Pamiętnik Literacki, Z. 3 (2020)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. S. Chwin, Stawrogin i dziecko. W zb.: Dzieci. T. 2. Wybór, oprac. M. Janion, S. Chwin. Gdańsk 1988, s. 40-70.
2. Dlaczego Kain nie chce "stać się dzieckiem"? Rozmowa o „Biesach” Fiodora Dostojewskiego [E. Graczyk, S. Chwin, M, Janion, W. Książek, L. Topp, M. Czermińska, K. Nowosielski]. W zb.: Dzieci. T. 2. Wybór, oprac. M. Janion, S. Chwin. Gdańsk 1988, s. 89-105.
3. F. Dostojewski, Biesy. Przeł. A. Pomorski. Kraków 2010.
4. M. Janion, Czy Stawrogin jest postacią tragiczną? W: R. Przybylski, M. Janion, Sprawa Stawrogina. Posł. T. Komendant. Warszawa 1996.
5. M. Janion, M. Żmigrodzka, Gorzkie arcydzieło. „Teksty Drugie” 1996, nr 2/3, s. 14-23.
6. D. Jastrząb, Stawrogin – personifikacja zła. „Język. Religia. Tożsamość” 2017, nr 1, s. 135-143.
7. M. Kalinowska, Mowa i milczenie. Romantyczne antynomie samotności. Warszawa 1989.
8. M. Kalinowska, O losie w „Horsztyńskim”. W: Los. Miłość. Sacrum. Studia o dramacie romantycznym i jego dwudziestowiecznej recepcji. Toruń 2003.
9. V. Kantor, Confession and Theodicy in Dostoevsky’s Oeuvre. (The Reception of St. Augustine). „Russian Studies in Philosophy” 2011/12, t. 50, nr 3.
10. L. Kołakowski, Jeśli Boga nie ma… O Bogu, Diable, Grzechu i innych zmartwieniach tak zwanej filozofii religii. Przeł. M. Panufik, T. Baszniak, Kraków 1988.
11. K. Krasucka, „Biesy” Fiodora Dostojewskiego jako wykład refleksji filozoficznej, „Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych” 2011, vol. 23, nr 1, s. 85-99.
12. M. Kruszelnicki, (Nie) Chcieć być wszystkim. Stawrogin i otchłanie wolności. W: Dostojewski. Konflikt i niespełnienie. Warszawa 2007.
13. K. Kurek, Polski Hamlet. Z historii idei i wyobraźni narodowej. Poznań 1999.
14. J. Ławski, Ironia i mistyka. Doświadczenia graniczne wyobraźni poetyckiej Juliusza Słowackiego. Białystok 2005.
15. J. Maciejewski, Funkcja „hamletyzmu” w „Horsztyńskim” Juliusza Słowackiego. W zb.: Literatura. Komparatystyka. Folklor. Księga poświęcona Julianowi Krzyżanowskiemu. Red. M. Bokszczanin, S. Frybes, E. Jankowski. Warszawa 1968, s. 344-361.
16. O. Marquard, Odciążenia. Wątki teodycei w filozofii nowożytnej. W: Apologia przypadkowości. Przeł. K. Krzemieniowa. Warszawa 1994.
17. S. Mazurek, The individual and nothingness. (Stavrogin: a Russian interpretation). „Studies in East European Thought” 2010, vol. 62, nr 1.
18. M. Parkitny, Nowoczesność oświecenia. Studia o literaturze i kulturze polskiej drugiej połowy XVIII wieku. Poznań 2018.
19. Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. Najnowszy przekład z języków oryginalnych z komentarzem. Oprac. Zespół Biblistów Polskich. Częstochowa 2011.
20. R. Przybylski, Cena wyboru. W: Wtajemniczenie w los. Szkice o dramatach. Warszawa 1985.
21. R. Przybylski, Stawrogin. W: R. Przybylski, M. Janion, Sprawa Stawrogina. Posł. T. Komendant. Warszawa 1996.
22. D. Ratajczakowa, W krysztale i w płomieniu. Studia i szkice o dramacie i teatrze. Wybór, oprac. B. Koncewicz. T. 2. Wrocław 2006.
23. P. Rollberg, Mastermind, Terrorist, Enigma: Dostoevsky’s Nikolai Stavrogin. „Perspectives on Political Science”2014, vol. 43, nr 3.
24. M. Sarot, Theodicy and Modernity. An inquiry into the Historicity of Theodicy. W zb.: Theodicy in the World of the Biblie, Ed. A. Laato, J. C. de Moor, Leiden-Boston 2003.
25. J. Słowacki, Horsztyński. Tragedia w pięciu aktach. Wstęp i oprac. J. Ławski. BN I 314. Wrocław 2009.
26. M. Żmigrodzka, Etos ironii romantycznej – po polsku. W: Przez wieki idąca powieść. Wybór pism o literaturze XIX i XX wieku. Red. E. Kiślak, M. Kalinowska. Warszawa 2002.
oai:rcin.org.pl:215438 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2020.3.1
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Apr 25, 2023
Oct 12, 2021
223
https://rcin.org.pl./publication/248370
Mazur, Aneta
Maurer, Henryk