Metadata language
Dykcja milcząca: Celan i Webern
Subtitle:Pamiętnik Literacki Z. 3 (2015)
Creator: Publisher:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Place of publishing: Date issued/created: Description: Type of object: Subject and Keywords:Paul Celan’s Keine Sandkunst mehr... (No more sand art... ) ; Anton Webern’s Drei Lieder (Three Songs) Op. 25 ; stillness and silence ; avant-garde negative aesthetics ; Theodor W. Adorno’s view ; Piotr Śniedziewski’s analyses
References:
1. Th. W. Adorno, Dialektyka negatywna. Przekł., wstęp K. Krzemieniowa, przy współpr. S. Krzemienia-Ojaka. Warszawa 1986.
2. Th. W. Adorno, Teoria estetyczna. Przeł. K. Krzemieniowa. Warszawa 1994.
3. K. Bailey, The Twelve-Note Music of Anton Webern: Old Forms in a New Language. Cambridge – New York 1991.
4. H. Böttiger, Paul Celan. Miasta i miejsca. Przeł. J. Ekier. Olsztyn 2002.
5. A.-M. Cacciaguerra, Geomancja wróżebna, czyli Sztuka przepowiadania przyszłości. Przeł. E. Sękowska. Białystok 2003.
6. P. Celan, Die Gedichte. Hrsg., komment. B. Wiedemann. Frankfurt am Main 2003.
7. P. Celan, Psalm i inne wiersze / Psalm und andere Gedichte. Wybór, przekł. R. Krynicki. Kraków 2013.
8. P. Celan, Utwory wybrane / Ausgewählte Gedichte und Prosa. Wybór, oprac. R. Krynicki. Kraków 1998.
9. J. Felstiner, Paul Celan. Poeta, ocalony, Żyd. Przeł. Maciej Tomal, Małgorzata Tomal. Red. P. Paziński. Kraków–Budapeszt 2010.
10. H.-G. Gadamer, Kim jestem Ja i kim jesteś Ty? Komentarz do cyklu wierszy Celana „Atemkristall”. W: Czy poeci umilkną? Wybór, oprac. J. Margański. Przeł. M. Łukasiewicz. Przekł. przejrzał i wstępem poprzedził K. Bartoszyński. Bydgoszcz 1998.
11. M. Gołąb, Muzyczna moderna w XX wieku. Między kontynuacją, nowością a zmianą fonosystemu. Wrocław 2011.
12. A. Lipszyc, Rozpisywanie pamięci. W zb.: Kartki Celana. Interpretacje. Red. J. Roszak. Kraków–Budapeszt 2012.
13. A. J. A. Michael, Paul Celan: A Rhetoric of Silence. London 1987. (praca dostępna w British Library w bazie ET hOS na stronie: http://ethos.bl.uk; dostęp 15 VII 2015.
14. J. Przyboś, Znak dodatni. W: Utwory poetyckie. T. 2. Przedm. J. Kwiatkowski. Red. Z. i S. Górowie. Kraków 1994, s. 305.
15. Religie Wschodu i Zachodu. Wybór tekstów źródłowych. Red. K. Banek. Warszawa 1991.
16. B. Schäffer, Klasycy dodekafonii. Część historyczna. Wyd. 2. Kraków 1964.
17. G. Scholem, Mistycyzm żydowski i jego główne kierunki. Przeł. I. Kania. Warszawa 2007.
18. Semantyka milczenia. Red. K. Handke. Warszawa 1999.
19. Semantyka milczenia 2. Red. K.Handke. Warszawa 2002.
20. S. Skwarczyńska, Przemilczenie jako element strukturalny dzieła literackiego. W: Z teorii literatury. Cztery rozprawy. Łódź 1947.
21. Z. Skowron, Teoria i estetyka awangardy muzycznej drugiej połowy XX wieku. Warszawa 1989.
22. L. Stawowy, Webern. Kraków 1992.
23. G. Steiner, The Hollow Miracle. W: Language and Silence: Essays 1958–1966. London 1985.
24. P. Śniedziewski, Mallarmé – Norwid. Milczenie i poetycki modernizm we Francji oraz w Polsce. Poznań 2008.
25. A. Webern, Drei Lieder nach Gedichten von Hildegard Jone. Gesang und Klavier op. 25. Transl. E. Smith. Wien 1956. Universal Edition 12418.
26. A. Webern, Letters to Hildegard Jone and Josef Humplik. Ed. J. Polnauer. Transl. C. Cardew. Bryn Mawr, Pa., 1967.
27. A. Webern, The Path to the New Music. Ed. W. Reich. Transl. L. Black. Bryn Mawr, Pa., 1963.
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Language: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Access: