1. K. Alsenberg, Ravishing Images: Ekphrasis in the Poetry and Prose of William Wordsworth, W. H. Auden and Philip Larkin, New York-Bern-Frankfurt am Main-Paris 1995.
2. M. Aquien, G. Molinié, Dictionnaire de rhétorique et de poétique, Paris 1996, s. 140-142.
3. R. Barthes, L'Ancienne rhétorique. Aide-mémoire, w: L'Aventure sémiologique, Paris 1985, s. 102.
4. M.A. Caws, The Art of Interference, Princeton 1990.
5. C. Clüver, On Intersemiotic Transposition, "Poetics Today" 1989 vol. 10, nr 1, s. 55-90.
6. A. Czerniawski, Widok Delft, Kraków 1973.
7. M. Davidson, Ekphrasis a postmodernistyczne wiersze-obrazy, w: Estetyka w świecie, t. 3, red. M. Gołaszewska, Kraków 1991, s. 43-61.
8. E.H. Gombrich, Muzeum wczoraj, dziś i jutro, "Teksty" 1980 nr 2, s. 205.
9. J.A.W. Heffernan, Ekphrasis and Representation, "New Literary History" 1991 vol. 22, nr 2, s. 297-298.
10. J.A.W. Heffernan, The museum of Words. The Poetics of Ekphrasis from Homer to Ashbery, Chicago 1993.
11. L.H. Hoek, La transposition intersémiotique. Pour une classification pragmatique, w: Rhétorique et image, red. L.H. Hoek, K. Meerhoff, Amsterdam 1995, s. 64-78.
12. A. Kibédi Varga, Criteria for Describing Word-and-Image Relations, "Poetics Today" 1989 vol. 10, nr 1, s. 31-53.
13. M. Krieger, Ekphrasis: The Illusion of the Natural Sign, Baltimore 1992.
14. L. Louvel, L'Oeil du Texte. Texte et image dans la littérature de langue anglaise, Toulouse 1998.
15. M.P. Markowski, Ekphrasis. Uwagi bibliograficzne z dołączeniem krótkiego komentarza, "Pamiętnik Literacki" 1999 z. 2.
16. M.P. Markowski, Pragnienie obecności. Filozofie reprezentacji od Platona do Kartezjusza, Gdańsk 1999, s. 11.
17. K. Piwocki, Dzieje sztuki w zarysie, t. 2, Warszawa 1987, s. 241.
18. M. Riffaterre, L'illusion d'ekphrasis, w: La Pensée de l'image. Signification dans le texte et dans la peinture, red. G. Mathieu-Castellani, Vincennes 1994, s. 211-229.
19. M. Riffaterre, Textuality. W.H. Auden's "Musée des Beaux Arts", w: Some Readers Reading, red. M.A. Caws, New York 1986, s. 11.
20. G.F. Scott, The Sculpted Word: Keats, Ekphrasis and the Visual Art, New Hampshire 1994.
21. W. Steiner, The Colors of Rhetoric, Chicago 1985, s. 71-90.
22. M. Walicki, Vermeer, Warszawa 1956, s. 23.
23. A. Zagajewski, Jechać do Lwowa, Londyn 1983.
oai:rcin.org.pl:59028 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 10, 2023
Jun 28, 2016
1082
https://rcin.org.pl./publication/76128
Edition name | Date |
---|---|
Dziadek A. - Problem "ekphrasis" - dwa "Widoki Delft" (Adam Czerniawski i Adam Zagajewski) | Oct 10, 2023 |
Brajerska-Mazur, Agata
Bodzioch-Bryła, Bogusława
Pycka, Anna Małgorzata
Giemza, Lech