• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Zwrot performatywny w muzeach – między teorią a praktyką

Twórca:

Ziębińska-Witek, Anna ORCID

Data wydania/powstania:

2014

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2014)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. J. Andermann, S. Arnold-de Simine, Introduction: memory, community and the new museum, „Theory, Culture & Society” 2012 vol. 29, no. 1, s. 9.
http://dx.doi.org/10.1177/0263276411423041
2. T. Bennett, The birth of the museum. History, theory, politics, Routledge, London–New York 1995, s. 179.
3. F. Cameron, Moral lessons and reforming agendas. History museums, science museums, contentious topics and contemporary societies, w: Museum revolutions. How museums change and are changed, ed. S.J. Knell, S. MacLeod, S. Watson, Routledge, London–New York 2007, s. 330-342.
4. G. Canclini, Consumers and citizens: globalization and multicultural conflicts, University of Minnesota Press, Minneapolis 2001, s. 15-36.
5. D. Chakrabarty, Museums in late democraties, „Humanities Research” 2002 vol. IX, no. 1, s. 5-7.
6. C. Duncan, Civilising rituals, Routledge, London 1995, s. 8.
7. E. Fischer-Lichte, Estetyka performatywności, przeł. M. Borowski, M. Sugiera, Księgarnia Akademicka, Kraków 2008, s. 20.
8. J. Fraser, Museum – drama, ritual and power, w: Museum revolutions. How museums change and are changed, ed. S.J. Knell, S. MacLeod, S. Watson, Routledge, London–New York 2007, s. 294-296.
9. E. Hooper-Greenhill, Museums and the interpretation of visual culture, Routledge, London–New York 2000, s. 126-131.
10. M.J. Jackson, Managing the Avant-Garde, „New Left Review” 2005 no. 32, s. 105-116.
11. B. Kirshenblatt-Gimblett, The museum as catalyst, Keynote address, Museums 2000: Confirmation or challenge, organized by ICOM Sweden, the Swedish Museum Association and the Swedish Travelling Exhibition/Riksutställningar in Vadstena, Sept 29, 2000, w: http://www.nyu.edu/classes/bkg/web/vadstena.pdf, s. 4 (dostęp: 20.09.2009).
12. R.W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010, s. 217.
13. A. Kowalewska, J. Szut, M. Kwiatkowska, Postawy społeczne wobec idei Muzeum II Wojny Światowej, w: Od wojny do wolności. Wybuch i konsekwencje II wojny światowej 1939-1989, red. M. Andrzejewski, G. Berendt, T. Chinciński, A. Trzeciak, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Gdańsk–Warszawa 2010, s. 115-134.
14. S. Magelssen, Making history in the second person: post-touristic considerations for living historical interpretation, „Theatre Journal” 2006 vol. 58, no. 2, s. 292.
http://dx.doi.org/10.1353/tj.2006.0119
15. M. McLuhan, Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, przeł. N. Szczucka, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004, s. 44.
16. V.M. Patraka, Spectacular suffering. Theatre, fascism and the Holocaust, Indiana University Press, Bloomington, Indianapolis 1999, s. 122 i 124.
17. P. Piotrowski, Muzeum krytyczne, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2011.
18. D. Preziosi, Philosophy and the ends of the museum, w: Museum philosophy for the twenty-first century, ed. H.H. Genoways, Altamira Press, Lanham, MD 2006, s. 69-78.
19. A. Reading, Digital interactivity in public memory institutions: the uses of New Technologies in Holocaust museums, „Media Culture & Society” 2003, vol. 25, s. 67-85.
http://dx.doi.org/10.1177/016344370302500105
20. A. Zeidler-Janiszewska, Progi i granice doświadczenia (w) nowoczesności, w: Nowoczesność jako doświadczenie, red. R. Nycz, A. Zeidler-Janiszewska, Universitas, Kraków 2006, s. 36.
21. A. Ziębińska-Witek, Historia w muzeach. Studium ekspozycji Holokaustu, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011, s. 25-32.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

293

Strona końc.:

308

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:59525 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

16 cze 2023

Data dodania obiektu:

21 wrz 2016

Liczba pobrań / odtworzeń:

2223

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/78451

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji