Metadata language
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Type of object: Subject and Keywords:high culture ; low culture ; dichotomy ; spectacle ; eye ; Strzemiński, Władysław ; Kantor, Tadeusz
References:
1. G. Bataille, Doświadczenie wewnętrzne, przeł. O. Hedeman, wstęp K. Matuszewski, KR, Warszawa 1998, s. 61.
2. M. Blanchot, Tomasz Mroczny, Szaleństwo dnia, przeł. A. Wasilewska, A. Sosnowski, Biuro Literackie, Wrocław 2009, s. 13.
3. M. Bratu, Hansen The Mass Production of the Senses. Classical Cinema as Vernacular Modernism, „Modernism/Modernity” 1999 vol. 6 no 2.
4. G. Debord, Społeczeństwo spektaklu, przekł., wstęp i kom. M. Kwaterko, PIW, Warszawa 2006.
5. B. Jasieński, W sprawie poezji futurystycznej, w: Antologia polskiego futuryzmu i nowej sztuki, red. Z. Jarosiński, H. Zaworska, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1978, s. 19.
6. T. Kantor, Teatr Śmierci. Teksty z lat 1975-1984, Zakład Narodowy im. Ossolińskich–Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora „Cricoteka”, Wrocław–Kraków [2005].
7. T. Kantor, Wielopole, Wielopole, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1984, s. 13.
8. W. Strzemiński, Teoria widzenia (1958), przedm. J. Przyboś, oprac. graf. S. Fijałkowski, S. Wegner, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1974.
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Access: