Metadata language
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Type of object: Subject and Keywords:kultura wysoka ; kultura niska ; dychotomia ; spektakl ; oko ; Strzemiński, Władysław ; Kantor, Tadeusz
References:
1. G. Bataille, Doświadczenie wewnętrzne, przeł. O. Hedeman, wstęp K. Matuszewski, KR, Warszawa 1998, s. 61.
2. M. Blanchot, Tomasz Mroczny, Szaleństwo dnia, przeł. A. Wasilewska, A. Sosnowski, Biuro Literackie, Wrocław 2009, s. 13.
3. M. Bratu, Hansen The Mass Production of the Senses. Classical Cinema as Vernacular Modernism, „Modernism/Modernity” 1999 vol. 6 no 2.
4. G. Debord, Społeczeństwo spektaklu, przekł., wstęp i kom. M. Kwaterko, PIW, Warszawa 2006.
5. B. Jasieński, W sprawie poezji futurystycznej, w: Antologia polskiego futuryzmu i nowej sztuki, red. Z. Jarosiński, H. Zaworska, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1978, s. 19.
6. T. Kantor, Teatr Śmierci. Teksty z lat 1975-1984, Zakład Narodowy im. Ossolińskich–Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora „Cricoteka”, Wrocław–Kraków [2005].
7. T. Kantor, Wielopole, Wielopole, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1984, s. 13.
8. W. Strzemiński, Teoria widzenia (1958), przedm. J. Przyboś, oprac. graf. S. Fijałkowski, S. Wegner, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1974.
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Terms of use: Digitizing institution:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Original in:Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Projects co-financed by:Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Access: