Meluzyna, 1 (10) (2019) | Rocznik VI
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego ; Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN (od nr 10)
1. Borowczyk, J. (2003). Rekonstrukcja procesu filaretów i filomatów 1823–1824. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
2. Chachaj, M. (1994/1995). Problemy patriotyczno-niepodległościowe w wybranych dramatach Juliana Ursyna Niemcewicza. Annales UMCS, Sectio FF, 12/13, 205–223.
3. Chachaj, M. (2005). Przestrzeń w tragediach i dramatach Juliana Ursyna Niemcewicza. W: H. Krukowska, J. Ławski (red.), Problemy tragedii i tragizmu. Studia i szkice (s. 291–299). Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
4. Durski, S. (1974). Komedia okolicznościowo-polityczna i historyczna lat 1800–1830. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
5. Każdy w swym domu pan [hasło]. (1970). W: Nowa księga przysłów polskich i wyrażeń przysłowiowych polskich (s. 785). Oprac. zespół red. pod kier. J. Krzyżanowskiego. T. 2. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
6. Kęsikowa, U. (1987). Imiona i nazwiska mówiące w literaturze. Polonistyka, 40 (9), 667–675.
7. Kopka, K. (1989). Lekcja polskiego Juliana Ursyna Niemcewicza. Teatr, 44 (2), 21–22.
8. Lipiński, J. (1956). Recenzje teatralne Towarzystwa Iksów 1815–1819. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
9. Niemcewicz, J.U. Podejrzliwy (MF BN 3611). Autograf Biblioteki Raczyńskich. Sygn. 41.
10. Niemcewicz, J.U. Podejrzliwy (MF BN 3663). Rkps Biblioteki Raczyńskich. Sygn. 39.
11. Niemcewicz, J.U. (1831). Podejrzliwy. Komedia w pięciu aktach wierszem. Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Józefa Piłsudskiego w Łodzi. Sygn. 52612. Warszawa: Drukarnia Józefa Węckiego.
12. Pawłowiczowa, J. (1994). Nota językowa. W: F. Zabłocki. Teatr Franciszka Zabłockiego. Pogranicze farsy i komedii obyczajowej. Oprac. J. Pawłowiczowa. T. 1. (s. 26-34). Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
13. Pigoń, S. (1922). Oddźwięki procesu filaretów w twórczości Juliana Ursyna Niemcewicza. W: S. Pigoń. Z epoki Mickiewicza. Studia i szkice (s. 31–48). Lwów: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
14. Szczepan, E. (2011). Pogrobowiec oświecenia czy nowator? Dziewiętnastowieczna twórczość dramatyczna Juliana Ursyna Niemcewicza. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
15. Szwankowski, E. (1973). Repertuar teatrów warszawskich 1814–1831. Warszawa: Instytut Sztuki PAN.
16. Tyrowicz, M. (1930). Julian Ursyn Niemcewicz w dobie Królestwa Kongresowego i Nocy Listopadowej. Przegląd Współczesny, 9 (35), 94–255.
17. Wolska, B. (2005). Zasady transkrypcji. W: A.S. Naruszewicz, Poezje zebrane (s. 180–186). Warszawa: nstytut Badań Literackich PAN.
oai:rcin.org.pl:131636 ; 10.18318/me.2019.1-05
IBL PAN, call no. P.I.2999 ; click here to follow the link
Creative Commons Attribution BY-SA 4.0 license
Copyright-protected material. [CC BY-SA 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY-SA 4.0 license, full text available at: ; -
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget. ; European Union. European Regional Development Fund
Feb 3, 2021
Jul 8, 2020
1276
https://rcin.org.pl./publication/164253
Edition name | Date |
---|---|
Rojewska M. - "Podejrzliwy" Juliana Ursyna Niemcewicza – część pierwsza edycji (akt I–III) | Feb 3, 2021 |
Rojewska, Magdalena
Wolska, Barbara
Barkowski, Igor
Wyszkowski, Michał (1770–1829)
Barkowski, Igor
Dąbrowicz, Elżbieta
Chachaj, Małgorzata