Metadata language
Czasownik emocji lubić w konstrukcjach konwersacyjnych dzieci przedszkolnych
Creator: Publisher:Institute of Polish Language PAS
Date issued/created: Type of object: Subject and Keywords:predykat uczuć ; konstrukcja konwersacyjna ; umiejętności konwersacyjne dzieci przedszkolnych ; wartościowanie emocjonalne ; kompetencja komunikacyjna
Abstract:Praca poświęcona jest analizie konstrukcji konwersacyjnych z czasownikiem emocji lubić w dyskursie przedszkolnym. Zakres użycia konstrukcji w potocznym języku i tekście obejmuje m.in. funkcje wyrażania emocji, funkcje modalne i funkcje działania z perspektywy pragmalingwistycznej i kognitywnej (teorii aktów mowy, gramatyki konstrukcji). Opis sposobów wyrażania znaczenia wartości, włączania subiektywnego systemu wartości, formułowania sądów wartościujących na przykładzie konstrukcji z predykatem lubić dostarcza przede wszystkim informacji na temat doskonalącej się w wieku przedszkolnym kompetencji językowej i komunikacyjnej.
Relation: Volume: Start page: End page: Resource type: Detailed Resource Type: Format: Resource Identifier: Language: Rights:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Terms of use: Digitizing institution:Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Access: