Pol. text, eng. summary ; 21 cm
1. E. Aarseth, Cybertext: perspectives on ergodic literature, John Hopkins University Press, Baltimore 1997.
2. R. Barthes, Podstawy semiologii, przeł. A.Turczyn, Wydawnictwo UJ, Kraków 2009.
3. D. Biber, Variation across speech and writing, Cambridge University Press,Cambridge 1991.
4. J.D. Bolter, R. Grusin Remediation. Understanding new media, The MIT Press, Cambridge 2002.
5. J.D. Bolter, D.D. Gromala, Windows and mirrors: interaction design, digital art, and the myth of transparency, The MIT Press, Massachusetts 2003.
6. S. Brier, Cybersemiotics: A new foundation for transdisciplinary theory of information, cognition, meaning, communication and consciousness, „Signs – International Journal of Semiotics” 2011 no. 5.
7. H. Buczyńska-Garewicz Znak, znaczenie, wartość. Szkice o filozofii amerykańskiej, Książka i Wiedza, Warszawa 1975.
8. Database aesthetics. Art in the age of information overflow, ed. V. Vesna, University of Minnesota Press, Minneapolis–London 2007.
9. P. Delany, G.P. Landow, Hypermedia and literary studies, MIT Press, Massachusetts 1994.
10. Digital art and meaning: reading kinetic poetry, text machines, mapping art, and interactive installations, ed. R. Simanowski, University of Minnesota Press, Minneapolis 2011.
11. U. Eco, Teoria semiotyki, przeł. M. Czerwiński, Wydawnictwo UJ, Kraków 2009.
12. Ekrany piśmienności. O przyjemnościach tekstu w epoce nowych mediów, red. A. Gwóźdź, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
13. M.R. Freiermuth, Debating in an online world: a comparative analysis of speaking, writing, and online chat, „Text & Talk” 2011 no. 31-2.
14. C.T. Funkhouser, New directions in digital poetry, Continuum, New York, London 2012.
15. M. Heidegger, Bycie i czas, przeł. B. Baran, PWN, Warszawa 1994.
16. M. Heidegger, Pytanie o technikę, w: tegoż, Odczyty i rozprawy, przeł. J. Mizera, Aletheia, Warszawa 2007.
17. Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media, red. M. Pisarski, P. Marecki, Korporacja Ha!art, Kraków 2011.
18. W. Kalaga, Mgławice dyskursu, Universitas, Kraków 2001.
19. J. Łotman, Uniwersum umysłu. Semiotyczna teoria kultury, przeł. B. Żyłko, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2008.
20. P. de Man, Ideologia estetyczna, przeł. A. Przybysławski, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000.
21. P. de Man, Retoryka czasowości, przeł. A. Sosnowski, w: Alegoria, red. J. Abramowska, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2003.
22. L. Manovich, Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
23. J. McGann, Radiant textuality: literature after the World Wide Web, Palgrave, New York 2004.
24. W.J. Ong, Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, przeł. J. Japola, Wydawnictwo KUL, Lublin 1992.
25. W.J. Ong, Osoba – świadomość – komunikacja. Antologia, przeł., oprac. J. Japola, Wydawnictwa UW, Warszawa 2009.
26. U. Pawlicka, (Polska) poezja cybernetyczna. Konteksty I charakterystyka, Korporacja Ha!art, Kraków 2012.
27. M. Sandbothe, Transwersalne światy medialne. Filozoficzne rozważania o Internecie, przeł. K. Krzemieniowa, w: Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, Universitas, Kraków 2001.
oai:rcin.org.pl:59827 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Mar 17, 2022
Sep 30, 2016
2723
https://rcin.org.pl./publication/79468
Edition name | Date |
---|---|
Szczęsna E. - U podstaw tekstu i dyskursu .Znak digitalny – specyfika i struktura | Mar 17, 2022 |
Kaźmierczak, Marek
Kaźmierczak, Marek
Rybicka, Elżbieta Koschalka, Benjamin
Rozwadowski, Andrzej
Dziadek, Adam