Object structure
Title:

Obecne nierzeczywiste. Apofatyczna reprezentacja jako agon na przykładzie prozy Magdaleny Tulli

Subtitle:

Pamiętnik Literacki Z. 1 (2013)

Creator:

Koszowy, Marta

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2013

Description:

Abstract eng.

Type of object:

Journal/Article

Subject and Keywords:

Tuli, Magdalena ; prose ; agonic theory of “anxiety of influence” ; Bloom, Harold ; Jacques Lacan’s conception of the real

References:

1. W. Benjamin, The Origin of German Tragic Drama. Transl. J. Osborne. London – New York 1992.
2. A. Bielik-Robson, Sześć dni stworzenia albo oszustwo wobec czasu. W: Duch powierzchni. Rewizja romantyczna i filozofia. Kraków 2004.
3. H. Bloom, Lęk przed wpływem. Teoria poezji. Przeł. A. Bielik-Robson, M. Szuster. Kraków 2002.
4. P. Czapliński, P. Śliwiński, Literatura polska 1976–1998. Przewodnik po prozie i poezji. Kraków 1999.
5. J. Lacan, Le Sinthome, 1975–1976. W: The Seminar of Jacques Lacan. Book XXIII. Transl. L. Thurston. Niepublikowany maszynopis.
6. M. P. Markowski, O reprezentacji. W zb.: Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy. Red. ..., R. Nycz. Kraków 2006.
7. M. Tulli, Skaza. Warszawa 2006.
8. M. Tulli, Sny i kamienie. Wyd. 5, zmien. Warszawa 2004.
9. M. Tulli, Tryby. Warszawa 2003.
10. M. Tulli, W czerwieni. Wyd. 2, zmien. Warszawa 2004.

Issue:

1

Start page:

111

End page:

133

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

0031-0514

Source:

IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)

Access:

Open

×

Citation

Citation style: