• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Mise en jeu. O projekcie hermeneutyki gier wideo Michała Kłosińskiego

Creator:

Maj, Krzysztof M. ORCID

Date issued/created:

2022

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 3 (2022)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

References:

1. Arjoranta, Jonne, Real-Time Hermeneutics. Meaning-Making in Ludonarrative Digital Games Jyväskylä: University of Jyväskylä 2015.
2. Barthes, Roland, Przyjemność tekstu, przekł. Ariadna Lewańska, Warszawa: Wydawnictwo KR 1997.
3. Ekman, Stefan, Here Be Dragons. Exploring Fantasy Maps and Settings Wesleyan University Press 2013.
4. Heidegger, Martin, Odczyty i rozprawy, przekł. Janusz Mizera, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia 2007.
5. Huizinga, Johan, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, przekł. Leszek Szaruga, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia 2007.
6. Kirkkopelto, Esa, A Manifesto for Generalized Anthropomorhism, https://www.eurozine.com/a-manifesto-for-generalized-anthropomorhism/ [dostęp: 10.11.2020].
7. Klastrup, Lisbeth, Why Death Matters. Understanding Gameworld Experience, "Journal of Virtual Reality and Broadcasting" 2007, nr 4 https://www.jvrb.org/past-issues/4.2007/1022.
8. Kłosiński, Michał, Hermeneutyka gier wideo. Interpretacja, immersja, utopia Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN 2018.
9. Kominiarczuk, Mateusz, Gra w grze - problem paraludyczności, "Teksty Drugie" 2017, t. 3, s. 381-396. DOI
10. Krzysztof Uniłowski, Tekstualizm, materializm, imersja, interpretacja, "Praktyka Teoretyczna" 2019, t. 34, nr 4, s. 33-50. DOI
11. Maj, Krzysztof M., Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych Kraków: Universitas 2015.
12. Maj, Krzysztof M., Czas światoodczucia. Imersja jako nowa poetyka odbioru, "Teksty Drugie" 2015, nr 3, s. 368-394.
13. Maj, Krzysztof M., Światotwórstwo w fantastyce: od przedstawienia do zamieszkiwania Kraków: Universitas 2019.
14. Majkowski, Tomasz, Pasja kartograficzna. Wyobraźnia imperialna i mapy w grach wideo z otwartym światem, "Kultura Współczesna" 2016, nr 2 (90), s. 33-44.
15. Majkowski, Tomasz Z., Święci i psy. Wątki karnawałowe w grach typu sandbox, "Teksty Drugie" 2017, nr 3, s. 155-177. DOI
16. Maryl, Maciej, Wielka gra, "Teksty Drugie" 2017, nr 3, s. 9-14. DOI
17. Ostrowicki, Michał, Ontoelektronika Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2013.
18. Ricœur, Paul, Język, tekst, interpretacja, przekł. Katarzyna Rosner, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy 1989.
19. Ricoeur, Paul, O sobie samym jako innym, przekł. Bogdan Chełstowski, Warszawa: PWN 2018.
20. Sterczewski, Piotr, Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy ideologicznej gier komputerowych, "Teksty Drugie" 2012, nr 6, s. 210-228.
21. Walton, Kendall, Mimesis As Make-Believe: On the Foundations of Representational Arts Harvard University Press 2007.
22. Wilmott, Clancy i in., Playful Mapping in the Digital Age Amsterdam: Institute of Network Cultures 2016.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

3

Start page:

254

End page:

266

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:237576 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2022.3.14

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Sep 14, 2023

In our library since:

Jan 25, 2023

Number of object content downloads / hits:

190

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/273717

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information