Metadata language
Grzeczność zobowiązuje, niegrzeczność prowokuje — o grzeczności i stosowności w reklamie
Subtitle: Creator: Publisher: Place of publishing: Date issued/created: Description: Type of object: Subject and Keywords:courtesy ; culture 20 c. ; advertisement ; appropriateness
References:
1. J. Bralczyk. Język na sprzedaż, Warszawa 1996.
2. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, tł. i red. nauk. B. Wojciszke, Gdańsk 1996, s. 163.
3. W. Głodowski, Bez słowa. Komunikacyjne funkcje zachowań niewerbalnych, Warszawa 1999.
4. M. Marcjanik, Polska grzeczność językowa, Kielce 2000, s. 14-15.
5. K. Ożóg, Grzecznościowe akty mowy, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Językoznawcze", z. 79, Kraków 1984, s. 149.
6. B. Reeves, C. Nass. Media i Indzie, tł. I. Szczerkowska, Warszawa 2000, s. 163.
7. A. Schopenhauer, Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów, tł. B. i L. Konorscy, przedni. T. Kotarbiński, Warszawa 2002, s. 71
8. E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2003, s. 85.
9. O. Toscani, Reklama, uśmiechnięte ścierwo, tł. M. Misiorny, Warszawa 1995.
10. P. G. Zimbardo. F. L, Ruch, Psychologia i życie, tł.J. Radzicki, red. nauk. wyd. pol. M. Materska, K. Skarżyńska, Warszawa 1994, s. 551.
IBL PAN, call no. P.I.2795 ; click here to follow the link
Language: Rights: Terms of use:Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Digitizing institution:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Original in:Library of the Institute of Literary Research PAS
Projects co-financed by:Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Access: