Metadata language
Cyfrowi dublerzy Robinsona Crusoe: robinsonady w grach wideo
Subtitle: Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description:21 cm ; Pol. text, eng. summary
Subject and Keywords:1. Z. Bauman, Retrotopia. Jak rządzi nami przeszłość, przeł. K. Lebek, PWN, Warszawa 2018. ; 2. R. Baumgartner, "Main Objective: Don't Starve": Representations of scarcity in virtual worlds, "RCC Perspectives" 2015, nr 2, s. 45-52. ; 3. A. Blaim, Robinson Crusoe and his doubles. English robinsonade of the eighteenth century, Peter Lang, Frankfurt am Main 2016. ; 4. J. D. Bolter, R. Grusin Remediation. Understanding new media, The MIT Press, Cambridge MA 2000. ; 5. G. Calleja, In-Game. From immersion to incorporation, The MIT Press, London 2011. ; 6. D. Dooghan, Digital conquerors: Minecraft and the apologetics of neoliberalism, "Games and Culture" 2016, nr 1, s. 1-20. ; 7. N. Dyer-Witheford, G. de Peuter, Gry imperium. Globalny kapitalizm i gry wideo, przeł. K. Abriszewski, P. Gąska, A. Zabielski, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń, 2019. ; 8. R. Esposito , Bios. Biopolitics and philosophy, trans. T. Campbell, University of Minnesota Press, Minneapolis & London 2008. ; 9. G. Harman, Tool-Being. Heidegger and the metaphysics of objects, Open Court, Chicago & La Salle 2002. ; 10. G. Harman, Traktat o przedmiotach, przeł. M. Rychter, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. ; 11. G. Harman, Object-Oriented Ontology: A new theory of everything, Pelican 2017. ; 12. F. Jameson, Archeologie przyszłości. Pragnienie zwane utopią i inne fantazje naukowe, przeł. M. Płaza, M. Frankiewicz, A. Miszk, Wydawnictwo UJ, Kraków 2011. ; 13. I. Kinane, Theorising literary islands. The island trope in contemporary robinsonade narratives, Rowman & Littlefield International, London & New York 2017. ; 14. R. Klevjer, Enter the avatar: the phenomenology of prosthetic telepresence in computer games, w: The Philosophy of Computer Games, red. T. Fossheim, T. M. Larsen, J. R. Sageng, Springer, London & New York 2012, s. 17-38. ; 15. M. Kłosiński, Hermeneutyka gier wideo. Interpretacja, immersja, utopia, IBL PAN, Warszawa 2018. ; 16. P. Kubiński, Gry wideo. Zarys poetyki, Universitas, Kraków, 2016. ; 17. P. Lobo, Novel subjects: Robinson Crusoe & Minecraft and the production of sovereign selfhood, "Game Studies" 2019, nr 19 (1), 1-13. ; 18. K.M. Maj, Słowo gra znaczy świat. Przestrzeń gry wideo w kognitywnej teorii narracji, "Teksty Drugie" 2017 nr 3, s. 192-208. ; 19. T.Z. Majkowski, Języki gropowieści. Studia o róznojęzyczności gier cyfrowych, Wydawnictwo UJ, Kraków 2019. ; 20. A. Marzec, "Jesteśmy połączonym z sobą światem" - Timothy Morton i widmo innej wspólnoty, "Teksty Drugie" 2018, nr 2, s. 88-101. ; 21. S. Mukherjee, Videogames and postcolonialism. Empire plays back, Palgrave Macmillan 2017. ; 22. S. Mukherjee, E. L. Hammar, Introduction to the special issue on postcolonial perspectives in game studies, "Open Library of Humanities" 2018, nr 4(2). ; 23. J. Nguyen, Minecraft and the building blocks of creative individuality, "Configurations " 2016, nr (24)4, 471-500. ; 24. M. Ratajczak, Poza paradygmat immunizacji: biopolityka w projekcie filozoficznym Roberta Esposita, "Praktyka teoretyczna" 2011, nr 2-3, s. 173-186. ; 25. P. Ricoeur, O sobie samym jako innym, przeł. B. Chełstowski, PWN, Warszawa 2003. ; 26. Robinson Crusoe's Economic Man. A Construction and Deconstruction, red. U. Grapard, G. Hewitson, Routledge, New York 2011. ; 27. P. Sterczewski, Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy ideologicznej gier komputerowych, "Teksty Drugie" 2012, nr 6, s. 210-228. ; 28. I. Watt, Narodziny powieści. Studia o Defoe'em, Richardsonie i Fieldingu, przeł. A. Kreczmar, PIW, Warszawa 1973.
Relation: Issue: Resource type: Detailed Resource Type: Resource Identifier:0867-0633 ; 10.18318/td.2021.2.19
Source:IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights:Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Terms of use:Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by: Access: