• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Changing accessibility of Polish airports on the course of demographic and economic demand

Creator:

Komornicki, Tomasz (geografia) ; Śleszyński, Przemysław

Date issued/created:

2011

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Geographia Polonica Vol. 84 No. 2 (2011)

Publisher:

IGiPZ PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

138 s., 24 cm

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. Adrangi, B., Chatrath, A. and Raffiee, K. (2001), The demand for US air transport service: a chaos and nonlinearity investigation. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 37, 337-353.
http://dx.doi.org/10.1016/S1366-5545(00)00017-X -
2. Bieger, T., Wittmer, A. and Laesser, Ch. (2007), What is driving the continued growth in demand for air travel? Customer value of air transport. Journal of Air Transport Management, 13, 31-36.
http://dx.doi.org/10.1016/j.jairtraman.2006.11.002 -
3. Blake, A. and Sinclair, M.T. (2003), Tourism crisis management — US response to September 11. Annals of Tourism Research, 30, 813-832.
http://dx.doi.org/10.1016/S0160-7383(03)00056-2 -
4. Concepción, R., Raquel E. and Martín J.C. (2007), Competition of high-speed train with air transport: The case of Madrid-Barcelona. Journal of Air Transport Management, 13,277-284.
http://dx.doi.org/10.1016/j.jairtraman.2007.04.009 -
5. Czyczuta W., Filarska A. and Gertz J. (2005), Rozwój transportu lotniczego w Polsce w związku z ekspansją tanich przewoźników [Development of air transport in Poland in connection with the expansion of cheap carriers], (in Polish), Przegląd Komunikacyjny, 9.
6. Encaoua, D., Moreaux, M. and Perrot, A. (1996), Compatibility and competition in airlines Demand side network effectsjnternational Journal of Industrial Organization, 14: 701-726.
7. Espon 1.1.1 Final Report (2005), ESPON, Luxemburg.
8. Garriga, J.C. (2006), Airport accessibility, a territorial approach, Strair, Barcelona.
9. Graham, B. (1998), Liberalization, regional economic development and the geography of demand for air transport in the European Union. Journal of Transport Geography, 6: 87-104.
http://dx.doi.org/10.1016/S0966-6923(98)00003-9 -
10. Grzelakowski, A.S. (2005), Transport lotniczy wobec wyzwań regionalnych (WE) i globalnych. Problemy regulacyjne i dostosowawcze [Air transport facing the regional (WE) and the global challenges. Regulative and adaptive problems], (in Polish), Przegląd Komunikacyjny, 9.
11. Huff, D.L. (1964), Defining and estimating a trading area, Journal of Marketing, 28: 34-38.
http://dx.doi.org/10.2307/1249154 -
12. Janić, M. (1997), Comparison of the quality of rail and air networks in West, Central and Eastern Europe, Transport Policy, 4: 85-93.
http://dx.doi.org/10.1016/S0967-070X(97)00010-3 -
13. Kitowski, J. (1999), Port Lotniczy w Rzeszowie strategicznym czynnikiem rozwoju południowej części Ściany Wschodniej [Airport in Rzeszów as a strategie factor of development of south part of the socalled 'Eastern Wall' (i.e. east of Poland)], Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 5: 77-87.
14. Komornicki, T., Śleszyński, P. (2009a), Prognozowana dostępność przestrzenna i kształtowanie się popytu na usługi lotnicze w latach 2008-2015 [Projected spatial accessibility of airports and shaping of demographic and economic demand in the years 2008-2015], Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 16: 115-130.
15. Komornicki T., Śleszyński, P. (ed.) (2009b), Studia nad lokalizacją regionalnych portów lotniczych na Mazowszu [Location studies for regional airports in Mazovia], Prace Geograficzne, 220, Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania (IGiPZ), PAN, Warszawa.
16. Kopeć, K. (2004), Port lotniczy w Gdańsku—jego funkcjonowanie i perspektywy rozwoju [Air-port in Gdańsk—its functioning and development perspectives]. Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 10: 357-366.
17. Lai, S.L. and Lu, W-L. (2005), Impact analysis of September 11 on air travel demand in the USA. Journal of Air Transport Management, 11: 455-458.
http://dx.doi.org/10.1016/j.jairtraman.2005.06.001 -
18. Pantazis, N. and Liefner I. (2006), The impact of low-cost carriers on catchment areas of established international airports: The case of Hanover Airport, Germany. Journal of Transport Geography, 14: 265-272.
http://dx.doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2005.05.002 -
19. Park, Y. and Ha, H.-K. (2006), Analysis of the impact of high-speed railroad service on air transport demand. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 42: 95-104.
http://dx.doi.org/10.1016/j.tre.2005.09.003 -
20. Pels, E., Nijkamp, P. and Rietveld, P. (2000), Airport and airline competition for passengers departing from a large metropolitan area. Journal of Urban Economics, 48,1: 29-45.
http://dx.doi.org/10.1006/juec.1999.2156 -
21. Pijet-Migoń, E. (2007), Lotnicze przewozy pasażerskie w Polsce po akcesji do Unii Europejskiej—wymiar przestrzenny [Passenger air traffic in Poland after accession to the European Union—a spatial dimension]. Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 14: 107-122.
22. Reilly, W.J. (1931), The law of retail gravitation. Putnam, New York.
23. Trzepacz, P. (2007), Kierunki i uwarunkowania rozwoju sieci portów lotniczych Polski [Directions and conditions of airport network development in Poland], Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, 14: 123-147.
24. Węcławowicz, G., Bański, J., Degórski, M., Komornicki, T., Korcelli, P., Śleszyński, P., (2006), Przestrzenne zagospodarowanie Polski na początku XXI wieku [Spatial organization of Poland at the beginnig of the 21st century]. Monografie, 6, Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania (IGiPZ) PAN, Warszawa.

Relation:

Geographia Polonica

Volume:

84

Issue:

2

Start page:

47

End page:

63

Detailed Resource Type:

Artykuł

Format:

Rozmiar pliku 2,4 MB ; application/pdf

Resource Identifier:

10.7163/GPol.2011.2.4 ; oai:rcin.org.pl:4592

Source:

CBGiOS. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406 ; click here to follow the link

Language:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Centralna Biblioteka Geografii i Ochrony Środowiska Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Otwarty

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information