Metadata language
Dlaczego literatura popularna jest popularna?
Subtitle: Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description: Type of object: Subject and Keywords:popular literature ; recepcja ; terminology ; reader ; ethical criticism
References:
1. J.G. Cawelti, Formuły, gatunki i archetypy, przeł. A. Fulińska, „Znak" 1996 nr 10.
2. R. Chandler, Mówi Chandler, Warszawa 1983, s. 93-94.
3. H.R. Jauss, Der Leser als Instanz einer neuen Geschichte der Literatur, „Poetica" 1975 nr 3-4.
4. H. Markiewicz, Odbiór i odbiorca w badaniach literackich, w: Wymiary dzieła literackiego, Kraków 1984.
5. A. Martuszewska, Jak rozbierać „tę trzecią"? O badaniach literatury popularnej, w: Nowe problemy metodologiczne literaturoznawstwa, pod red. H. Markiewicza, J. Sławińskiego, Kraków 1992.
6. J. Ortega y Gasset, Uwagi o powieści, w: Dehumanizacja sztuki, Warszawa 1980, s. 346.
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Language: Language of abstract: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Access: