Metadata language
Zarząd Główny Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza ; Instytut Badań Literackich
Place of publishing: Date issued/created: Description:24 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Type of object: Subject and Keywords:Perzyński, Włodzimierz ; Aszantka ; Polish comedy plays
References:
1. B. Bernstein, Kody rozwinięte i ograniczone. Przegląd koncepcji z lat 1958–1985, w: tegoż, Odtwarzanie kultury, wybór i oprac. A. Piotrowski, przeł. i wstępem opatrzyli Z. Bokszański i A. Piotrowski, Warszawa 1990, s. 285.
2. B. Bernstein, Social Class, Language and Socialization, w: The Routledge Language and Cultural Theory Reader, ed. by L. Burke, T. Crowley, A. Girvin, London & New York 2000, s. 453.
3. L. Eustachiewicz, Wstęp, w: W. Perzyński, Wybór komedii, Wrocław 1980, s. LI–LIV.
4. W. Gutowski, Nagie dusze i maski. O młodopolskich mitach miłości, Kraków 1997, s. 102.
5. H. Ibsen, Dom lalki (Nora). Dramat w trzech aktach, przeł. J. Frühling, Warszawa 1985.
6. M. Jakubczak, Relacja kobieta-natura w debacie ekofeministycznej, w: Gender: konteksty, pod red. M. Radkiewicz, Kraków 2004, s. 31, 32, 35–36, 38.
7. A. Jakubowska, Kopciuszek-Galatea – kobieta jako dzieło sztuki, w: Siostry i ich Kopciuszek, pod red. E. Graczyk i M. Graban-Pomirskiej, Gdynia 2002, s. 292.
8. W. Kaczmarek, Recepcja „Lekkomyślnej siostry” Włodzimierza Perzyńskiego (1904–1949), „Prace Polonistyczne” 1959, seria XV, s. 48.
9. V. M. Keith, K. D. Lincoln, R. J. Taylor, J. S. Jackson, Discriminatory Experiences and Depressive Symptoms among African American Women: Do Skin Tone and Mastery Matter?, „Sex Roles” 2010, vol. 62, nr 1/2, s. 48.
10. J. Kl., Aszantka, „Tygodnik Ilustrowany” 1907, nr 17, s. 353.
11. D. Krzyżaniak, Przemoc słowna w „The Birthday Party” Harolda Pintera, w: Krytyka feministyczna. Siostra teorii i historii literatury, pod red. G. Borkowskiej i L. Sikorskiej, Warszawa 2000, s. 55.
12. J. Lechoń, Cudowny świat teatru. Artykuły i recenzje 1916–1962, oprac. S. Kaszyński, Warszawa 1981, s. 108.
13. G. Matuszek, Naturalistyczne dramaty, Kraków 2001, s. 379.
14. R. May, Miłość i wola, przeł. H. i P. Śpiewakowie, Poznań 1998, s. 33.
15. L. Mugglestone, Shaw, Subjective Inequality, and the Social Meanings of Language in Pygmalion, „The Review of English Studies” 1993, nr 175, s. 375
16. J. E. Phelan, D.T. Sanchez, T.L. Broccoli, The Danger in Sexism: The Links Among Fear of Crime, Benevolent Sexism, and Well-being, „SexRoles” 2010, vol. 62, nr 1/2, s. 35–44.
17. S. U. Philips, The Power of Gender Ideologies in Discourse, w: The Handbook of Language and Gender, ed. by J. Holmes i M. Meyerhoff, Oxford 2003, s. 254.
18. W. Perzyński, Aszantka, w: tegoż, Wybór komedii, oprac. L. Eustachiewicz, Wrocław 1980, s. 239.
19. A. Słonimski, Gwałt na Melpomenie, Warszawa 1982, s. 12.
20. T. Trzciński, Ze wspomnień o Włodzimierzu Perzyńskim, „Łódź Teatralna” 1946/1947, nr 5, s. 17.
21. A. Tytkowska, Czar(ne) anioły. Fantazmaty mrocznej kobiecości w młodopolskim dramacie, Katowice 2007, s. 50–53.
22. R. Weintraub, Bernard Shaw’s Henry Higgins: A Classic Aspergen, „English Literature in Transition. 1880–1920” 2006, vol. 49, nr 4, s. 389.
23. B. Wojciszke, Psychologia miłości. Intymność. Namiętność. Zaangażowanie, Gdańsk 2000, s. 202.
24. T. Żeleński (Boy), Reflektorem w serce. Romanse cieniów. Wrażenia teatralne, pod red. H. Markiewicza, Warszawa 1968, s. 267–268.
2080-0851 ; 10.18318/wiekxix.2012.7
Source:IBL PAN, call no. P.I.1269 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Adam Mickiewicz Literary Society
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Access: