Metadata language
Pamiętnik Literacki Z. 4 (2012)
Creator: Publisher:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Place of publishing: Date issued/created: Description: Type of object: Subject and Keywords:sociology from the perspective of queer ; performative studies ; contemporary humanities and social sciences
References:
1. A. Bihr, Nowomowa neoliberalna. Przeł. A. Łukomska. Warszawa 2008.
2. J. Butler, Uwikłani w płeć. Feminizm i polityka tożsamości. Przeł. K. Krasuska. Wstęp O. Tokarczuk. Warszawa 2008.
3. E. Domańska, Zwrot performatywny we współczesnej humanistyce. „Teksty Drugie” 2007, nr 5, s. 48-61.
4. P. Dybel, Zagadka „drugiej płci. Spory wokół różnicy seksualnej w psychoanalizie i feminizmie. Kraków 2006.
5. I. Iwasiów, Gender dla średnio zaawansowanych. Wykłady szczecińskie. Warszawa 2004.
6. M. Janion, Projekt krytyki fantazmatycznej. Szkice o egzystencjach ludzi i duchów. Warszawa 1991.
7. J. Kochanowski, Fantazmat ZróżNICowany. Socjologiczne studium przemian tożsamości gejów. Kraków 2004.
8. Odmiany odmieńca: mniejszościowe orientacje seksualne w perspektywie gender / A Queer Mixture: Gender Perspectives on Minority Sexual Identities. Red. T. Basiuk, T. Sikora, D. Ferens. Katowice 2002.
9. P. Singer, Wyzwolenie zwierząt. Przeł. A. Alichniewicz, A. Szczęsna. Warszawa 2004.
10. W. Śmieja, Granice idylli. Obraz społecznego i kulturowego usytuowania płci w cyklu „Na wysokiej połoninie” Stanisława Vincenza. „Pamiętnik Literacki” 2010, z. 1, s. 125-142.
11. K. Tomasik, Homobiografie. Warszawa 2008.
12. B. Warkocki, Uroczy młodzieniec z długimi rzęsami. „Krytyka Polityczna” 2009, nr 19, s. 246-249.
13. A. Zeidler-Janiszewska, Perspektywy performatywizmu. „Teksty Drugie” 2007, nr 5, s. 34-47.
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Language: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Access: