosły z ducha erazmiańskiego, w: Rzeczpospolita wielu wyznań, Księgarnia Akademicka, Kraków 2004, s. 207-212.
45. S. Obirek, Religia – schronienie czy więzienie, Oficyna Wydawnicza Stopka, Łomża 2006.
46. S. Obirek, Stosunek jezuitów do władzy politycznej w okresie królów elekcyjnych XVI oraz ‘Laska Marszałkowska’ Macieja Kazimierza Sarbiewskiego jako przykład znaczącej ewolucji poglądów, w: Ludzie i idee. Pułtuskie Kolegium Jezuickie, Warszawa–Pułtusk (bzd).
47. S. Obirek, Swoista inkulturacja – jezuici i sarmatyzm, „Przegląd Powszechny” 2000 nr 2.
48. S. Obirek, Umysł wyzwolony. W poszukiwaniu dojrzałego katolicyzmu, W.A.B., Warszawa 2011.
49. S. Obirek, Uskrzydlony umysł. Antropologia słowa Waltera Onga, Wydawnictwa UW, Warszawa 2010.
50. Z. Ogonowski, Socynianizm a Oświecenie. Studia nad myślą filozoficzno-religijną w Polsce w XVII wieku, PWN, Warszawa 1966.
51. J. O’Malley, Introduction do Collected Works of Erasmus, Spiritualia, University of Toronto Press, Toronto 1988, s. 30-31.
52. Oświadczenie w sprawie odwołania spektaklu Golgota Picnic, http://malta-festival.pl/pl/news/oswiadczenie-w-sprawie-odwolania-spektaklu-golgota-picnic (3.07.2014).a
53. Palus Sarmatica, http://www.palus-sarmatica.pl/ (7.07.2014).
54. J.Ch. Pasek, Pamiętniki, Ossolineum, Wrocław 1979, s. 27.
55. P. C. Phan, Being Religious Intereligiously. Asian Perspectives on Interfaith Dialogue, Orbis Books, New York 2004.
56. L. Piechnik, Powstanie i rozwój jezuickiej Ratio Studiorum (1548-1599), Kraków 2003.
57. Przed Bogiem. Ze Stanisławem Obirkiem rozmawiają Andrzej Brzeziecki i Jarosław Makowski, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2005.
58. M. Rotsaert, Ignace de Loyola et les renouveaux spirituels en Castille au début du XVI siècle, Centro Ignaziano di Spiritualita, Roma 1982.
59. M. Rudaś-Grodzka, Sfinks słowiański i mumia polska, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2013.
60. W. Sadurski, Atak na państwo świeckie, „Gazeta Wyborcza” 1.07.2014.
61. K. Skowronek, Między sacrum a profanum. Studium językoznawcze listów pasterskich Konferencji Episkopatu Polski (1945-2005), IJP PAN, Kraków 2006.
62. Słuchaj mię, Sauromatha, antologia poezji sarmackiej, oprac. K. Koehler, Arcana, Kraków 2002.
63. J. Sobrino, Jesus the Liberator. A Historical Theological Reading of Jesus of Nazareth, Orbis Books, New York 1993.
64. J. Sowa, Fantomowe ciało króla. Peryferyjne zmagania z nowoczesną formą, Universitas, Kraków 2011.
65. B. Stanosz, W cieniu Kościoła czyli demokracja po polsku, Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa 2004, s. 41.
66. J. Tazbir, Przeciwko jezuitom, w: Łyżka dziegciu w ekumenicznym miodzie, Twój Styl, Warszawa 2001, s. 171-172.
67. J. Tazbir, Sarmatyzacja katolicyzmu w XVII wieku, w: Wiek XVII – Konfrontacja – Barok. Prace z historii kultury, red. J. Pelc, Ossolineum, Wrocław 1970, s. 7-37.
68. J. Tazbir, Szkice z dziejów papiestwa, Książka i Wiedza, Warszawa 1989.
69. T. Ulewicz, Sarmacja: studium z problematyki słowiańskiej XV i XVI w., Wydawnictwo Studium Słowiańskiego UJ, Kraków 1950.
70. T. Żukowski, Praktyki społeczne i „urządzenia korekcyjne”, w: Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany, red. A. Werner, T. Żukowski, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2013, s. 245.
oai:rcin.org.pl:62377 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Jan 31, 2024
Apr 19, 2017
1070
https://rcin.org.pl./publication/80843
Edition name | Date |
---|---|
Obirek S. - Kontrreformacyjna pobożność w Kościele katolickim III RP | Jan 31, 2024 |
Wiślicz, Tomasz (1969– )
Śleszyński, Przemysław Sadłoń, Wojciech Kowalski, Mariusz Łysoń, Piotr Żukowski, Tomasz Prażmo, Łukasz
Kriegseisen, Wojciech (1955– )
Obremski, Krzysztof
Czarnowski, Stefan (1879–1937)
Zawiejska, Natalia Trzcionkowski, Lech