• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Marketyzacja handlowa na obszarach wiejskich województwa łódzkiego = Commercial marketing in rural areas of the Łódzkie Voivodship

Twórca:

Gosik, Blanka : Autor ORCID

Data wydania/powstania:

2019

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Studia Obszarów Wiejskich = Rural Studies, t. 55

Wydawca:

PAN IGiPZ ; PTG

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

24 cm

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Abstrakt:

Ostatnie lata to okres stopniowego wkraczania procesu marketyzacji handlowej na obszary wiejskie w Polsce. Artykuł ma na celu identyfikację i określenie przyczyn rozwoju tego procesu. Marketyzacja handlowa czyli ekspansja sieci handlowych sklepów wielkopowierzchniowych w znaczący sposób wpływa na przestrzeń handlową obszarów wiejskich. Sieci handlowe (zarówno z kapitałem polskim, jak i zagranicznym) wprowadzają nową jakość handlową, która w rezultacie wpływa na zmiany przestrzenne, funkcjonalne i społeczne na terenach wiejskich. W dalszej części artykułu zaprezentowano przestrzenny obraz procesu marketyzacji na obszarach wiejskich województwa łódzkiego. Ponadto podjęto próbę określenia wpływu tego procesu na zachowania konsumpcyjne mieszkańców wsi.

Bibliografia:

CBOS, 2011, Mania kupowania, czyli o postawach konsumenckich Polaków, Centrum Badania Opinii Społecznej, Warszawa, www.cbos.pl (08.07.2019).
Ciechomski W., 2010, Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Czapiewska G., 2016, Ocena trendów rozwoju obszarów wiejskich Pomorza w pierwszej dekadzie po akcesji do Unii Europejskiej, Studia Obszarów Wiejskich, 42, s. 37-53. https://doi.org/10.7163/SOW.42.3
Domański T., 2018, Strategie zagranicznych sieci handlowych FMCG na polskim rynku, Handel Wewnętrzny, 5, 376, s. 34-43.
Fic D., Szudra P., 2006, Analiza tendencji rozwojowych handlu detalicznego w Polsce - doświadczenia europejskie jako źródło wiedzy dla polityki ekonomicznej, [w:] K. Włodarczyk-Śpiewak (red.), Wybrane problemy gospodarki opartej na wiedzy, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Gosik B., 2014, Wpływ wielkopowierzchniowego obiektu handlowego na upadłość firm handlowo-usługowych na przykładzie Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim, [w:] H. Chłodnicka, G. Zimon (red.), Predykcja upadłości w obecnych warunkach gospodarczych, Rzeszów, s. 141-152.
Gosik B., 2015, Centra dystrybucyjne sieci handlowych w procesie marketyzacji handlu, [w:] D. Zimon (red.), Logistyka stosowana, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa, s. 77-87.
Gosik B., 2016, Wpływ międzynarodowych sieci na przekształcenia handlu detalicznego w Polsce, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego 30, 1, s.109-123.
Gosik B., 2017, Marketyzacja handlowa a zachowania konsumpcyjne mieszkańców małych miast, Przegląd Nauk Ekonomicznych, 26, s. 53-64.
Gosik B., 2018, Marketyzacja usług w małych miastach, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas Zarządzanie, 19, 3, s. 315-329. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.0071
Kaczmarek T., 2011, Handel detaliczny w rozwoju funkcjonalnym i przestrzennym miast w Polsce, Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, 15, s. 67-83.
Kieżel E., 2003, Zachowania Konsumentów - determinanty, racjonalność, Akademia Ekonomiczna, Katowice.
Kłosiewicz-Górecka U., 2007, Zagraniczne inwestycje w handlu na rynkach lokalnych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Kłosiewicz-Górecka U., 2011, Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze handlu zagranicznego w Polsce, [w:] Inwestycje zagraniczne w Polsce 2009-2011, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, s. 126-143.
Kondej A., 2019, Transformacja handlu detalicznego Fast Moving Consumer Goods (FMCG) w Polsce po 1989 roku, Annales. Ethic in Economic Life, 22, 1, s. 85-101. https://doi.org/10.18778/1899-2226.22.1.05
Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski, J., 2011, Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa.
Marketingowy ranking sieci detalicznych, 2016, Kondej Marketing, http://www.kondejmarketing.com (06.06.2019).
Młodzik E., 2015, Założenia koncepcji New Public Management, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 858, s. 185-193. https://doi.org/10.18276/wpe.2015.11-17
Musialik G., Musialik R., 2013, Związek sektora publicznego i rynkowego w koncepcji New Public Management, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 156, s. 293-301.
Peter J.P., Olson J.C., 2002, Consumer Behavior and Marketing Strategy, Irwin-McGraw-Hill, Boston.
Pohorille M., 1980, Mechanizm i kierunki zmian w konsumpcji społeczeństwa polskiego, [w:] J. Lewandowski, J.J. Wiatr (red.), Systemy wartości a wzory konsumpcji społeczeństwa polskiego, Uniwersytet Warszawski, Warszawa.
Sławińska M., Mikołajczyk J., 2003, Transformacja sektora handlu w Polsce, [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, s. 147-163.
Szulce H., 1998, Struktury i strategie w handlu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Czasopismo/Seria/cykl:

Studia Obszarów Wiejskich

Tom:

55

Strona pocz.:

69

Strona końc.:

81

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

Rozmiar pliku 0,8 MB ; application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:135356 ; 1642-4689 ; 10.7163/SOW.55.5

Źródło:

CBGiOŚ. IGiPZ PAN, sygn. Cz.4488 ; CBGiOŚ. IGiPZ PAN, sygn. Cz.4489 ; click here to follow the link

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Centralna Biblioteka Geografii i Ochrony Środowiska Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information