• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Dorosnąć i przeżyć : narracja dotycząca bezpieczeństwa w podręcznikach dla dzieci najmłodszych

Twórca:

Landau-Czajka, Anna ORCID

Data wydania/powstania:

2022

Typ zasobu:

Tekst

Wydawca:

Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Data publ. on-line:

2022.12.31

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Abstrakt:

From the times of the National Education Commission to the present day (1785-2021), about 450 textbooks for the youngest children (usually from the age of six to ten) have been published. With the help of the analysis of the content of the textbooks and the illustrative materials contained therein, the process of evolution of the understanding of the concept of care for the safety of children will be approximated. The aim of the article is to present changes in the narrative, the way of talking about safety in the life and environment of a child in textbooks addressed to the youngest children. In addition, specific catalogs of threats and dangerous situations will be presented, recognized by the authors of the textbooks as dominant and particularly dangerous for the child in a given period. The analysis of the issues will be accompanied by a reflection on the problem of whether progress is noticeable in the concepts of education for safety and how to understand it, or on the contrary – regression and what potential effects it implies in the area of development, psyche, personality of the youngest student and his perception of the world, including the closest environment.

Czasopismo/Seria/cykl:

Rozprawy z Dziejów Oświaty

Tom:

59

Strona pocz.:

97

Strona końc.:

119

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

pdf

Identyfikator zasobu:

0080-4754 ; oai:rcin.org.pl:243396

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem:

Właściciel praw autorskich:

Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów PAN

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Historii Nauki PAN

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

10 sty 2025

Data dodania obiektu:

9 sty 2025

Liczba pobrań / odtworzeń:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/280473

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji