Metadata language
Slash jako forma pisarstwa i czytelnictwa kobiecego
Twórca: Wydawca:Instytut Badań Literackich ; Fundacja Akademia Humanistyczna
Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Opis: Typ obiektu: Temat i słowa kluczowe:fan fiction ; slash ; fanon
Bibliografia:
1. Abercrombie Nick, Longhurst Brian (1998) Audiences: a Sociological Theory of Performance and Imagination, London: SAGE Publications Ltd.
2. Bacon-Smith Camille (1992) Enterprising Women. Television Fandom and the Creation of Popular Myth, Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
3. Bakke Monika (2010) Bio-transfiguracje. Sztuka i estetyka posthumanizmu, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
4. Bator Joanna (2001) Miłość i melancholia. Saturniczny wymiar istnienia męskości i kobiecości, w: Gender w humanistyce, red. M. Radkiewicz. Kraków: Rabid.
5. Bonnstetter Beth, Ott Brian (2011) (Re)Writing Mary Sue: Écriture Féminine and the Performance of Subjectivity, w: „Text and Performance Quarterly” 31 (4), s. 342-367.
6. Certeau Michel de (2008) Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, przeł. K. Thiel-Jańczuk, Kraków: Wydawnictwo UJ.
7. Czyżak Agnieszka (2005) Kanon Mistrzów – stereotypy i przewartościowania, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów, T. Czerska, Kraków: Universitas.
8. Ćwikiel Agnieszka (2005) Technologie prokreacji i (re)produkcji: kobiety. monstra. automaty, w: Gender: wizerunki kobiety i mężczyzny w kulturze, red. E. Dyrus, E. Ostrowska, Kraków: Rabid.
9. Dillon Katy (2010) The Author is Dead. Long live the Fan? A Consideration of the Relationship Between Barthes’ Announcement of „The Death of the Author” and the Responsibilities Placed on the Reader by ‘Reader Response’ Theories, w: „Estro: Essex Student Research Online” Winter, s. 14-29, http://www.essex.ac.uk/journals/estro/documents/issue4/FullIssue.pdf (13.12.2013).
10. Gąsowska Lidia (2009) Fan fiction, czyli złoto dla zuchwałych. Pomiędzy pragnieniem narracji a realizacją opowieści, w: Kody kultury. Interakcje. Transformacje, Synergia, red. H. Kubicka, O. Taranek, Wrocław: Sutoris.
11. Godzic Wiesław (2001) Rozumieć telewizję, Kraków: Rabid.
12. Jenkins Henry (1992) Textual Poachers: Television Fans and Participatory Culture (Studies in Culture and Communication). New York: Routledge.
13. Jenkins Henry (2007) Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
14. Kłosińska Krystyna (2009) Kobieta autorka, w: Ciało i tekst. Feminizm w literaturoznawstwie – antologia szkiców, red. A. Nasiłowska. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN.
15. Kozicka Dorota (2005) Wołanie o kanon? Znamienne wątki dyskusji metakrytycznych na przełomie wieków, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów, T. Czerska. Kraków: Universitas.
16. Koziołek Ryszard (2006) Maski czytania, w: Intymność wyrażona, red. M. Kisiel, M. Tramer, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
17. Kraskowska Ewa (2003) Piórem niewieścim. Z problemów prozy kobiecej dwudziestolecia międzywojennego, wyd. 2 przejrz. i zm., Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
18. Penley Constance (1991) Brownian Motion: Women, Tactics and Technology, w: Technoculture, eds. C. Penley, A. Ross, Minneapolis: University of Minnesota Press.
19. Pugh Sheenagh (2005) The Democratic Genre: Fan Fiction in a Literary Context, Bridgend: Poetry Wales Press Ltd.
20. Radway Janice (1991) Reading the Romance. Women, Patriarchy, and Popular Literature, Chapel Hill i London: The University of North Carolina Press.
21. Russ Joanna (1985) Pornography by Women for Women. with Love, w: tejże Magic Mommas. Trembling Sisters. Puritans & Perverts. New York: Crossing Press.
22. Skrendo Andrzej (2005) Kanon i lektura, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów, T. Czerska. Kraków: Universitas.
23. Śliwiński Piotr (2005) Kanon. hipoteza konieczna, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów, T. Czerska, Kraków: Universitas.
24. Święch Jerzy (2005) Burze wokół kanonu/kanonów, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów, T. Czerska, Kraków: Universitas.
Prace Centrum Humanistyki Cyfrowej
Strona pocz.: Strona końc.: Typ zasobu: Szczegółowy typ zasobu: Format: Identyfikator zasobu: Język: Język streszczenia: Prawa:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Zasady wykorzystania: Digitalizacja:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Dostęp: