Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Pamiętnik Literacki, Z. 1 (2019)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. H. P. Abbott, Cambridge Introduction to Narratology. Cambridge 2008.
https://doi.org/10.1017/CBO9780511816932
2. H. P. Abbott, The Fiction of Samuel Beckett: Form and Effect. Los Angeles – London 1973.
3. J. Alber, Impossible Worlds – and What to Do with Them. „Storyworlds” 2008, nr 1.1.
https://doi.org/10.1353/stw.0.0008
4. J. Alber, Unnatural Narrative: Impossible Worlds in Fiction and Drama. Lincoln–London 2016.
https://doi.org/10.2307/j.ctt1d4v147
5. J. Alber, A. Bell, Ontological Metalepsis and Unnatural Narratology. „Journal of Narrative Theory” 2012, nr 42.2.
https://doi.org/10.1353/jnt.2012.0005
6. J. Alber, S. Iversen, H. S. Nielsen, B. Richardson, Unnatural Narratives, Unnatural Narratology: Beyond Mimetic Models. „Narrative” 2010, nr 18.2.
https://doi.org/10.1353/nar.0.0042
7. K. Bartoszyński, O amorfizmie gawędy. W: Teoria i interpretacja. Warszawa 1985.
8. M. Bielecki, Literatura i lektura. O metaliterackich i metakrytycznych poglądach Witolda Gombrowicza. Kraków 2004.
9. M. Fludernik, Conversational Narration – Oral Narration. W zb.: The Living Handbook of Narratology. Na stronie: http://www.lhn.uni-hamburg.de/node/34.html (data dostępu: 20 XII 2017).
10. M. Fludernik, An Introduction to Narratology. London – New York 2009.
https://doi.org/10.4324/9780203882887
11. M. Fludernik, Towards a „Natural” Narratology. London – New York 1996.
https://doi.org/10.1515/jlse.1996.25.2.97
12. G. Genette, Narrative Discourse. Transl. J. E. Lewin. New York 1980.
13. M. Głowiński, Gombrowicz i nadliteratura. Kraków 2002.
14. M. Głowiński, Gry powieściowe. Warszawa 1973.
15. M. Głowiński, Parodia konstruktywna. (O „Pornografii” Gombrowicza). W: Gombrowicz i krytycy. Kraków–Wrocław 1984.
16. M. Głowiński, Powieść młodopolska. Studium z poetyki historycznej. Kraków 1997.
17. M. Głowiński, Wokół narratologii. W zb.: Narratologia. Red. M. Głowiński. Gdańsk 2004, s. 5-12.
18. P. Goetsch, Orality. Hasło w: The Routledge Encyclopedia of Narrative Theory. Ed. D. Herman, M. Jahn, M.-L. Ryan. London – New York 2005.
19. „Gombrowicz z przodu i z tyłu” – twórcza debata nad dziełem mistrza. Na stronie: http://www.polskieradio.pl/8/1874/Artykul/1261674,Gombrowicz-z-przodu-i-z-tylu-tworcza-debata-nad-dzielem-mistrza (data dostępu: 21 II 2019).
20. W. Gombrowicz, Pornografia. Red. nauk. tekstu J. Błoński. Dzieła. T. 4. Kraków 1987.
21. D. Herman, wstęp w zb.: Narratologies. Ed. D. Herman. Columbus 1999.
22. D. Herman [i in.], Narrative Theory: Core Concepts and Critical Debates. Columbus 2012.
23. http://narrative.georgetown.edu/awards/perkins.php (data dostępu: 21 II 2019).
24. http://uniwersytetradom.pl/art/display_article.php?id=5284 (data dostępu: 21 II 2019).
25. Introduction à la narratologie postclassique. Ed. S. Patron. Villeneuve d’Ascq 2018.
26. J. Jarzębski, Gra w Gombrowicza. Warszawa 1983.
27. J. Jarzębski, Między kreacją a interpretacją. W zb.: Gombrowicz filozof. Red. F. M. Cataluccio, J. Illg. Kraków 1991.
28. J. Jarzębski, Natura i teatr. 16 tekstów o Gombrowiczu. Kraków 2007.
29. J. Jarzębski, Podglądanie Gombrowicza. Kraków 2000.
30. K. Jeleński, O Gombrowiczu. W: Chwile oderwane. Gdańsk 2007.
31. A. Kalin, Chaos „Kosmosu” Gombrowicza. W zb.: Witold Gombrowicz nasz współczesny. Red. J. Jarzębski. Kraków 2012, s. 425-443.
32. S. Keen, Narrative Form. New York 2003.
https://doi.org/10.1057/9780230503489
33. D. Korwin-Piotrowska, Pęta „Opętanych”. „Teksty Drugie” 1996, nr 4, s. 135-153.
34. B. Lutostański, Gombrowicz–Beckett, Beckett–Gombrowicz: A Comparative Inter-Modal Study. (Gdańsk 2016).
35. B. Lutostański, A Narratology of Radio Drama: Voice, Perspective, Space. W zb.: Audionarratology: Interfaces of Sound and Narrative. Ed. J. Mildorf, T. Kinzel. Berlin 2016.
36. B. Lutostański, Nienaturalna narratologia. „Tekstualia” 2014, nr 1, s. 181-194.
https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.6403
37. B. Lutostański, Theatrical Narrative – Samuel Beckett’s „Molloy”. „Review of Contemporary Fiction” 2014, nr 1.
38. Z. Łapiński, Ja, Ferdydurke. Kraków 1997.
39. P. Łukowski, Gombrowicz „Kronosem” ocalony. „Teksty Drugie” 2014, nr 2, s. 349-353.
40. M. Maciejewski, Poetyka – gatunek – obraz. W kręgu poezji romantycznej. Wrocław 1977.
41. M. Maciejewski, Polonus sum... ks. Marka, Soplicy i Rzewuskiego. W zb.: Nowela, opowiadanie, gawęda. Interpretacje małych form narracyjnych. Red. K. Bartoszyński, M. Jasińska-Wojtkowska, S. Sawicki. Warszawa 1974, s. 13-34.
42. D. Malina, Breaking the Frame: Metalepsis and the Construction of the Subject. Columbus 2002.
43. M. P. Markowski, Czarny nurt. Gombrowicz, świat, literatura. Kraków 2004.
44. Metalepsis in Popular Culture. Ed. K. Kukkonen, S. Klimer. Berlin 2011.
45. B. Neumann, A. Nünning, Metanarration and Metafiction. W zb.: The Living Handbook of Narratology. Ed. P. Hühn [i in.]. Hamburg 2012. Na stronie: www.lhn.uni-hamburg.de/article/metanarration-and-metafiction (data dostępu: 24 XII 2017).
46. R. Nycz, Sylwy współczesne. Wrocław 1984.
47. B. Owczarek, Poetyka powieści niefabularnej. Warszawa 1999.
48. Postclassical Narratology. Ed. J. Alber, M. Fludernik. Columbus 2010.
49. B. Richardson, Beyond Story and Discourse. W zb.: Narrative Dynamics. Ed. B. Richardson. Columbus 2002.
50. B. Richardson, Unnatural Narrative: Theory, History, and Practice. Columbus 2015.
https://doi.org/10.5325/style.50.4.0385
51. M.-L. Ryan, Narrative across Media. Lincoln–London 2004.
52. P. S. Rosół, Genet Gombrowicza. Historia miłosna. (Gdańsk 2016).
53. J.-P. Salgas, Witold Gombrowicz lub ateizm integralny. Warszawa 2004.
54. R. Scholes, J. Phelan, R. Kellogg, The Nature of Narrative. Oxford 2006.
55. Skaz. W zb.: The Living Handbook of Narratology. Na stronie: http://www.lhn.uni-hamburg.de/article/skaz (data dostępu: 24 XI 2017).
56. F. Stanzel, Sytuacja narracyjna i epicki czas przeszły. Przeł. R. Handke. W zb.: Teoria form narracyjnych w niemieckim kręgu językowym. Red. R. Handke. Kraków 1980, s. 220-236.
57. Z. Szmydtowa, Poetyka gawędy. W: Studia i portrety. Warszawa 1969.
58. M. Szpakowska, Sarmata między sobą a światem. W: Zakorzenieni, wykorzenieni. Warszawa 1997.
59. Unnatural Narratology. Ed. J. Alber, R. Heinze. Berlin 2011.
60. P. Weinstein, Unknowing: The Work of Modernist Fiction. Ithaca–London 2005.
https://doi.org/10.7591/9781501711749
61. J. Williams, Theory and the Novel: Narrative Reflexivity in the British Tradition. Cambridge 1998.
https://doi.org/10.1017/CBO9780511483219
62. M. Woźniakiewicz-Dziadosz, Hiperpowieść czyli Sieć w powieści. Lublin 2012.
63. S. Wysłouch, Problematyka symultanizmu w prozie. Poznań 1981.
oai:rcin.org.pl:138706 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2019.1.5
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Sep 8, 2021
Sep 12, 2020
494
https://rcin.org.pl./publication/173151
Edition name | Date |
---|---|
Lutostański B. | Sep 8, 2021 |
Kacik, Małgorzata
Sekuła, Aleksandra