Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN
Eseje wstępne zawarte w antologii, napisane do poszczególnych tomów z serii „Dramat Polski. Reaktywacja”, powstały jako prace naukowe finansowane w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą Narodowy Program Rozwoju Humanistyki w latach 2012–2016, nr projektu 11H 11 026780 ; 322 strony
1. Co łączy poetę ze światem wszystkich istot żywych? Rozmowa z Anną Świrszczyńską. Rozmawiała Halina Murza-Stankiewicz, „Poezja” 1975, nr 5.
2. M. Fik, Topos (?) antyczny w polskim teatrze, w: Topika antyczna w literaturze polskiej XX wieku, red. A. Brodzka, E. Sarnowska-Temeriusz, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1992.
3. E.M. Grossman, Zapomniany dramat Anny Świrszczyńskiej, czyli o Eurydyce zwanej Orfeuszem, w: Zapomniany dramat, red. M.J. Olszewska, K. Ruta-Rutkowska, Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010.
4. Grunt to humor, w: A. Świrszczyńska, Radość i cierpienie. Utwory wybrane, wybór K. Lisowski, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1993.
5. J. Hernik Spalińska, Socfeminizm w teatrze polskim, w: Inna scena. Kobiety w historii i współczesności teatru polskiego, red. A. Adamiecka-Sitek, D. Buchwald, Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, Warszawa 2006.
6. W. Horzyca, O inscenizacji „Orfeusza”, w: Polski teatr monumentalny, wybór i oprac. L. Kuchtówna, Wydawnictwo Wiedza o Kulturze, Wrocław 1994.
7. W. Horzyca, O „Orfeuszu” Anny Świrszczyńskiej, w: A. Świrszczyńska, Orfeusz, Wydawnictwo E. Kuthana, Warszawa–Kraków 1947.
8. W. Horzyca, Teatr Ziemi Pomorskiej w roku 1946/47, w: Rozmowy z Wilamem Horzycą, zebr. i oprac. L. Kuchtówna, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 1992.
9. J. Kelera, Druga wojna w polskim dramacie, „Dialog” 1983, nr 10.
10. J. Kelera, Panorama dramatu. Studia i szkice, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 1989.
11. J. Kopciński, Gramatyka i mistyka. Wprowadzenie w teatralną osobność Mirona Białoszewskiego, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa 1997.
12. A. Kowalska, Przypomnienie. W dziesięciolecie śmierci Anny Świrszczyńskiej, „Twórczość” 1994, nr 11.
13. M. Kozyra, Ewolucja tekstu Orfeusza Anny Świrszczyńskiej. Praca magisterska napisana pod kierunkiem prof. Marii Prussak w Instytucie Filologii Polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 2007.
14. A. Legeżyńska, Ewolucja liryki Anny Świrszczyńskiej, w: Przez znaki – do człowieka, red. B. Sienkiewicz, współpr. A. Legeżyńska, W. Wielopolski, Wydawnictwo WiS, Poznań 1997.
15. Cz. Miłosz, Jakiegoż to gościa mieliśmy. O Annie Świrszczyńskiej, Wydawnictwo Znak, Kraków 1996.
16. T. Mizerkiewicz, Nić śmiesznego. Studia o komizmie w literaturze polskiej XX i XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, Poznań 2007.
17. W. Natanson, Bitwa o „Orfeusza”. „Tydzień. Ilustrowane pismo tygodniowe” 1946, nr 24.
18. W. N[atanson], Rozmowa z Anną Świrszczyńską, „Odra” 1947, nr 4.
19. Pod prąd… Z Anną Świrszczyńską rozmawia Krystyna Nastulanka, „Polityka” 1979, nr 15.
20. C. Rowiński, Moda na mity greckie, „Dialog” 1962, nr 9.
21. K. Sielicki, Zapomniany język, „Teatr” 1984, nr 5.
22. S. Srebrny, Dziesięć lat później, w: Teatr grecki i polski, wybór i oprac. S. Gąssowski, wstęp J. Łanowski, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984.
23. S. Srebrny, Na scenie Teatru Ziemi Pomorskiej w Toruniu, w: Teatr grecki i polski, wybór i oprac. S. Gąssowski, wstęp J. Łanowski, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984.
24. S. Srebrny, O „trudnej” sztuce, w: Teatr grecki i polski, wybór i oprac. S. Gąssowski, wstęp J. Łanowski, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984.
25. S. Srebrny, „Orfeusz” Anny Świrszczyńskiej, „Dialog” 1957, nr 4.
26. A. Świrszczyńska, Latająca dziewczyna. Maszynopis.
27. A. Świrszczyńska, Na marginesie „Orfeusza”, „Teatr” 1946, nr 6–7.
28. A. Świrszczyńska, Od autorki, w: Program (nr 59) Państwowego Teatru Ziemi Tarnowskiej im. L. Solskiego w Tarnowie: Mama płaci alimenty. Komedia muzyczna w 3 aktach. Prapremiera 4 marca 1967 r.
oai:rcin.org.pl:159789 ; 978-83-66448-71-1 ; 10.18318/978-83-66448-71-1.4
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego ; Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa
8 lut 2021
8 lut 2021
120
https://rcin.org.pl./publication/193773
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Guderian-Czaplińska E. - Teoria (i praktyka) śmiechu. Dramaty Anny Świrszczyńskiej | 8 lut 2021 |
Bocheński, Tomasz Trojanowska, Tamara Wiedemann, Adam Guderian-Czaplińska, Ewa Kopciński, Jacek Zwinogrodzka, Wanda Grabowski, Artur Chomiszczak, Tomasz Majchrowski, Zbigniew Burzyńska, Anna Róża Wąchocka, Ewa
Bocheński, Tomasz Trojanowska, Tamara Wiedemann, Adam Guderian-Czaplińska, Ewa Kopciński, Jacek Zwinogrodzka, Wanda Grabowski, Artur Chomiszczak, Tomasz Majchrowski, Zbigniew Burzyńska, Anna Róża Wąchocka, Ewa
Bocheński, Tomasz Trojanowska, Tamara Wiedemann, Adam Guderian-Czaplińska, Ewa Kopciński, Jacek Zwinogrodzka, Wanda Grabowski, Artur Chomiszczak, Tomasz Majchrowski, Zbigniew Burzyńska, Anna Róża Wąchocka, Ewa
Burzyńska, Anna Róża Wiedemann, Adam Zwinogrodzka, Wanda Guderian-Czaplińska, Ewa Majchrowski, Zbigniew Chomiszczak, Tomasz Trojanowska, Tamara Bocheński, Tomasz Wąchocka, Ewa Grabowski, Artur Kopciński, Jacek
Wiedemann, Adam