Struktura obiektu
Tytuł:

Uwagi na marginesie artykułu Kordiana Bakuły „Literatura i kultura w podstawie programowej języka polskiego z 2009 roku”

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki Z. 3 (2010)

Twórca:

Madejski, Jerzy ORCID

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2010

Opis:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Temat i słowa kluczowe:

podstawa programowa języka polskiego - (2009)

Bibliografia:

1. Autobiografia. Red. M. Czermińska. Gdańsk 2009.
2. Białoszewski przed "Dziennikiem". Red. W. Browarny, A. Poprawa. Kraków 2010.
3. A. Elliott, Koncepcje „Ja”. Przeł. S. Królak. Warszawa 2007.
4. H.- G. Gadamer, Wychowanie jest wychowaniem siebie. Przeł. P. Sosnowska. W: Teoria, etyka, edukacja. Eseje wybrane. Wybór R. Godoń. Wstęp i red. nauk. P. Dybel. Warszawa 2008, s. 258-270.
5. A. Głąb, Rozum w świecie praktyki. Poglądy filozoficzne Marthy C. Nussbaum. Warszawa 2010.
6. J. Klimczyk, Ach, elitą być... Na stronie: http://kulturaliberalna.pl/2009/06/08/nussbaum-bartkowskiklimczyk-uniwersytet-w-ruinie/
7. J. Kowalska-Leder, Doświadczenie Zagłady z perspektywy dziecka w polskiej literaturze dokumentu osobistego. Wrocław 2009.
8. M. C. Nussbaum, W trosce o człowieczeństwo. Klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego. Przeł. A. Męczkowska. Wrocław 2008.
9. R. Nycz, O paru pożytkach (nie mówiąc o przyjemnościach) ze studiów literackich. „Opcje” 2005, nr 1, s. 7-10.
10. M. Pieniążek, Antropologia literacka i estetyka performatywna jako perspektywa dla ponowoczesnej polonistyki szkolnej. W zb.: Pogranicza teorii. Red. E. Rychter, M. Bielecki. Wałbrzych 2010.
11. M. Rusek, Kwestia stylu. Refleksje o tożsamości polonisty i stylach nauczania. W zb.: Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty. Red. A. Janus-Sitarz. Kraków 2005, s. 205-225.
12. R. Sennett, Korozja charakteru. Osobiste konsekwencje pracy w nowym kapitalizmie. Przeł. J. Dzierzgowski, Ł. Mikołajewski. Warszawa 2006.
13. R. Sennett, Kultura nowego kapitalizmu. Przeł. G. Brzozowski, K. Osłowski. Warszawa 2010.
14. G. Steiner, Nauki mistrzów. Przeł. J. Łoziński. Poznań 2007.
15. W. Strokowski, „Polonista fotogeniczny”, czyli o fotografii w edukacji polonistycznej. W zb.: Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury. Red. A. Janus--Sitarz. Kraków 2004.

Zeszyt:

3

Strona pocz.:

248

Strona końc.:

253

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł - inny niecytowalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

0031-0514

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: