Metadata language
Krajobraz poboloński. Widok z okna poznańskiego nauczyciela (akademickiego)
Subtitle: Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description:21 cm ; Pol. text, eng. summary
Type of object: Subject and Keywords:higher education ; Poland ; Bologna Process
References:
1. M. Heller, Jak być uczonym, wybór i oprac. M. Szczerbińska-Polak, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009, s. 9.
2. P. Hübner, Testament Twardowskiego. „Forum Akademickie” 2010 nr 6, wersja elektroniczna: http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/12/52_testament_twardowskiego.html (dostęp: 27.09.2013).
3. Komunikat z konferencji europejskich ministrów ds. szkolnictwa wyższego, Bergen 20 maja 2005 r. http://www.ug.edu.pl/pl/proces_bolonski/pl/komunikat_z_konferencji_w_bergen_2005_r/ (dostęp: 7.01.2013).
4. D. LaCapra, Historia w okresie przejściowym. Doświadczenie, tożsamość, teoria krytyczna, przeł. K. Bojarska, Universitas, Kraków 2009, s. 248.
5. Magna Charta Universitatum, http://www.umk.pl/uczelnia/dokumenty/magna_charta.pdf (dostęp: 5.01.2013).
6. B. Readings, The university in ruins, Harvard University Press, Cambridge 1996.
7. K. Twardowski, O dostojeństwie Uniwersytetu – The majesty of the University – reprint wraz z notą biograficzną Małgorzaty Nowak, UAM, Poznań 2011, s. 6, http://rss.fejm.pl/m-o-dostojenstwie-uniwersytetu-472147 (dostęp: 4.01.2013).
8. Wspólna Deklaracja Europejskich Ministrów Edukacji zebranych w Bolonii w dniu 19 czerwca 1999 roku, http://www.uj.edu.pl/documents/1333504/92435db4-dba5-4e99-8d8c-ad07bc75a399(dostęp: 7.01.2013).
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Access: