21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. D. Beaulieu, Posłowie po słowach. Ku poetyce konkretnej, przeł. K. Bojarska, "Literatura na świecie" 2006 nr 11-12.
2. R. Bringhurst, Elementarz stylu w typografii, przeł. D. Dziewońska, Design Plus, Kraków 2007.
3. S. Dehaene, Reading in the Brain, Penguin Books, London 2010.
4. J. Drucker, Figuring the Word. Essays on Books, Writing, and Visual Poetics, Granary Books, New York 1998.
5. J. Drucker, The Visible Word. Experimental Typography and Modern Art, 1909-1923, The University of Chicago Press, ChicagoLondon 1996, s. 4-5.
6. Ch. Dotremont, Logogram Texte incertain, <http://www.artvalue.com/auctionresultdotremont-christian-1922-1979-logogram-texte-incertain-1410201.htm> (10.05.2011).
7. H. Gappmayr, Zeichen, Pinguin Verlag, Innsbruck 1962.
8. I.J. Gelb, A Study of Writing, wyd. popr., University of Chicago Press, Chicago London 1969, s. 12.
9. J. Jarniewicz, Pisać żeby widzieć. O naoczności logogramów Christiana Dotremonta, w: Awangardowa encyklopedia czyli słownik rozumowany nauk sztuk i rzemiosł różnych. Prace ofiarowane Profesorowi Grzegorzowi Gaździe, red. I. Hübner, A. Izdebska, J. Płuciennik, D. Szajnert, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2008, s. 327.
10. A. Karpowicz, Typograficzny poemat o typografii, w: Communicare. Słowo/obraz. Almanach Antropologiczny, t. 3, red. G. Godlewski, A. Mencel, A. Karpowicz, I. Kurz, P. Rodak, Wydawnictwa UW, Warszawa 2010, s. 365.
11. M. Perloff, Facturing out Faktura: The Plight of Visual Text, "Text" 2006 no. 16.
12. M. Perloff, Radical Artifice: Writing Poetry in the Age of Media, University of Chicago Press, ChicagoLondon 1994, s. 116, 120.
13. L. Pszczołowska, O zjawiskach parajęzyka w utworze literackim, "Pamiętnik Literacki" 1969 nr 1, s. 139-140.
14. P. Rypson, Obraz słowa: historia poezji wizualnej, Akademia Ruchu, Warszawa 1989.
15. P. Rypson, Piramidy słońca labirynty. Poezja wizualna w Polsce od XVI do XVIII wieku, Neriton, Warszawa 2002, s. 11.
16. W. Sadowski, Wiersz wolny jako tekst graficzny, Universitas, Kraków 2004.
17. P. Saenger, Space Between Words. The Origin of Silent Reading, Stanford University Press, Stanford 1997.
18. I. Simon, Vom Aussehen der Gedanken. Heinz Gappmayr und die konzeptuelle Kunst, Ritter, Klagenfurt 1995, s. 42.
19. B. Śniecikowska, Słowo obraz dźwięk. Literatura i sztuki wizualne w koncepcjach polskiej awangardy 1918-1939, Universitas, Kraków 2005.
20. J. Tschichold, The New Typography, przeł. R. McLean, wstęp R. Kinross, przedm. R. Hendel, University of California Press, BerkeleyLos AngelesLondon 2006, s. XXXI.
21. M. Twyman, Schema of Graphic Language, w: Processing of Visible Language, t. 1, red. P.A. Kolers, M. Wrolstad, H. Bouma, Plenum Press, New YorkLondon 1979, s. 117-150.
22. B. Witosz, Lingwistyka tekstu stan aktualny i perspektywy, "Poradnik Językowy" 2007 nr 7, s. 14.
23. The World's Writing Systems, red. P.T. Daniels, W. Bright, Oxford University Press, New York-Oxford 1996, s. 1-4.
application/pdf ; application/pdf
oai:rcin.org.pl:47527 ; 0867-0633
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Oct 2, 2020
Sep 5, 2014
2090
https://rcin.org.pl./publication/64783
Edition name | Date |
---|---|
Kremer A. - W stronę kulturowej koncepcji tekstu pisanego | Oct 2, 2020 |
Sobieska, Anna
Caruth, Cathy Bojarska, Katarzyna
Cybulski, Łukasz (1985– )