• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: A gdyby tak? Język afektu

Twórca:

Mieke, Bal ; Maryl, Maciej : Tł. ORCID

Data wydania/powstania:

2007

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1-2 (2007)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. C. Altieri, The Particulars of Rapture: An Aesthetics of the Affects, Cornell University Press, Ithaca, NY 2003, s. 47
2. M. Bachtin, Formy czasu i czasoprzestrzeni w powieści, w: tegoż, Problemy literatury i estetyki, przeł. W. Grajewski, Czytelnik, Warszawa 1982.
3. M. Bal, Antropometamorfoza: rozwidlające się ścieżki i kryształy w filozofii czasu Louise Bourgeois, przeł. D. Kozińska, "Teksty Drugie" 2003 nr 2/3, s. 314-331.
4. M. Bal, Double Exposures. The Subject of Cultural Analysis, Routledge, New York 1996.
5. M. Bal, Louise Bourgeois’ „Spider”. The Architecture of Art-writing, University of Chicago Press, Chicago 2001.
6. M. Bal, Narratology. Introduction to the Theory of Narrative, University of Toronto Press, Toronto 1997.
7. M. Bal, Quoting Caravaggio. Contemporary Art, Preposterous history, University of Chicago Press, Chicago 1999.
8. M. Bal, Reading „Rembrandt”. Beyond the Word-Image Opposition, Cambridge University Press, New York 1991.
9. M. Bal, Religious Canon and Literary Identity, w: European Electronic Journal for Feminist Exegesis Sept. 2000.
10. M. Bal, Travelling Concepts in the Humanities. A Rough Guide, Toronto University Press, Toronto 2002.
11. B. Bettelheim, Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, przeł. D. Danek, PIW, Warszawa 1985.
12. R. Bhaya Nair, Lying on the Postcolonial Couch: the Idea of Indifference, University of Minnesota Press, Minneapolis 2002.
13. R. Caserio, The Novel in England 1900-1950. History and Theory, Twayne Publishers, New York 1999.
14. G. Deleuze, Cinema I. The Movement-Image, Athlone i Didi-Huberman, London 1986, s. 99.
15. G. Deleuze, Percept, afekt i pojęcie, w: tegoż, Co to jest filozofia?, przeł. P. Pieniążek, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000, s. 180-220.
16. M.B.N. Hansen, Affect as Medium, or the Digital-Facial-Image, "Journal of Visual Culture" 2003 nr 2, s. 205-228.
17. D. Harter, Bodies in Pieces. Fantastic Narrative and the Poetics of the Fragment, Stanford University Press, Stanford, CA 1996.
18. M. Heidegger, Bycie i czas, przeł. B. Baran, PWN, Warszawa 2004, s. 177.
19. A.V. Janssens, Ann Veronica Janssens. Une image différente dans chaque oeil / A Different Image in Each Eye, ed. by L. Jacob, french transl. by D. Vander Gucht, Espace 251 Nord, Liège 1999.
20. J. Laplanche, J.-B. Pontalis, The Language of Psychoanalysis, trans. by D. Nicholson-Smith, Karnac Books, London 1988, s. 370-72.
21. P. Marrati, Gilles Deleuze: cinéma et philosophie, PUF, Paris 2003, s. 51.
22. T. Reynolds, Case Studies in Cognitive Metaphor and Interdisciplinary Analysis. Physics, Biology, Narrative, Columbia University Press, New York 2000.
23. P. Ricoeur, Time and Narrative, vol. 3, trans. by. K. Blamey, D. Pellauer, University of Chicago Press, Chicago 1988, s. 60-88.
24. K. Silverman, All Things Shining, w: Loss. The Politics of Mourning, ed. by D.L. Eng, D. Kazanjian, afterword by J. Butler, University of California Press, Berkeley, CA 2003, s. 232-242.
25. K. Silverman, How to Stage the Death of God, w: E.-L. Ahtila, Fantasized Persons and Taped Conversations, ed. M. Hirvi, A Museum of Contemporary Art Publication, Helsinki 2002, s. 189-95.
26. K. Silverman, World Spectators, Stanford University Press, Stanford 2000, s. 29.
27. K. Silverman, World Spectators, Stanford University Press, Stanford, CA 1999.
28. G.Ch. Spivak, Translator’s Preface and Afterword to Mahasweta Devi's Imaginary Maps, w: The Spivak Reader, ed. by D. Landry, G. MacLean, Routledge, New York 1996, s. 267-308.
29. E. van Alphen, Caught by History: Holocaust Effects in Contemporary Art, Literature, and Theory, Stanford University Press, Stanford 1997.
30. E. van Alphen, Francis Bacon and the Loss of Self, Reaktion Books, London 1992.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1-2

Strona pocz.:

165

Strona końc.:

188

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:51078 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

20 lut 2024

Data dodania obiektu:

27 sty 2015

Liczba pobrań / odtworzeń:

2740

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/67201

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Bal M. - A gdyby tak? Język afektu 20 lut 2024
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji