Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
1. R. Barthes, Teoria tekstu, przeł. A. Milecki, w: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia, oprac. H. Markiewicz, t. IV, cz. 2, Kraków 1992, s. 203.
2. W. Booth, The Company We Keep: An Ethics of Fiction, Berkeley 1988, s. 451.
3. A. Burzyńska, Lekturografia. Filozofia czytania według Jacques’a Derridy, „Pamiętnik Literacki” 2000 z. 1, s. 51.
4. N. Carroll, Art, narrative, and moral understanding, w: Aesthetics and ethics: Essays at the intersection, edited by J. Levinson, Cambridge 1998, s. 134, 141.
5. J. Derrida, Przemoc i metafizyka. Esej o myśli Emanuela Levinasa, przeł. K. Matuszewski i P. Pieniążek, w: J. Derrida, Pismo filozofii, Kraków 1992, s. 200.
6. J. Derrida, Psyche. Odkrywanie innego, przekł. M.P. Markowski, w: Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Kraków 1997, s. 98.
7. S. Fish, Czy na tych ćwiczeniach jest tekst? W: Interpretacja, retoryka, polityka. Eseje wybrane, red. A. Szahaj, Kraków 2002, s. 76-77.
8. S. Fish, Drogą antyformalistyczną aż do końca, przeł. A. Szahaj, w: tegoż Interpretacja, retoryka, polityka. Eseje wybrane, red. A. Szahaj, Kraków 2002, s. 178.
9. S. Fish, Literatura w czytelniku, przeł. M.B. Fedewicz, w: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia, oprac. H. Markiewicz, t. IV, cz. 1. Kraków 1992, s. 198.
10. W. Gombrowicz, Ferdydurke, Kraków 1986, s. 10.
11. M. Heidegger, List o humanizmie, przekł. J. Tischner, w: Budować. Mieszkać. Myśleć. Eseje wybrane, wybór, wstęp i oprac. K. Michalski, Warszawa 1977, s. 111.
12. J. Hillis-Miller, Ethics of Reading. Kant, de Man, Eliot, Trollope, James and Benjamin, New York 198, s. 4.
13. Ph. Jackson, Life in the Classrooms, New York 1968.
14. A. Janowski, Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa 1989, s. 63-100.
15. H. Jonas, Idea Boga po Auschwitz, przekł. G. Sowiński, Kraków 2003, s. 62.
16. D. Masłowska, Przyszkoleni do jedzenia, „Gazeta Wyborcza” z 5-6 października 2002.
17. R. Nycz, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Warszawa 1993, s. 88.
18. J. Pasek, Pamiętniki, wstęp i objaśnienia W. Czapliński, BN S.I, nr 62, Wrocław 1979, s. 323-324.
19. J. Sławiński, Literatura w szkole: dziś i jutro, w: tegoż Teksty i teksty, Warszawa 1991, s. 74-75.
20. J.R.R. Tolkien, Drużyna pierścienia, w: tegoż Władca pierścieni, przeł. M. Skibniewska, Warszawa 2001,t.I, s. 433.
oai:rcin.org.pl:53495 ; 0867-0633
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
20 wrz 2021
6 maj 2015
1381
https://rcin.org.pl./publication/69059
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Koziołek K. - Sytuacje dydaktyczne. O niektórych konsekwencjach "zwrotu etycznego" dla nauczania literatury | 20 wrz 2021 |
Jaskółowa, Ewa
Rutkowski, Rafał (1986– )