Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. T. Adorno, Dialektyka negatywna, przeł. K. Krzemieniowa, PWN, Warszawa 1986.
2. J. Błoński, Szkic porteru poety współczesnego, w: tegoż, Poeci i inni, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1956.
3. R. Cieślak, Widzenie Różewicza, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2013.
4. J. Derrida, Widma Marksa, przeł. T. Załuski, PWN, Warszawa 2016.
5. M. Janion, To, co trwa, w: tejże, Do Europy tak, ale z naszymi umarłymi, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2000.
6. M. Jaworski, Przeszłość, przyjaźń. Dwie glosy do poematu "nożyk profesora" Tadeusza Różewicza, "Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka" 2013, nr 22.
7. B. Krupa, Ciało Róży. Fotograficzne reprezentacje Zagłady w "nożyku profesora", w: Niepokoje. Twórczość Tadeusza Różewicza wobec Zagłady, red. P. Krupiński, Żydowski Instytut Historyczny, Warszawa 2014.
8. T. Kunz, Nekrografie, "Wielogłos" 2013, nr 1.
9. J. Kwiatkowski, To jednak co trwa. O wierszach Tadeusza Różewicza. "Odra" 1983, nr 5.
10. J. Momro, Widmontologie nowoczesności. Genezy, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2014.
11. J. Momro, Echo i medium, "Teksty Drugie" 2016, nr 2.
12. M. Mrugalski, Teoria barw Tadeusza Różewicza, Universitas, Kraków 2007.
13. T. Różewicz, nożyk profesora, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2001.
14. T. Różewicz, Poezja, t. 1-2, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1988.
15. T. Różewicz, Przygotowanie do wieczoru autorskiego, PIW, Warszawa 1971.
16. T. Różewicz, Wybór poezji, wstęp i oprac. A. Skrendo, BN I 328, Ossolineum, Wrocław 2016.
17. B. Shallcross, Rzeczy i Zagłada, Universitas, Kraków 2010.
18. B. Sienkiewicz, Strzemiński, Przyboś i konstruktywizm, "Pamiętnik Literacki" 1992, nr 4.
19. A. Skrendo, Przodem Różewicz, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2012.
20. A. Skrendo, Tadeusz Różewicz i granice literatury. Poetyka i etyka transgresji, Universitas, Kraków 2002.
21. W. Strzemiński, Teoria widzenia, red. I. Luba, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2016.
22. A. Ubertowska, Tożsamość jako ślad kryptograficzny (Holokaust w późnych poematach Tadeusza Różewicza), w: tejże, Świadectwo - trauma - głos. Literackie reprezentacje Holokaustu, Universitas, Kraków 2007.
oai:rcin.org.pl:214151 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2021.3.18
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
European Union. European Regional Development Fund ; Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget.
Dec 20, 2022
Oct 8, 2021
367
https://rcin.org.pl./publication/248192
Edition name | Date |
---|---|
Kowalik B. - Obrazy, widma i powidoki umarłych w twórczości Tadeusza Różewicza | Dec 20, 2022 |
Ubertowska, Aleksandra
Bielik-Robson, Agata
Legeżyńska, Anna
Bielik-Robson, Agata