• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Syn marnotrawny, dziesięć lat później

Twórca:

Tokarska-Bakir, Joanna

Data wydania/powstania:

2005

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2005)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. K. Abriszewski, Poznanie, zbiorowość, polityka. Analiza teorii Aktora - Sieci, UMK, Wydział Humanistyczny, Toruń 2004, http://bazy.opi.org.pl/raporty/opisy/dokhab/71000/d71432.htm
2. G. Agamben, Remnants of Auschwitz. The Witness and the Archive, New York 2002.
3. F. Ankersmit, Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, red. E. Domańska, Kraków 2004, s. 299.
4. J. Appleby, L. Hunt, M. Jacobs, Powiedzieć prawdę o historii, przeł. S. Amsterdamski, Warszawa 2002, cz. 2.
5. M. Baranowska, Ta chmura powraca, „Gazeta Wyborcza” 17/5/2005.
6. B. Barnes, D. Bloor, Relatywizm, racjonalizm a socjologia wiedzy, w: Racjonalność i styl myślenia, red. E. Mokrzycki, Warszawa 1992, s. 454-497.
7. R. Barthes, Mythologies, red. A. Lavers, London 1972, s. 117-174.
8. Z. Bauman, Liquid Modernity, Cambridge 2000.
9. Z. Bauman, Tożsamość, jaka była, jest i po co?, w: Wokół problemów tożsamości, red. A. Jawłowska, Warszawa 2001, s. 12.
10. M. Callon, Some elements of a sociology of translation: domestication of the scallops and the fishermen of St Brieuc Bay, w: Power, Action and Belief, red. J. Law, The Sociological Revew Monograph 32: London, Boston Henley 1987.
11. J. Colapinto, As Nature Made Him. The Boy Who Was Raised As a Girl, New York 2000.
12. J. Czapski (za W. Rozanowem), Czytając, Kraków 1990, s. 308.
13. E. Dolnick, Deafness as Culture, „The Atlantic Magazine” September 1993, s. 37.
14. E. Domańska, Wokół metahistorii, w: H. White, Poetyka pisarstwa historycznego, Kraków 2000, s. 27.
15. Y. Eliach, Hasidic Tales of the Holocaust, New York 1988.
16. Encheiridion, przeł. L. Jachimowicz, Kraków 1997, s. 81.
17. F. Fukuyama, Koniec człowieka, przeł. B. Pietrzyk, Kraków 2004, s. 131-132.
18. H.-G. Gadamer, Prawda i metoda. Zarys hermeneutyki filozoficznej, przeł. B. Baran, Kraków 1993, s. 381.
19. J. Gray, Słomiane psy, przeł. C. Cieśliński, Warszawa 2003, s. 54.
20. S. Greenblatt, Shakespearean Negotiations: The Circulation of Social Energy in Rennaissance England, Berlekey 1988, s. 1.
21. L.E. Harrison, S.P. Huntington, Kultura ma znaczenie. Jak wartości wpływają na rozwój społeczeństw, przeł. S. Dymczyk, Poznań 2000, s. 230.
22. J. Hołówka, Filozofia jako wina, „Rzeczpospolita" 5/5/2005.
23. I. Hydle, Anthropological Theory, London, Thousand Oaks, CA-New Delhi 2004, Vol. 4(1): 111-124, http://www.sagepublications.com, DOI: 10.1177/1463499604040850 Book Reviews.
http://dx.doi.org/10.1177/1463499604040850
24. H. Keller, Etyczny moment w teorii historii: przedstawiając doświadczenie poznania, w: Historia: o jeden świat za daleko, red. E. Domańska, Poznań 1997, s. 71-100.
25. J. Kochanowski, Paradygmat zróżnicowany. Socjologiczne studium przemian tożsamości gejów, Kraków 2004.
26. A. Kuper, Między charyzmą a rutyną. Antropologia brytyjska 1922-1982, przeł. K. Kaniowska, Łódź 1987.
27. D. LaCapra, Psychoanaliza, pamięć, zwrot etyczny, przeł. M. Zapędowska, w: Pamięć, etyka i historia. Anglo-amerykańska teoria historiografii lat dziewięćdziesiątych. Antologia przekładów, red. E. Domańska, Poznań 2002, s. 127-162.
28. P. Lacoue-Labarthe, Poezja jako doświadczenie, przeł. J. Margański, Gdańsk 2004, s. 17.
29. R.D. Laing, Polityka doświadczenia. Rajski ptak, przeł. A. Grzybek, Warszawa 2005, s. 20.
30. Ch. Lash, Bunt elit, przeł. D. Rodziewicz, Kraków 1997.
31. B. Latour, On recalling ANT, w: Actor Network Theory and After, red. J. Law, J. Hassard, Oxford 1999, s. 19.
32. B. Latour, Pandora’s Hope: Essays on the Reality of Science Studies, Cambridge, MA-London 1999.
33. B. Latour, Science in Action, How to Follow Scientists and Engineers through Society, Cambridge Mass. 1987, s. 219.
34. B. Latour, Why Has Critique Run Out of Steam? From Matters of Facts to Matters of Concern, „Critical Inquiry” Winter 2004 vol. 30, nr 2.
http://dx.doi.org/10.1086/421123
35. J. Leociak, Wyjście z grobu, „Teksty Drugie” 2004 nr 5, s. 48-63.
36. W. Lippman, Public Opinion, New York 1922.
37. N. Luhmann, The Cognitive Programm Of Constructivism and A Reality That Remains Unknown, w: Selforganization : Portrait of a Scientific Revolution, red. W. Krohn, G. Küppers, H. Novotny, Dordrecht 1990, s. 64-85.
38. Milestones, „Time” 24/5/2004.
39. H.L. Moore, Co się stało kobietom i mężczyznom? Płeć kulturowa i inne kryzysy w antropologii, w: Badanie kultury. Kontynuacje, red. M. Kempny, E. Nowicka, Warszawa 2004, s. 406.
40. R. Nycz, Jak opisać doświadczenie, którego nie ma?, „Teksty Drugie” 2004 nr 5, s. 7.
41. S. Ossowski, Doktryna marksistowska na tle dzisiejszej epoki, w: tegoż, Dzieła, t. VI, Warszawa 1967, s. 202.
42. N. Postman, Zabawić się na śmierć. Dyskurs publiczny w epoce show-businessu, przeł. L. Niedzielski, Warszawa 2002, s. 157.
43. Pride in a Soundless World: Deaf Oppose a Hearing Aid, „The New York Times” 16/5/1993, s. 1, 22.
44. Probing the Limits of Representation: Nazism and the „Final Solution”, red. S. Friedlaender, Harvard 1992, przyp. 11, s. 339.
45. Renegotiating Ethics in Literature, Philosophy, and Theory, red. J. Adamson, R. Freadman, D. Parker, Cambridge 1988.
46. O.J. Salij, Wezwany do miłości, „Rzeczpospolita” 14.04.2005.
47. P. Schwartz, Wielokulturowy nihilizm, w: A. Rand, Powrót człowieka pierwotnego, przeł. Z. Czarnecki, Poznań 2003, s. 338-339.
48. C. Strout, Border Crossing: History, Fiction and Dead Certainties, „History and Theory” 1992 nr 31, s. 153.
49. J. Tokarska-Bakir, Dalsze losy syna marnotrawnego. Projekt etnografii nieprzezroczystej, „Polska Sztuka Ludowa. Konteksty” 1995 nr 1, s. 13-22.
50. J.C. Weinsheimer, Gadamer’s Hermeneutics: A Reading of Truth and Method, New Haven-London 1985, s. 4-36
51. J. Żakowski, Anty-TINA, Warszawa 2004, s. 31-32.
52. S. Żiźek, Patrząc z ukosa. Do Lacana przez kulturę popularną, Warszawa 2003, s. 39.
53. S. Żiźek, Perspektywy polityki radykalnej, przeł. A. Mazur, „Krytyka Polityczna” 2005 nr 7-8, s. 70.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

140

Strona końc.:

155

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:52414 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

12 mar 2015

Liczba pobrań / odtworzeń:

1901

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/68864

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji