Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Libido sciendi w Instytucie. Kilka uwag w sprawie edukacji

Twórca:

Rybicka, Elżbieta ORCID

Data wydania/powstania:

2004

Typ zasobu:

Text

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 6 (2004)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol.

Typ obiektu:

Journal/Article

Bibliografia:

1. J. Brzeziński, Czy potrzebny jest nam uniwersytet w zbójeckich czasach? „Odra” 2002 nr 11.
2. H.A. Giroux, Resisting Difference: Cultural Studies and the Discourse of Critical Pedagogy, w: Cultural Studies, wyd. L. Grossberg, C. Nelson, P.A. Treichler, New York, London 1992.
3. M. Inglot, T. Patrzałek, Nad kanonem literackim w szkole, Wiedza o literaturze i edukacja. Księga referatów Zjazdu Polonistów Warszawa 1995, Warszawa 1996.
4. M. Kwiatkowska-Ratajczak, Jedna czy dwie polonistyki? Dyskusja o edukacji na Zjeździe Polonistów, Wiedza o literaturze i edukacja. Księga referatów Zjazdu Polonistów Warszawa 1995, Warszawa 1996. s. 961-963.
5. V.B. Leitch, Figuring (in) Institutions, w: tenże Cultural Criticism, Literary Theory, Poststructuralism, New York 1992.
6. J.F. Lyotard, Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy, przekł. M. Kowalska, J. Migasiński, Warszawa 1997, s. 119.
7. J.F. Loytard, Pismo w sprawie nauczania filozofii, w: Postmodernizm dla dzieci. Korespondencje 1982-198S, przekł. J. Migasiński, Warszawa 1998, s. 132, 133, 135.
8. S. Magala, Akademie dla nomadów, „Odra” 2002 nr 10.
9. Z. Melosik, Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Toruń-Poznań 1995, s. 44-46.
10. L.A. Montrose, Badania nad Renesansem: poetyka i polityka kultury, przeł. M.P. Markowski, w: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia, t. IV, cz. 2, oprac. H. Markiewicz, Kraków 1996, s. 146, 147.
11. J. Prokop, Kanon literacki i pamięć zbiorowa, Wiedza o literaturze i edukacja. Księga referatów Zjazdu Polonistów Warszawa 1995, Warszawa 1996.
12. R. Rorty, Etyka zasad i etyka wrażliwości, przeł. D. Abriszewska, przekład przejrzał A. Szahaj, „Teksty Drugie” 2002 nr 1-2.
13. G. Steiner, Maîtres et disciples, tłum. z ang. P.E. Dauzat, Paryż 2003.
14. G. Steiner, Rzeczywiste obecności, przekł. O. Kubińska, Gdańsk 1997, s. 7.
15. G. Steiner, C. Ladjali, Éloge de la transmission. Le maître et élève, Paris 2003.
16. T. Szkudlarek, Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków 1993, s. 117-120,248-261.
17. Uniwersytet. Model do składania, „ResPublica Nowa” 2002.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

6

Strona pocz.:

174

Strona końc.:

181

Szczegółowy typ zasobu:

Article

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:53494 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Rights Reserved - Free Access

Zasady wykorzystania:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitalizacja:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Lokalizacja oryginału:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Open

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

3 lip 2023

Data dodania obiektu:

6 maj 2015

Liczba pobrań / odtworzeń:

546

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/69058

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji