Object structure
Title:

Aleksander Chodkiewicz – zapomniany pisarz przełomu oświeceniowo-romantycznego. Rec.: Małgorzata Chachaj, „Dramatopisarstwo Aleksandra Chodkiewicza”, Lublin 2013

Subtitle:

Wiek XIX, Rok VIII (L) 2015

Creator:

Aleksandrowicz, Alina

Publisher:

Zarząd Główny Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza ; Instytut Badań Literackich

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2015

Description:

24 cm ; Pol. text, eng. summary

Type of object:

Journal/Article

Subject and Keywords:

Aleksander Chodkiewicz ; drama ; the turn of Enlightment and Romanticism ; Małgorzata Chachaj

References:

1. M. Chachaj, Dramy i tragedie historyczne Juliana Ursyna Niemcewicza, Lublin 2007, s. 12.
2. M. Chachaj, Dramatopisarstwo Aleksandra Chodkiewicza, Lublin 2013, ss. 333.
3. A. Chodkiewicz, Dzieje znakomitych wypadków życia mojego przeze mnie samego ręką własną spisane. Wraz z niektórymi aneksami mogącymi służyć do historii polskiej. Od 1777 roku do 28 grudnia 1819 roku, w: M. Nalepa, „Płyną godziny pomiędzy nadzieją i bojaźnią czułą”. Polityczne i egzystencjalne rany Polaków epoki porozbiorowej. Studia i teksty, Rzeszów 2010, s. 53–131.
4. T. Kostkiewiczowa, Klasycyzm, sentymentalizm, rokoko. Szkice o prądach literackich polskiego Oświecenia, Warszawa 1979, s. 30.
5. J.I. Kraszewski, Wieczory wołyńskie, „Dziennik Literacki” 1859, nr 7.

Issue:

8

Start page:

651

End page:

658

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Review

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

2080-0851 ; 10.18318/wiekxix.2015.36

Source:

IBL PAN, call no. P.I.1269 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Adam Mickiewicz Literary Society

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)

Access:

Open

×

Citation

Citation style: