• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Samochód dla Towarzysza Wiesława : dyskusje nad kierunkiem rozwoju motoryzacji indywidualnej w Polsce 1955–1970

Twórca:

Wilk, Hubert (1979– ) ORCID

Data wydania/powstania:

2013

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Polska 1944/45-1989 : studia i materiały 11 (2013)

Współtwórca:

Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk

Wydawca:

Instytut Historii PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

s. 277-296 ; Streszcz. ang

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Abstrakt:

After World War II ended, Poland was one of the most backward European countries as regards the development of motorisation. It was the result both of the war destructions and the heritage ofthe Second Polish Republic. The first decade after the WWII was particularly adverse for private car owners – a small number of cars, almost nonexistent possibility to buy a car, restrictions in movement of people – all those practically brought the development of individual motorisation to a halt. Changes were brought about by the political events of 1956. The new authorities, despite their unfavourable opinions of individual motorisation, could not remain blind to the growing aspiration of Polish people, including their desire to have an own car. Another important voice belonged to a wide array of experts who regarded the development of automotive industry as a chance for modernisation, not only of Polish industry but also the Polish society itself. The discussion among experts revealed not only a ‘huge need for motorisation’ but also references to interesting transformations triggered in the societies of Western Europe by the possession of an own car. Despite significant changes in the state policy, the time of Władysław Gomułka was a wasted opportunity, and only the 1970s brought about a breakthrough in the development of mass motorisation in Poland.

Czasopismo/Seria/cykl:

Polska 1944/45-1989 : studia i materiały

Tom:

11

Strona pocz.:

277

Strona końc.:

296

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:59732 ; 2450-8357

Źródło:

IH PAN, sygn. B.155/11 Podr. ; IH PAN, sygn. B.156/11 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY-ND 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Historii PAN

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji