Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów Polskiej Akademii Nauk
The article discusses the theoretical assumptions of the university reform of the Commission of National Education against the background of the directions of changes in higher education in Europe in the 18th century. It is also an attempt to show whether and to what extent organizational and program changes, and finally the tasks set for university education by the Commission of National Education, had an impact on the social situation and shape higher education in continental Europe during the 19th century.
0080-4754 ; oai:rcin.org.pl:243413
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0
Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów PAN
Biblioteka Instytutu Historii Nauki PAN
10 sty 2025
10 sty 2025
0
https://rcin.org.pl./publication/280492
Baccigalupi, Stefan ( –1801)
Kamińska, Janina
Popławski, Antoni (1739–1799)
Popławski, Antoni (1739–1799)
Popławski, Antoni (1739–1799)