• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Komedia w komedii, czyli o metateatralności w siedemnastowiecznej dramaturgii włoskiej

Twórca:

Dygul, Joanna

Data wydania/powstania:

2010

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Odrodzenie i Reformacja w Polsce T. 54 (2010)

Współtwórca:

Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk

Wydawca:

Wydawnictwo Naukowe "Semper"

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

s. 41-67 ; Streszcz. ang.

Bibliografia:

Abel Lionel, Metatheatre. A new View of Dramatic Form, Hill and Wang, New York 1963.
Alemanno Laura, L’Accademia degli Umoristi, „Roma moderna e contemporanea”, n. 3, 1995, s. 97‒120.
Andreini Giovan Battista, Le due comedie in comedia, w: Commedie dell’arte, a cura di S. Ferrone, Mursia, Milano 1986, vol. II, s. 17-105.
Andreini Giovan Battista, Lo schiavetto, w: Commedie dei comici dell’arte, a cura diL. Falavolti, Unione Tipografico‒Editrice Torinese, Torini 1982, s. 57-213.
Andreini Giovan Battista, Prologo in Dialogo fra Momo e la Verità, w: La commedia dell’arte e la società barocca. La professione del teatro, Bulzoni, Roma 1991, s. 474.
Angelini Franca, Il teatro barocco, Laterza, Roma‒Bari 1979.
Bernini Gian Lorenzo, Fontana di Trevi, a cura di C. d’Onofrio, A. Staderini, Roma 1963.
Bernini Gian Lorenzo, La verità discoperta dal tempo. «Comedia ridiculosa», Rubbettino, Soveria Mannelli 2007.
Bernini Gian Lorenzo, L’impresario, a cura di M. Ciavolella, Salerno Editrice, Roma 1992.
Campanelli Alessandro, Il dottor Balanzone, Patron, Bologna 1965.
Commedia ridicolosa. Comici di professione, dilettanti, editoria teatrale nel Seicento. Storia e testi, Bulzoni, Roma 1978.
Del Valle Ojeda Calvo Maria, Stefanelo Botarga e Zan Ganassa. Scenari e zibaldoni di comici italiani nella Spagna del Cinqecento, Bulzoni, Roma 2007.
De Michele Fausto, Guerrieri ridicoli e guerre vere nel teatro comico del ‘500 e del ‘600 (Italia, Spagna e paesi di lingua tedesca), Alma Edizioni, Firenze 1998.
Ferrone Siro, Attori, mercanti, corsari. La commedia dell’arte in Europa tra Cinque e Seicento, Einaudi, Torino 1993.
Forestier Georges, Le théatre dans le théatre sur la scène francaise du XVIIe siécle, Librairie Droz S.A., Genève 1981.
Goldoni Carlo, Pamiętniki, tł. M. Rzepińska, PIW, Warszawa 1958.
I canovacci della Commedia dell’Arte, a cura diA. Testaverde, Einaudi, Torino 2007.
Kowzan Tadeusz, Théâtre miroir. Métathéâtre de l’Antiquité au XXIe siècle, L’Harmattan, Paris 2006.
La commedia dell’arte e la società barocca. La professione del teatro, a cura di F. Marotti, G. Romei, Bulzoni, Roma 1991.
Locatelli Basilio, La commedia in commedia, w: I canovacci della Commedia dell’Arte, a cura di A. Testaverde, Einaudi, Torino 2007, s. 303-313.
Marotti Ferruccio, Giovanna Romei, La commedia dell’arte e la società barocca. La professione del teatro, Bulzoni, Roma 1991.
Marotti Ferruccio, La figura di Flaminio Scala, w: La Commedia dell’Arte: alle origini del teatro moderno, a cura di L. Mariti, Bulzoni, Roma 1980, s. 21‒43.
Mazzoni Stefano, Genealogie e vicende della famiglia Andreini, w: Origini della commedia improvviso o dell’arte, a cura di M. Chiabò, F. Doglio, Torre d’Orfeo, Roma 1996, s. 107‒148.
Pavis Patrice, Słownik terminów teatralnych, tł. S. Świontek, Zakł. Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 2002.
Scala Flaminio, Il teatro delle favole rappresentative, vol. 1, a cura di F. Marotti, Il Polifilo, Milano 1976.
Schmeling Manfred, Métathéâtre et intertext aspects du theatre dans le theatre, Lettres Modernes, Paris 1982.
Staüble Antonio, «Parlar per lettera». Il pedante nella commedia del Cinquecento e altri saggi sul teatro rinascimentale, Bulzoni, Roma 1991.
Surma-Gawłowska Monika, Isabella Andreini: tra teatro e Accademia. Saggio su un’Innamorata della Commedia dell’arte, Leksem, Łask 2007.
Świontek Sławomir, Dialog – dramat – metateatr, Wyd. Uniwersytetu łódzkiego, Łódź 1990.
Tessari Roberto, La Commedia dell’Arte nel Seicento. Industria e “arte giocosa” della civiltà barocca, Leo S. Olschki, Firenze 1969.
Todarello Nazzareno L., Le arti della scena. Lo spettacolo in Occidente da Eschilo al trionfo dell’opera, Latorre, Novi Ligure 2006.

Czasopismo/Seria/cykl:

Odrodzenie i Reformacja w Polsce

Tom:

54

Strona pocz.:

41

Strona końc.:

67

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:20178 ; 0029-8514

Źródło:

IH PAN, sygn. A.512/54 Podr. ; IH PAN, sygn. A.513/54 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Historii Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Historii PAN

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji