Metadata language
Pan/i Detektyw. Tożsamość protagonisty w grach typu Hidden Object Puzzle Adventure
Subtitle: Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description:21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Type of object: Subject and Keywords:HOPA ; ukryty obiekt ; tożsamość ; imię
References:
1. Brown E., Cairns P., A grounded investigation of game immersion, https://pdfs.semanticscholar.org/8f11/f8d199fb08449d47d6edb297899a6800d64c.pdf, [12.12.2016].
2. Calleja G., In-Game from immersion to incorporation, MIT, London 2011.
3. Casual Games Market Report 2007, 29.10.2007, http://www.casualconnect.org/newscontent/11-2007/casualgamesmarketreport2007.html, [20.11.2016].
4. Derrida J., O gramatologii, przeł. B. Banasiak, Wydawnictwo Officyna, Łódź 2011.
5. Grim Tales: The Final Suspect Collector’s Edition, http://www.bigfishgames.com/games/11154/grim-tales-the-final-suspect-ce/?pc [12.12.2016].
6. Hillis Miller J., Theory now and then, Harvester-Wheatsheaf, New York 1991.
7. Hillis S., „Hidden object” series hit for holidays, 20.12.2007, http://www.reuters.com/article/us-videogames-mysterycasefiles-idUSN1851179620071220?sp=true&view=sphere [10.12.2016].
8. Iser W., Apelatywna struktura tekstów: nieokreśloność jako warunek oddziaływania prozy literackiej, przeł. M. Łukasiewicz, „Pamiętnik Literacki” 1980 nr 1.
9. Lévinas E., Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, przeł. M. Kowalska, PWN, Warszawa 1998.
10. MacMahan A., Immersion, engagement and presence: a method for analysing 3- D video games. In The Video Game Theory Reader, Routledge, London 2003.
11. Markowski M. P., „Cóż jest w imieniu?”, w: tegoż Efekt inskrypcji. Jacques Derrida i literatura, Homini, Bydgoszcz 2003.
12. Markowski M. P., Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki, Universitas, Kraków 2013.
13. Papale L., Beyond identification. Defining the relationships between player and avatar, „Journal of Games Criticism” 2014 nr 1, http://gamescriticism.org/articles/papale-1-2/, [10.12.2016].
14. Petrowicz M., Mechaniki tworzenia postaci, „Homo Ludens” 2015 nr 2(8).
15. Ryan M. L., Narrative as Virtual Reality. Immersion and interactivity in literature and electronic media, The Johns Hopkins University Press, Baltimore 2001.
16. Zivkovic V., Building immersion in HOPA games, 10.11.2014, https://www.youtube.com/watch?v=KMNtG9xIUkU [12.12.2016].
0867-0633 ; 10.18318/td.2017.3.20
Source:IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Terms of use: Digitizing institution:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Original in:Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Access: