21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. H. von Amelunxen, Skiagraphia - Silberchlorid und schwarze Galle. Zur allegorischen Bestimmung des photographischen Bildes, w: Allegorie und Melancholie, hrsg. von W. van Reijen, Suhrkampf, Frankfurt am Main 1992, s. 90-123.
2. M. Bal, The Mottled Screen. Reading Proust Visually, transl. by A.-L. Milne, Stanford University Press, Stanford 1997, s. 222-235.
3. E.R. Curtius, Marcel Proust (1925), cyt. za: S. Danius, Prousts motor, Bonnier, Stockholm 2000, s. 87.
4. S. Danius, The Senses of Modernism. Technology, Perception and Aesthetics, Cornell University Press, Ithaca 2002.
5. R. Ellmann, James Joyce, przeł. E. Krasińska, oprac. nauk. Z. Lewicki, Wydawnictwo Literackie, Kraków-Wrocław 1984, s. 11.
6. M. Frizot, Speed of Photography. Movement and Duration, w: The New History of Photography, ed. by M. Frizot, Könemann, Köln 1998, s. 243-257.
7. J. Joyce, Listy, t. 1: 1900-1920, wyb. i przekł. M. Ronikier, kom. M. Słomczyński, Wydawnictwo Literackie, Kraków-Wrocław 1986, s. 358.
8. J. Joyce, Ulisses, przeł. M. Słomczyński, PIW, Warszawa 1981.
9. T. Mann, Czarodziejska góra, t. I, przeł. J. Kramsztyk, Czytelnik, Warszawa 1972.
10. M. Proust, W poszukiwaniu straconego czasu, t. III: Strona Guermantes, przeł. T. Żeleński (Boy), Warszawa 1992.
11. J. Snyder, Sichtbermachung und Sichtbarkeit, przeł. N. Scheu, w: Ordnungen der Sichtbarkeit. Fotografie in Wissenschaft, Kunst und Technologie, hrsg. von P. Geimer, Suhrkampf, Frankfurt am Main 2002, s. 146.
oai:rcin.org.pl:50913 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
2 paź 2020
21 sty 2015
770
https://rcin.org.pl./publication/66994
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Balbierz J. - “Granica przejrzystości”. O zmysłach modernizmu | 2 paź 2020 |
Jarmuszkiewicz, Anna
Jurek, Marcin A.
Mazurkiewicz, Filip
Rembowska-Płuciennik, Magdalena