Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Kawczyńska-Butrym, Zofia : Autor ; Pantyley, Viktoriya : Autor ; Butrym, Marek : Autor ; Kisla, Ganna : Autor ; Fakeyeva, Liudmila : Autor
Geographia Polonica Vol. 94 No. 3 (2021)
The article draws attention to the importance of gainful employment of students. The pandemic has largely limited such opportunities. Study objective: Determination of the scope in which students recognise limitation, its consequences for their plans regarding continuation of university education, life priorities and health self-assessment. The online survey involved the participation of a total of 380 students from Poland, Ukraine, and Belarus. Results: Demonstrated loss of employment, worsening of material situation, declared changes in plans of continuation of university education. Moreover, the respondents assessed their state of health as worse due to the occurrence or intensification of psychosomatic symptoms.
Aucejo, E.M., French, J., Araya, M.P.U., Zafar, B. (2020). The impact of COVID-19 on student experiences and expectations: Evidence from survey. Journal of Public Economics, 191, 104271. https://doi.org/10.1016/j.jpubeco.2020.104271
Bącik, M., Gawarkiewicz, P., Siewicz, K. (2010). Aktywność zawodowa studentów jako przykład pozaakademickiej działalności młodych ludzi. Przegląd Pedagogiczny, 1: 82-92.
Combining studies and paid jobs: Thematic review. (2018). Eurostudent.eu. https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/TR_paid_jobs.pdf
Diagnoza Społeczna (2013). Warunki i jakość życia Polaków. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
Długosz, P. (2020). Krakow students in the situation of the coronavirus (COVID-2019) pandemic threat. Kraków: Instytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.20494.72008
Długosz, P. (2020). Neurotyczne pokolenie koronawirusa? Raport z II fali badań krakowskich studentów. Instytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. https://ifis.up.krakow.pl/wp-content/uploads/sites/9/2020/06/Raport-z-II-fali-bada%C5%84-student%C3%B3w-UP-.pdf
EUROSTUDENT VI. (2018). Społeczne i ekonomiczne warunki życia studentów w Polsce na tle innych krajów europejskich. Raport końcowy dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Sopot-Warszawa: PBS. https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/20181029_EUROSTUDENT_VI_raport_krajowy.pdf
Godlevska, V., Grečaniuk, N. (2008). Pracûûčij student: motivacìâ, problemi. http://conf.vntu.edu.ua/humed/2008/txt/Godlevska.htm
Hauschildt, K., Gwosć, C., Netz, N., Mishra, S. (2015). Social and economic conditions Europe. Sinopsis of indicators. Final report. EUROSTUDENT V 2012-2015, Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag.
Hauschildt, K., Vögtle, A.M., Gwosc, Ch. (2018). Social and economic conditions of student life in Europe. EUROSTUDENT VI - 2016-2018. Synopsis of Indicators. https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/EUROSTUDENT_VI_Synopsis_of_Indicators.pdf
Health status of population in Poland in 2014. (2016). Warsaw: Statistics Poland. https://stat.gov.pl/en/topics/health/health/health-status-of-population-in-poland-in-2014,4,1.html
Ignatovitch, E.S., Kozhuhovskaia, L.S., Salikov, A.E., Sergeeva, Yu.I. (2018). O položenii molodeži v Respublike Belarus' v 2017 godu. Nacional'nyj doklad, Minsk. http://nihe.bsu.by/index.php/ru/natsionalnyj-doklad
Isralowitz, R., Khamenka, N., Konstantinov, V., Gritsenko, V., Reznik, A. (2020). Fear, depression, substance misuse and related conditions among multi-national medical students at the peak of the COVID-19. Epidemic, Journal of Loss and Trauma, 26(4), 401-404. https://doi.org/10.1080/15325024.2020.1799521
Khan, A.H., Sultana, S., Hossain, S., Hasan., M.T., Ahmed, H.U., Sikder, M.T. (2020). The impact of COVID-19 pandemic on mental health & wellbeing among home-quarantined Bangladeshi students: A cross-sectional pilot study. Journal of Affective Disorders, 277, 121-128. https://doi.org/10.1016/j.jad.2020.07.135
Kogut, I., Samochin, I., Kudelia, M., Žeriobkiva, T., Stadnyj, Ye. (2016). Socìal'no-ekonomìčnijportret studentìv: rezul'tati opituvannâ. Cedos. https://cedos.org.ua/uk/articles/sotsialno-ekonomichnyi-portret-studentiv-rezultaty-opytuvannia
Lebedevich, M. (2019). K voprosu zanâtosti molodeži v Respublike Belarus'. In V.I. Belski (Ed.), Strategiâ razvitiâ èkonomiki Belarusi: vyzovy, instrumenty realizacii i perspektivy: sbornik naučny (pp. 230-234). Vol. 2, Minsk: Pravo i Ekonomika.
Lenart, J. (2014). Student i praca. Historia i współczesność. Przegląd Pedagogiczny, 2, 117-129.
Libanova, E., Cymbal, A., Lisogor, L., Marchenko, I., Iarosh, O. (2014). Labour market transitions of young women and men in Ukraine. Work 4 Youth Publication Series, 41. http://www.un.org.ua/images/documents/4521/wcms_519747.pdf
Marozau, R., Apanasovich, V. (2016). Global University Entrepreneurial Spirit Students' Survey National Report Republic of Belarus 2016. Minsk, National Report. Republic of Belarus. http://www.guesssurvey.org/resources/nat_2016/GUESSS_Report_2016_Belarus.pdf
Obučenie v period pandemii: social'nyj golod i strahi studentov. (2020). https://www.tltsu.ru/about_the_university/news/detail.php?ID=277991
Odriozola-González, P., Planchuelo-Gómez, Á., Irurtia, M.J., de Luis-García, R. (2020). Psychological effects of the COVID-19 outbreak and lockdown among students and workers of a Spanish University. Psychiatry Research, 290. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.113108
Orr, D., Gwosc, C., Netz, N. (2011). Social and economic conditions of student life Europe. Sinopsis of indicators. Final report. EUROSTUDENT IV 2008-2011, Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag.
Ostoj, I. (2016). Motywy podejmowania pracy przez studentów studiów stacjonarnych - wyniki badań. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 44(1), 231-241.
Parchomiuk, M., Zubrzycka-Maciąg, T. (2017). Pracujący studenci. Wybrane korelaty konfliktu i wzbogacenia. Forum Oświatowe, 29(1), 149-166.
PARP. (2019). Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań. Warszawa: System Rad ds. Kompetencji.
Pew Research Center. (2020). Survey of U.S. adults conducted March 19-24, 2020. https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/03/30/people-financially-affected-by-covid-19-outbreakare-experiencing-more-psychological-distress-than-others/
Piróg, D. (2017). Dokonywanie wyboru usługi edukacyjnej na poziomie wyższym - ujęcie teoretyczne. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 31(3), 204-219. https://doi.org/10.24917/20801653.313.13
Portfel studenta. (2019). Raport ZBP. https://zbp.pl/getmedia/db30e431-257b-4b47-9942-e8164e844966/PortfelStudenta2019
Reznik, A., Gritsenko, V., Konstantinov, V., Khamenka, N., Isralowitz, R. (2020). COVID-19 fear in Eastern Europe: Validation of the fear of COVID-19 scale. International Journal Mental Health Addiction. https://doi.org/10.1007/s11469-020-00283-3
Sokolova, A. (2019). Modern students in job search: Why and how they find it. Visnyk V. N. Karazin Kharkiv National University. Series "Sociological studies of contemporary society: methodology, theory, methods", 1053, 178-180. https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13799
SW Research. (2017). Czego się obawiamy, a na co liczymy. Młodzi Polacy w pierwszej pracy: Raport badawczy: Student w pracy 2017. https://www.programkariera.pl/wp-content/uploads/2019/03/Raport-Student-w-Pracy-2017.pdf
SW Research. (2019). Student w pracy: Raport badawczy. Marzec 2019. Polska Rada Biznesu. https://www.programkariera.pl/wp-content/uploads/2019/04/Raport-Student-w-Pracy-2019-wyniki-.pdf
Szlendak, A., Lemska, M. (2010). Socjologiczna analiza wybranych problemów wśród studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu związanych z podjęciem edukacji poza miejscem dotychczasowego zamieszkania. Annales Academiae Medicae Gedanensis, 40, 101-108.
Bibliografia 32 <HTML>Szlendak, A., Lemska, M. (2010). Socjologiczna analiza wybranych problemów wśród studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu związanych z podjęciem edukacji poza miejscem dotychczasowego zamieszkania. Annales Academiae Medicae Gedanensis, 40, 101-108.<FONT COLOR=#FF0000> [Niepełne dane]</FONT></HTML>
oai:rcin.org.pl:211584 ; 0016-7282 (print) ; 2300-7362 (online) ; 10.7163/GPol.0213
CBGiOS. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk
27 wrz 2021
27 wrz 2021
551
https://rcin.org.pl./publication/246595
Ziółkowska-Weiss, Kamila Mróz, Franciszek
Clerici, Maria Antonietta
Meier, Sebastian
Muazir, Syaiful Lestari Alhamdani, Muhammad Ridha Nurhamsyah, Muhammad
Stach, Alfred