Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
1. H. Ch. Andersen, Baśnie, przeł. S. Beylin, J. Iwaszkiewicz, Warszawa 1967, t. 2, s. 198.
2. P. Ariés, Historia dzieciństwa, Gdańsk 1995, s. 74-77.
3. J. Bachórz, Wstęp do: B. Prus, Lalka, Wrocław 1991, s. XIII-XV.
4. H. Bergson, Śmiech, przeł. St. Cichowicz, Kraków 1977, s. 107-108.
5. J. Z. Białek, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1918-1939, Warszawa 1987, s. 100-103.
6. K. Blixen, Odwet prawdy, „Dialog" 1992 nr 9.
7. A. Błok, Buda jarmarczna, przeł. A. Mandalian, w: Symboliści i akmeiści rosyjscy, Warszawa 1971, s. 190-191.
8. A. Błok, Buda jarmarczna, przeł. J. Zagórski, w: Utwory dramatyczne, wyb. S. Pollak, Kraków-Wrocław 1985, s. 17.
9. W. Bolecki, Od potworów do znaków pustych. Z dziejów groteski: Młoda Polska i dwudziestolecie międzywojenne, „Pamiętnik Literacki" 1989 z. 1.
10. K. Braun, Wielka reforma teatru w Europie, ludzie - idee - zdarzenia, Wrocław 1984, s. 115.
11. J. Chevalier, A. Gheerbrandt, Dictionnaire des symboles, Paris 1987, s. 612.
12. A. Czabanowska-Wróbel, Młodopolski portret dziecka, „Ruch Literacki" 1991 z. 3.
13. M. Dienstl, Kukiełki, „Gazeta Wieczorna" 1912 nr 506, s. 4.
14. R. W. Emerson, Poeta, w: Cztery głosy o poecie, zebr. i przeł. J. Kasprowicz, Lwów 1910, s. 28-29.
15. J. Ficowski, W sierocińcu świata, Warszawa 1993, s. 177.
16. E. Frenzel, Motive der Weltliteratur, wyd. 2, Stuttgart 1980, s. 513-524.
17. T. Gryglewicz, Groteska w sztuce polskiej XX wieku, Kraków-Wrocław 1984, s. 45.
18. A. Henriksen, Karen Blixen i marionetki, "Dialog" 1992 nr 9.
19. H. von Hofmannsthal, Liryka, wyb. i przeł. L. Lewin, Warszawa 1984, s. 108.
20. S. Jachowicz, Kazio i konik drewniany, w: Antologia poezji dziecięcej, wyb. i oprac. J. Cieślikowski, Wrocław 1980, s. 40.
21. R. Jaworski, Historie maniaków, przedm. M. Głowiński, Kraków 1978, s. 66.
22. W. Juszczak, Wojtkiewicz i nowa sztuka, Warszawa 1965.
23. J.A. Kisielewski, Przed moim odczytem o „Japończykach w teatrze", „Kurier Warszawski" 1902 nr 52, w: Myśl teatralna Młodej Polski. Antologia, wstęp I. Sławińska, Warszawa 1966, s. 295.
24. H. Kleist, O teatrze marionetek, „Chimera" 1904, t. 7, s. 36.
25. K. Kłosiński, Wokół historii maniaków. Stylizacja. Brzydota. Groteska, Kraków 1992, s. 32.
26. G. Koziełek, Niemiecka baśń romantyczna, Wrocław 1994.
27. Z. Krasiński, Nie-Boska komedia, oprac. M. Janion, Wrocław 1969, s. 35.
28. E. Kuryluk, Salome, albo o rozkoszy, Kraków 1976.
29. E. Kuryluk, Wiedeńska Apokalipsa, Kraków 1974.
30. S. Lack, Studia o Stanisławie Wyspiańskim, Częstochowa 1924, s. 228-229.
31. G. Leszczyński, Młodopolska lekcja fantazji. O przełomie antypozytywistycznym w literaturze fantastycznej dla dzieci i młodzieży, Warszawa 1990, s. 65.
32. B. Leśmian, Poezje, Warszawa 1973, s. 253.
33. J. Łotman, Lalki w systemie kultury, przeł. P. Ustrzykowski, „Teksty" 1978 z. 6, s. 50.
34. E. Miodońska-Brookes, Kompozycja postaci i sytuacji scenicznych w „ Wyzwoleniu". Wokół komedii dell'arte i szopki, w: Studia o kompozycji Stanisława Wyspiańskiego, Wrocław 1972, s. 79.
35. E. Miodońska-Brookes, „Sami swoi, polska szopa". W kręgu kontekstów kulturowych „Wesela" Wyspiańskiego, w: Dramat i teatr narodów słowiańskich, pod red. M. Bobrownickiej, Wrocław 1979, s. 23-55.
36. R. Nycz, Gest śmiechu, „Pamiętnik Literacki" 1977 z. 3.
37. B. Ostrowska, Narodziny bajki, Warszawa 1913.
38. B. Ostrowska, Pisma poetyckie, t. 3, Warszawa 1932, s. 43.
39. B. Ostrowska, Utwory prozą, wstęp M. Głowiński, Warszawa 1982, s. 99.
40. M. Pawlikowska-Jasnorzewska, Poezje, wyb. M. Wiśniewska, Warszawa 1974, t. 1, s. 301.
41. M. Podraza-Kwiatkowska, Bóg, ofiara, clown czy psychopata, w: Symbolizm i symbolika w poezji Młodej Polski, Kraków 1975, s. 398.
42. A. Potocki, Polska literatura współczesna, t. 2, Warszawa 1912, s. 280.
43. B. Prus, Słówko o krytyce pozytywnej, w: Polska krytyka literacka (1800-1918), t. 2, Warszawa 1959, s. 393.
44. Z. Przybyła, „Lalka" Bolesława Prusa, Rzeszów 1995.
45. W. S. Reymont, Komurasaki. Żałosna historia o pękniętym porcelanowym sercu japońskim, Warszawa 1903, s. 10.
46. W. S. Reymont, Ziemia obiecana, oprac. M. Popiel, Wrocław 1996, s. 226.
47. R. M. Rilke, Poezje, przeł. M. Jastrun, Kraków 1974, s. 227.
48. T. Różewicz, zawsze fragment, Wrocław 1996, s. 41-42.
49. M. Schwob, Księga Monelli, przeł. B. Ostrowska, Lwów 1904, s. 104.
50. I. Sławińska, Świat jako spektakl, w: Moja gorzka europejska ojczyzna, oprac. O. Sieradzka, Warszawa 1988, s. 271-282.
51. J. Sosnowski, Młoda Polska dzieckiem podszyta, w: tegoż, Śmierć czarownicy, Warszawa 1993.
52. I. Stewart, Czy Bóg gra w kości? Nowa matematyka chaosu, Warszawa 1996. s. 7.
53. A. Symons, A. Beardsley, Moderniści o sztuce, oprac. E. Grabska, Warszawa 1971, s. 190-191.
54. A. Szczęsny, To co się stało, Warszawa 1912, s. 89.
55. E. Wolicka, Mimetyka i mitologia Platona, Lublin 1994, s. 18-183.
56. J. Wroczyński, Poezje prozą, oprac. M. Stala, Kraków 1995, s. 60.
57. K. Wyka, Makowski, Kraków 1963.
oai:rcin.org.pl:65022 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 2, 2020
Mar 18, 2018
3809
https://rcin.org.pl./publication/71975
Edition name | Date |
---|---|
Czabanowska - Wróbel A. - Dzieci, pajace i lalki. (O młodopolskich dziejach motywu) | Oct 2, 2020 |
Czabanowska-Wróbel, Anna
Czabanowska - Wróbel, Anna
Makowiecki, Andrzej Z.
Sosnowski, Jerzy
Popiel, Magdalena