• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Promotion of Agrotourist Products of Farms Located in the Siedlce Region

Publisher:

Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Type of object:

Journal/Article

Abstract:

Agrotourist services have been winning an ever greater popularity on the tourist market. Hence, it is obvious that farmers engaging in agrotourism should apply suitable marketing methods to stimulate the demand for the services that they offer. This is the reason why an analysis has been conducted of the forms of promotion and advertising applied by agrotourist farms located in the Siedlce region. To realize the research assumptions a profile of persons running agrotourist farms has been prepared and conditions offered by such farms to visitors have been described. Additionally, the values of coefficients showing the degree of utilization of overnight accommodation and the share of individual farms in the agrotourist market have been presented. The results of the conducted research indicate that agrotourism is becoming for farmers an important alternative source of income. The lack of knowledge about effective and, also, inexpensive forms of promotion of the offered services may lead to a decline in the popularity of agrotourism. At present, most farms do not see the need to apply other forms of promotion than the membership of an agrotourist association and advertisements presented in the Internet. The financial means that the persons covered by research earmark for advertisements ought to be increased by expenditures on promotion emphasizing the specific character of the offered product.

References:

Balińska A., Sikorska-Wolak I., 2001: Agroturystyka w dolinie Bugu i warunki jej rozwoju. Wydaw. SGGW, Warszawa.
Brelik A., 2007: Analiza działalności agroturystycznej w województwie zachodniopomorskim. W: Agroturystyka – moda czy potrzeba? Red. G.A. Ciepiela, J. Sosnowski. Wydaw. Akademii Podlaskiej, Siedlce: 258–259.
Ciepiela G.A., Sosnowski J., Jankowski K., 2006: Charakterystyka produktu agroturystycznego w regionie ostrołęckim. W: Marketing w agroturystyce. Red. M. Plichta, J. Sosnowski. Wydaw. Akademii Podlaskiej, Siedlce: 131–140.
Dąbrowski P., 2007: Znaczenie marketingu w usługach agroturystycznych na przykładzie wybranych gospodarstw województwa zachodniopomorskiego. W: Agroturystyka – moda czy potrzeba? Red. G.A. Ciepiela, J. Sosnowski. Wydaw. Akademii Podlaskiej Siedlce: 436–445.
Jasińska A., Skolimowski M., Sosnowski J., 2007: Agroturystyka jako produkt turystyczny w Polsce i wybranych krajach Europy. W: Agroturystyka stan i perspektywy rozwoju. Red. M. Jalinik, R. Ziółkowski. Wydaw. Politechniki Białostockiej, Białystok: 102–109.
Kobyłecki J., 2006: Kapitał ludzki jako determinanta rozwoju obszarów wiejskich. W: Problemy rolnictwa światowego. Wydaw. SGGW, Warszawa: 433–440.
Kurtyka I., 2004: Formy promocji produktu agroturystycznego w Sudetach. W: Marketing produktów turystycznych. Red. M. Jalinik. Wydaw. Politechniki Białostockiej, Białystok: 139–143.
Mazowsze – Agroturystyka, 2005/2006. Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Warszawie.
Mazurek-Łopacińska K., 1998: Badania marketingowe – podstawowe metody i obszary zastosowań. Wydaw. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
Ostarzewski J., 2001: Park Krajobrazowy Podlaski Przełom Bugu. „Gazeta Łosicka” 3: 23.
Parlińska M., 2007: Informacja i jej znaczenie w rozwoju agroturystyki. W: Turystyka w rozwoju obszarów wiejskich. Red. I. Sikorska-Wolak. Wydaw. SGGW, Warszawa: 412–420.
Sirko M., Łucjan K., 2006: Jakość przekazu internetowego treści turystycznych a marketing zewnętrzny miasta Lublin. W: Turystyka i rekreacja jako czynnik podnoszenia atrakcyjności i konkurencyjności regionu. Red. D. Dutkiewicz, F. Midura, E. Wysocka. Wydaw. Almamer, Warszawa: 229–235.
Sosnowski J., Starczewski K., 2006: Ekonomiczne uwarunkowania działalności agroturystycznej. W: Ekonomiczno-społeczne przekształcenia w rolnictwie i jego otoczeniu. Red. M. Niewęgłowski, Wydaw. Akademii Podlaskiej, Siedlce: 91–96.

Relation:

Wieś i Rolnictwo

Issue:

3 (144)

Start page:

123

End page:

134

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:241789 ; doi:10.53098/wir.2009.3.144/08 ; 0137-1673 (print); 2657-5213 (on-line)

Source:

click here to follow the link

Language:

pl

Language of abstract:

eng

Rights:

Creative Commons Attribution BY 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at:

Digitizing institution:

Institute of Rural and Agricultural Development of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Rural and Agriculture Development of the PAS

Projects co-financed by:

"Development of scientific journals" program - Ministry of Science and Higher Education (project number RCN/SP/0473/2021/1)

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Mar 18, 2025

In our library since:

Jul 10, 2024

Number of object content downloads / hits:

0

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/278207

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information