1. S. Balbus, Między stylami, Kraków 1993, s. 36.
2. E. Balcerzan, Poezja jako semiotyka sztuki, w: Pogranicza i korespondencje sztuk. Studia, red. T. Cieślikowski, J. Sławiński, Wrocław 1980, s. 28.
3. E. Balcerzan, W stronę genologii multimedialnej, w: Genologia dzisiaj, red. W. Bolecki, I. Opacki, Warszawa 2000.
4. E. Barba, Indyjski teatr „kathakali", przeł. W. Kalinowski, „Dialog" 1979 nr 12, s. 107-112; s. 116-127.
5. J. Culler, Teoria literatury. Bardzo krótkie wprowadzenie, przeł. M. Bassaj, Warszawa 1998, s. 76.
6. E. Dąbrowska, Wiersze-obrazy Vaclava Havla i Jiri Kolara. O korespondencji sztuk artystycznej wypowiedzi, w: Współczesne kontakty literatury czeskiej i polskiej, Opava 2001.
7. J. Deleuze, Proust i znaki, przeł. M.P. Markowski, Kraków 2000.
8. T. Dobrzyńska, „Mój intymny mały świat" a poetyckie sposoby konceptualizacji. Metafora, w: Osoba w literaturze i komunikacji literackiej, red. E. Balcerzan, W. Bolecki, Warszawa 2000.
9. F. Dostojewski, Listy, Warszawa 1979.
10. A. Duszak, Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Warszawa 1998.
11. U. Eco, Czytanie świata, przeł. M. Woźniak, Kraków 1999.
12. U. Eco, Nieobecna struktura, przeł. A. Weinsberg, P. Bravo, Warszawa 1996.
13. M. Głowiński, Literackość muzyki - muzyczność literatury, w: tegoż, Poetyka i okolice, Warszawa 1992.
14. E.H. Gombrich, Sztuka i złudzenie. O psychologii przedstawienia obrazowego, przeł. J. Zarański, Warszawa 1989.
15. G. Grochowski, Tekstowe hybrydy, Wrocław 2000.
16. M. Hendrykowski, Język ruchomych obrazów, Poznań 1998.
17. J. Hojak, Grafia a iluzja mowy potocznej, w: Pisanie Białoszewskiego, red. M. Głowiński, Z. Łapiński, Warszawa 1993.
18. M. Hopfinger, Kultura audiowizualna u progu XXI wieku, Warszawa 1997.
19. R. Ingarden, O dziele literackim, Warszawa 1960, s. 394.
20. Językowy obraz świata, pod red. J. Bartmińskiego, Lublin 1991.
21. Kreowanie świata w tekstach, red. A.M. Lewicki, R. Tokarski, Lublin 1995.
22. K. Langer, Nowy sens filozofii. Rozważania o symbolach myśli, obrzędu i sztuki, Warszawa 1976, s. 160.
23. R. Nycz, Intertekstualność i jej zakresy: teksty, gatunki, światy, w: tegoż, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Warszawa 1993, s. 61.
24. R. Nycz, Sylwy współczesne. Problem konstrukcji tekstu, Wrocław 1987; wyd. 2, Kraków 1996.
25. R. Piętkowa, Wizualizacja semantyki. O niektórych sposobach zapisu we współczesnych tekstach, w: Styl a tekst, red. S. Gajda, M. Balowski, Opole 1996.
26. K. Piotrowski, Filmowe i telewizyjne adaptacje literatury Fiodora Dostojewskiego (na przykładzie Biesów i Łagodnej), w: Ostrożnie z literaturą! (przykłady, wykłady i inne rady), red. S. Balbus, W. Bolecki, Warszawa 2000.
27. K. Pisarek, Pragmatyka przekładu, Kraków 1998.
28. P. Rypson, Obraz słowa. Historia poezji wizualnej, Warszawa 1989.
29. D. Urbańska, Wiersz wolny próba charakterystyki systemowej, Warszawa 1995, s. 35.
30. B. Witosz, Kobieta w literaturze. Tekstowe wizualizacje, Katowice 2001, s. 14.
31. S. Wysłouch, Literatura a sztuki wizualne, Warszawa 1994.
32. S. Wysłouch, Literatura i semiotyka, Warszawa 2001.
oai:rcin.org.pl:54169 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 2, 2020
Jun 7, 2015
5754
https://rcin.org.pl./publication/70271
Edition name | Date |
---|---|
Dąbrowska E. - Literatura i semiotyka | Oct 2, 2020 |