Metadata language
21 cm ; Pol. text, eng. summary
Type of object: Subject and Keywords:philology ; digital humanities ; data
References:
1. J. Boyd, (definicja bez tytułu) What is digital humanities, red. J. Heppler, http://whatisdigitalhumanities.com/, (dostęp: 1.04.2014).
2. P. Celiński, Renesansowe korzenie cyfrowego zwrotu, w: Zwrot cyfrowy w humanistyce. Internet / Nowe Media / Kultura 2.0., red. A. Radomski, i R. Bomba, E-naukowiec, Lublin 2013.
3. A companion to digital literary studies, red. R. Siemens, S. Schreibman, Blackwell, Oxford 2008, http://www.digitalhumanities.org/companionDLS/ (dostęp: 16.09.2013).
http://dx.doi.org/10.1111/b.9781405148641.2007.00003.x
4. R. Nycz, W stronę humanistyki innowacyjnej: tekst jako laboratorium. Tradycje, hipotezy, propozycje „Teksty Drugie” 2013 nr 1-2, s. 249.
5. A. Burdick, J. Drucker, P. Lunenfeld, T. Presner, J. Schnapp Digital_Humanities, The MIT Press, Cambridge 2012, s. 18.
http://dx.doi.org/10.1162/leon_r_00590
6. F. Moretti, Distant reading, Verso, London 2013.
http://dx.doi.org/10.3366/ccs.2013.0105
7. R. Heuser, L. Le-Khac A Quantitative Literary History of 2,958 Nineteenth-Century British Novels: The Semantic Cohort Method, Literary Lab Pamphlet 4, Stanford 2012.
8. Mastering the information age. Solving problems with visual analytics, red. D.A. Keim, J. Kohlhammer, G. Ellis, F. Mansmann, Druckhaus Thomas Müntzer GmbH, Bad Langensalza 2010
9. M. B. Paradowski, Wizualizacja danych – dużo więcej, niż prezentacja, w: Wizualizacja wiedzy. Od Biblia Pauperum do hipertekstu, red. M. Kluza, Portal Wiedza i Edukacja, Lublin 2011.
10. M. B. Paradowski, Dekalog analityka danych i infografika – quid, cur, quomodo, w: Wizualizacja wiedzy. Od Biblia Pauperum do hipertekstu, red. M. Kluza, Portal Wiedza i Edukacja, Lublin 2011.
11. R. Bomba, Eksperymentalna wizualizacja. Połączenie nauki i sztuki. „Bomba.blog”, 3 lutego 2013, http://radoslawbomba.umcs.lublin.pl/archives/1598 (dostęp: 6.04.2014).
12. A. Radomski, Digital storytelling. Kilka słów o wizualizacji wiedzy w humanistyce, w: Zwrot cyfrowy w humanistyce. Internet / Nowe Media / Kultura 2.0., red. A. Radomski, i R. Bomba, E-naukowiec, Lublin 2013.
13. R. Bomba, Narzędzia cyfrowe jako wyznacznik nowego paradygmatu badań humanistycznych, w: Zwrot cyfrowy w humanistyce. Internet / Nowe Media / Kultura 2.0., red. A. Radomski, i R. Bomba, E-naukowiec, Lublin 2013.
14. N. Uddin, Viktor Mayer-Schönberger: Big Data revolution, eTalks, http://etalks.me/viktor-mayer-schonberger-big-data-revolution/, 31.03.2013 (dostęp: 06.04.2014).
15. G. Crane, D. Bamman, A. Jones ePhilology: when the books talk to their readers, w: A companion to digital literary studies, red. R. Siemens, S. Schreibman, Blackwell, Oxford 2008, http://www.digitalhumanities.org/companionDLS/ (dostęp: 16.09.2013).
16. Ch. Anderson, Długi ogon. Ekonomia przyszłości – każdy konsument ma głos, przeł. B. Ludwiczak, Media Rodzina, Poznań 2008.
17. A. Burdick, J. Drucker, P. Lunenfeld, T. Presner, J. Schnapp Digital_Humanities, The MIT Press, Cambridge 2012, s. 18.
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Access: